וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש שחרר 200 יזידים מהשבי: "לא האמנתי שאראה שוב את ילדיי"

8.4.2015 / 18:35

הארגון הסוני שחרר במפתיע את קבוצת השבויים, שכללה זקנים וחולים שנמסרו לידי כוחות כורדיים בצפון עיראק והתאחדו עם בני משפחותיהם. עם זאת, רבים מבני המיעוט הנדרף נותר עדיין בידי אנשי "המדינה האיסלאמית"

יזידים ששוחררו משבי דאעש בצפון עיראק, 08 באפריל 2015. רויטרס
השבויים נתפסו בידי הארגון בקיץ שעבר. אחת מהיזידיות ששוחררו, היום/רויטרס

יותר מ-200 יזידים שוחררו היום (רביעי) בידי ארגון "המדינה האיסלאמית" בצפון עיראק. הקבוצה כללה זקנים וחולים, שהוחזקו בידי הארגון הסוני מאז כבש את כפריהם באזור בקיץ הקודם. הקבוצה נמסרה לכוחות כורדיים באזור העיר כירכוכ. לא ידוע מה גרם לשחרורם של בני המיעוט הכורדי, שנתפסים בידי דאעש ככופרים ורבים מהם הוצאו להורג על ידי במהלך השנה האחרונה. זאת הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה דאעש מוציא לחופשי בנסיבות מסתוריות כ-200 יזידים.

אחת מהמשוחררות סיפרה כי היא הוחזקה בידי לוחמי הארגון מאז חודש אוגוסט האחרון, אז התגברו כוחות דאעש על הכורדים באזור הר סינג'ר ומשם המשיכו בטיהור האוכלוסייה הזידית עד תקיפת הקואליציה האמריקנית. האישה, שביקשה להישאר בעילום שם, סיפרה כי היא אמרה לבנה ולשתי בנותיה הצעירות להימלט כשלוחמי דאעש התקרבו למקום מגורים. היא בחרה להישאר מאחור, משום שהיא הייתה חולה ולא רצה להאט אותם. "איבדתי כבר תקווה לראות את ילדיי שוב, אבל היום זה קרה", היא סיפרה בהתרגשות, כאשר ילדיה חיבקו אותה.

יזידים ששוחררו משבי דאעש בצפון עיראק, 08 באפריל 2015. רויטרס
השבויים חששו שהם עומדים בפני הוצאה להורג/רויטרס

חלק מהיזידים המשוחררים סיפרו כי הם הוחזקו בעיירה תל עפר, שנחשבת לאחד ממעוזי דאעש, אולם בימים שלפני הם הועברו מעיירה אחת לשנייה בשטחים שבשליטת "המדינה האיסלאמית". השבויים חששו שהם עומדים בפני הוצאה להורג, אולם הם הוכנסו לתוך מיניבוסים שהובילו אותם לעמדות של המיליציה הכורדית, הפשמרגה. מנהיגי הקהילה היזידית המתינו במקום כדי לקבלם ואמבולנס חנה בסמוך כדי להעניק להם טיפול רפואי במידת הצורך.

פעילים מהקהילה היזידית טוענים כי רבים מבני עמם נותרו עדיין בשבי דאעש, שהפך נשים רבות לשפחות מין. האו"ם אמר בחודש שעבר כי ייתן שהארגון ביצע פשעים נגד האנושות כלפי בני המיעוט. היזידים הם ברובם כורדים, שמאמינים בדת עתיקה שמשלבת הלכות מהאיסלאם, מהנצרות ומהדת הזורואסטרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יזידים ששוחררו משבי דאעש בצפון עיראק, 08 באפריל 2015. רויטרס
יזידים ששוחררו משבי דאעש בצפון עיראק, 08 באפריל 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully