וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עד להנפת הדגל": המורדים פתחו במבצע לכיבוש מלא של חאלב

ג'יש אל-פתח, קואליציית המורדים שפרצה את המצור של משטר אסד, הודיע כי החל במתקפה חדשה לשחרור יתר חלק העיר שבצפון סוריה: "לא ננוח עד שנגיע למבצר חאלב". דמשק שלה תגבורות לאזור

ספק 500

אחרי שהצליחו לשבור את המצור של צבא סוריה בחאלב בסוף השבוע האחרון, המורדים הכריזו הלילה (שני) על פתיחת מבצע חדש לשחרור יתר חלקי העיר מידי משטרו של בשאר אסד. הממשל דמשק שלח בתגובה כוחות מתוגברים לאזור כדי למנוע מהאופוזיציה לכתר את השטחים שבשליטתו בעיר הצפונית שבה חיים כ-250 אלף איש. היום תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם כדי לקיים שיחות לא רשמיות על המצב בחאלב.

ג'יש אל-פתח, קואליציה של ארגוני מורדים אסלאמסטיים ואחרים, הודיע כי יכפיל את מספר הלוחמים שישתתפו בקרב החדש. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המתקפה שהחלה ביום ראשון שעבר לפריצת המצור בן שלושת השבועות שהטיל אסד הייתה אחת הגדולות ביותר שניהלה האופוזיציה בכל שנות המלחמה.

לקריאה נוספת בנושא
"ההפיכה של חאלב": המורדים הנחותים גרמו מפלה לרוסיה הגדולה
המורדים בסוריה: הסרנו את המצור שהטיל המשטר על חאלב

המורדים בחאלב שבסוריה 6 אוגוסט 2016. רויטרס
טנק של המורדים בחאלב, שבת/רויטרס

"לא ננוח עד שנניף את דגלנו במצודת חאלב", נמסר בהצהרת ג'יש אל-פתח. בין הארגונים הבולטים ביותר בשורותיו נמצא ג'בהת פתח א-שאם, שמו החדש של ג'בהת א-נוסרה לאחר שהתנתק מאל-קאעדה. נפילת שכונת א-רמוסה בידי המורדים הגיעה חרף סיוע מאסיבי של חיל האוויר הרוסי. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, כלי טיס רוסיים תקפו באזור כ-600 פעם, אך לא הצליחו להדוף את האופוזיציה.

בתקשורת הממלכתית, כהרגלה, סירבו להודות בתבוסה שספג הצבא, אלא בכך שהוא נמצא במגננה. "כוחותינו נפרסו מחדש לאחר שספגו את המתקפה של אלפי שכירי חרב והצבא מצא נתיב חדש לאספקת מזון וגז", דיווחה הטלוויזיה הממלכתית. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מאז החלה המתקפה ב-31 באוגוסט, כ-130 אזרחים ועוד מאות לוחמים משורות שני הצדדים נהרגו בקרבות העזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully