וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשף קבר אחים בעיראק של כ-120 יזידים, שמולכד בפצצות

כשבועיים לאחר שחרור העיר סינג'אר מידי דאעש נמצאו ראיות נוספות לטבח בה בשנה וחצי האחרונות. הרשויות מעריכות כי לפחות עשרה קברים נוספים נמצאים באזור – וחלקם עלולים להיות גם כן ממולכדים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קבר אחים ובו גופותיהם של כ-120 בני אדם שנטבחו בידי הלוחמים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נחשף בסינג'אר שבצפון עיראק – כך מסר היום (שבת) ראש העיר מחמא חליל לסוכנות הידיעות הצרפתית. מדובר בקבר האחים השישי שנמצא בסינג'אר ובסביבותיה מאז שחרורה של העיר מידי דאעש מוקדם יותר החודש, והרשויות מעריכות כי קברים נוספים יימצאו בזמן הקרוב.

לדברי חליל, אתר הקבר, כעשרה קילומטרים ממערב לעיר, מולכד בפצצות רבות, ככל הנראה במסגרת מאמצי הלחימה באזור. קיים חשש כי פצצות הוטמנו באזורים נוספים, במטרה למנוע את יישובם מחדש. טרם הוצאו גופות ההרוגים מהקבר, אולם חליל הסביר כי הם לא נקברו עמוק במיוחד, וכי מעט מחלקי הגופות נחשפו בגשמים שירדו באזור לאחרונה. לדברי עדי ראייה לטבח שהיה במקום, 123 יזידים הוצאו להורג באתר.

עוד בוואלה! NEWS:
קבר אחים של 80 יזידיות שנרצחו בידי דאעש נחשף בעיראק
בתום שנה וחצי של מצור: הכורדים כבשו את מוקד רצח היזידים בעיראק
דאעש שחרר 200 יזידים מהשבי: "לא האמנתי שאראה שוב את ילדיי"

קבר המוני שהתגלה באזור סינג'אר, צפון עיראק, 28 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
לטענת עדי ראייה לטבח, 123 בני אדם הוצאו להורג במקום. הקבר שנחשף/צילום מסך, טוויטר

סינג'אר נכבשה בידי דאעש באוגוסט 2014, והאזור הפך במהרה לזירת טבח, אונס ושעבוד של בנות ובני המיעוט היזידי. האו"ם אף הכריז כי קיים באזור חשש לרצח עם. קסים סימו, ראש שירותי הביטחון בסינג'אר, אמר לסוכנות הידיעות הכורדית "רודאו" כי הרשויות מצפות למצוא לפחות 15 קברי אחים באזור העיר, והבהיר כי אלפי נשים וילדים יזידים עדיין מוגדרים נעדרים.

לפני כשבועיים, התגלה קבר אחים שבו נמצאו שרידיהן של 80 נשים יזידיות, שנרצחו על ידי לוחמי דאעש. חליל, שביקר בקבר האחים שנחשף, סיפר כי ראה גושי שיער אדם, עצמות, כסף ומפתחות שהוא מאמין שהיו שייכים לנשים מבוגרות מהכפר קוצ'ו, שהופרדו מהצעירות שהפכו לשפחות מין של לוחמי דאעש.

זאת, יממה לאחר שחרור העיר על ידי לוחמי המיליציה הכורדית, פשמרגה, בסיוע תקיפות של מטוסי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. חשיבותה האסטרטגית של העיר נעוצה בכך ששימשה נתיב מעבר בין מעוזי דאעש במוסול וב-א-רקה שבסוריה, ויש לה גם משמעות סמלית כמוקד שבו התחיל רצח העם היזידי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קבר המוני שהתגלה באזור סינג'אר, צפון עיראק, 28 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
קבר המוני שהתגלה באזור סינג'אר, צפון עיראק, 28 בנובמבר 2015/צילום מסך, טוויטר
קבר המוני שהתגלה באזור סינג'אר, צפון עיראק, 28 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
קבר המוני שהתגלה באזור סינג'אר, צפון עיראק, 28 בנובמבר 2015/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully