וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פנייה להאג: התובע הכללי לשעבר ביקר פליטים יזידים ביוון

8.8.2016 / 23:20

קבוצה של פעילים יזידים הגיעו עם לואיס מורנו-אוקמפו למחנה הפליטים פטרה אולימפו ושוחחו עם פליטים שנמלטו מלוחמי דאעש. ועדת חקירה של האו"ם קראה לפעולה דחופה למניעת טבח נוסף

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: כוחות הפשמרגה מנסים לכבוש את העיר סינג'אר מידי דאעש)

קבוצת פעילים יזידים, בליוויו של התובע הכללי לשעבר של בית הדין הפלילי הבינלאומי, לואיס מורנו-אוקמפו, הגיעו היום (שני) לביקור במחנה פליטים בצפון יוון, במסגרת המגעים לקראת הגשת תביעה בבית הדין בהאג, שתביא להכרה ביזידים כקורבנות רצח עם. כ-1,300 יזידים חיים במחנה הסמוך לכפר פטרה אולימפו, לאחר שנמלטו מהשטחים שבשליטת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה ובעיראק.

בדוח שפרסם האו"ם בשבוע שעבר, ביום השנה השני לתחילתה של מתקפת דאעש באזור סינג'אר היזידי שבעיראק, צוין כי "המדינה האסלאמית" עדיין מבצעת רצח עם ופשעים נוספים נגד האנושות כלפי הקהילה היזידית. ועדת החקירה של האו"ם קראה לקהילה הבינלאומית לנקוט פעולות דחופות על מנת למנוע טבח נוסף ולהקל על סבלם של היזידים.

עוד בוואלה! NEWS:
"בתולה ב-12,500 דולר": דאעש סוחר בשפחות מין באמצעות אפליקציה
"הנאנסת בת ה-9 לא יוצאת לי מהראש": המסע לשיקום שפחות המין של דאעש
נחשף קבר אחים בעיראק של כ-120 יזידים, שמולכד בפצצות

הפגנת יזידים בברלין, לציון שנתיים לטבח בסינג'ר, 3 באוגוסט 2016. רויטרס
"הקהילה שלנו עדיין סובלת". הפגנת יזידים בברלין, בשבוע שעבר/רויטרס

כ-5,000 גברים יזידים נהרגו על ידי לוחמי דאעש כשהארגון השתלט על צפון-מערב עיראק לפני כשנתיים. אלפים רבים, מרביתם נשים וילדים, נלקחו בשבי. ועדת החקירה ציינה כי "מעשי דאעש נגד היזידים, כולל רצח עם, ממשיכים", וקראה לפעול ל"הצלה, הגנה וטיפול בקהילה היזידית".

"הקהילה שלנו עדיין סובלת", סיפרה מירזה דנאי, מייסדת ארגון הסיוע "לופטברוק עיראק". לדבריה, "הוזנחנו וזכינו להתעלמות מצד כל המעצמות באזור". היזידים, קהילה קטנה שדתה מורכבת מאלמנטים מוסלמיים, זורואסטריים ונוצריים, נרדפו על ידי השלטונות השונים באזור, כולל כוחות "המדינה האסלאמית".

הפגנת יזידים בברלין, לציון שנתיים לטבח בסינג'ר, 3 באוגוסט 2016. רויטרס
"אני מקווה שבעזרת גרמניה נוכל להשיב אותם". מפגינים בברלין, בשבוע שעבר/רויטרס

בגרמניה חיים כיום כמאה אלף יזידים, בקהילה הגולה הגדולה ביותר של הקבוצה. ביום השנה לטבח בסינג'אר, אלפים מהם צעדו ברחובות ברלין וקראו "להפסיק את רצח העם היזידי". אמירה אליאס, בת 17, סיפרה כי אמה נשבתה בידי דאעש לפני כשנתיים, ולא ידוע מה עלה בגורלה. "אנחנו רוצים לעזור להם, ואני מקווה שבעזרת גרמניה נוכל להשיב אותם", סיפרה, בהתייחסות לאלפי היזידים שנלקחו בשבי הארגון האסלאמיסטי.

מתקפת דאעש על סינג'אר באוגוסט 2014 הובילה לתחילת המעורבות הצבאית של הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית במאבק בדאעש. בחודש נובמבר 2015, הכוחות הכורדים, בגיבוי אווירי של הקואליציה האמריקנית, שחררו את סינג'אר. עם זאת, תושבים רבים טרם חזרו לאזור, שהושמד כמעט לחלוטין בלחימה וטרם שוקם. בחודש מרץ האחרון, הכיר הממשל האמריקני באופן רשמי ביזידים כקורבנות רצח עם, לצד הנוצרים והמוסלמים השיעים שחיים תחת שלטון "המדינה האסלאמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully