וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההפיכה של חאלב": המורדים הנחותים גרמו מפלה לרוסיה הגדולה

7.8.2016 / 14:25

על אף נחיתותם הצבאית בהשוואה לצבא אסד שנתמך בידי מוסקבה, הצליחו ארגוני האופוזיציה בעיר לשבור את המצור, גם אם באופן זמני. בדמשק לא יוותרו וכוחות מתוגברים של חיזבאללה, שספג אבידות כבדות, צפויים להגיע לאזור

ספק 500

לאחר מתקפה שנמשכה כמעט שבוע, הכריזו אתמול (שבת) ארגוני מורדים הפועלים בחאלב כי הצליחו לשבור את המצור שהטיל משטרו של בשאר אסד יחד עם לוחמים מחיזבאללה ומאיראן על מזרחה של העיר השנייה בגודלה בסוריה. היום, לאחר שלושה שבועות של מצור, כבר נכנסה משאית של סיוע הומניטרי לשכונות המזרחיות של חאלב - כך דיווחו גורמי אופוזיציה בסוריה.

לפי דיווח של הארגון הסורי לזכויות אדם, נהרגו במערכה האחרונה לפחות 700 איש, בהם חיילים, לוחמי אופוזיציה ואזרחים תמימים. לפי הודעת הארגון, שעוקב אחרי המלחמה מלונדון באמצעות רשת של פעילים בשטח, רוב האזרחים נפגעו כתוצאה מהפצצות אוויריות של צבא רוסיה, שהעניק חיפוי צמוד לנאמני אסד. הבוקר הוא דיווח כי מספר האבדות שספגו חיזבאללה ואיראן הוא הכבד ביותר זה שלוש שנים.

זאת בעצם גולת הכותרת של ההתפתחויות ב-48 השעות האחרונות בסוריה. על פי פרשנים ערבים שונים, למרות הסיוע הצמוד שהעניקה מוסקבה, קבוצות אופוזיציה שונות, לא מאומנות יתר על המידה ולא מצוידות במיטב הנשק המודרני, הצליחו לגרום למפלה ולו זמנית לבעלי בריתה. העיתון אל-חיאת היוצא בלונדון כינה זאת "ההפיכה של חאלב".

עוד על המלחמה בסוריה
המורדים בסוריה: הסרנו את המצור שהטיל המשטר על חאלב
מפלה לדאעש בסוריה: המורדים שחררו עיר אסטרטגית ליד גבול טורקיה

מורדים חוגגים את הסרת המצור מחאלב סוריה, 7 ב-אוגוסט 2016. רויטרס
מורדים חוגגים את שבירת המצור בחאלב, אתמול/רויטרס

על פי אותו עיתון, ארגוני מורדים בראשות "ג'יש אל-פתח" – קואליציה של לוחמי אופוזיציה הכוללת את ג'בהת א-נוסרה – צרים על השכונות המערביות בעיר לאחר שהשתלטו על נקודות מפתח בדרום-מערבה ועל דרך ראשית שהעבירה אספקה לצבא אסד. ואולם, בכלי תקשורת ערביים דווח כי חיזבאללה מעביר לאזור 400 לוחמים במטרה לסייע למשטר.

המצור שהטילו נאמני אסד החל ב-17 ביולי. צבא סוריה כיתר את השכונות המזרחיות בעוד הוא שלט על השכונות המערביות. בתחילת השבוע שעבר החלה מתקפת הנגד שהוביל ג'יש אל-פתח. אתמול הצליחו לוחמיו לכבוש את שכונת רמוסה שבחלק המערבי וכן את המכללות הצבאיות של הארטילריה והמכללה הטכנית האווירית.

"ג'בהת פתח א-שאם", הכינוי החדש של ג'בהת א-נוסרה, דיווחו כי "לוחמים מחוץ לעיר הצליחו לחבור לחבריהם בתוך העיר". בכך עלה בידיהם, לפחות זמנית, לייצר מסדרון לשכונות המזרחיות. אף על פי כן גם אמש נמשכו במקום חילופי אש עזים וחיל האוויר הרוסי ממשיך בהפצצות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מורדים חוגגים את הסרת המצור מחאלב סוריה, 7 ב-אוגוסט 2016. רויטרס
הלחימה צפויה להימשך. מורדים בחאלב, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully