וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגם בפנינת הטבע שנעלם מול עינינו: "הדגים מפרפרים למוות"

8.8.2016 / 13:20

אגם יקום שבשרון, מקום טיול המועדף על רוכבי אופניים, מטיילים ודייגים רבים, הולך ומתייבש על הדגים החיים בו: "זה מטורף, נשאר בו בעיקר בוץ". במועצה האזורית חוף השרון מנסים להרגיע: "מעת לעת המאגר מתייבש ומתמלא חזרה"

עריכה: שניר דבוש

אגם יקום, שער הכניסה לשמורת שער פולג, מושך אליו מטיילים, נופשים רוכבי אופניים וגם דייגים חובבים שבאים למקום במשך שנים ארוכות. בימים האחרונים נדהמו באי המקום לגלות כי האגם התייבש כמעט לחלוטין.

"זה מטורף. באגם נותר בעיקר בוץ עם מעט מאוד מים והדגים שחיים בו מפרפרים למוות", אמר שאול, רוכב אופניים המטייל באופן קבוע בפנינת הטבע ובמסלולי הרכיבה הסמוכים לביתו. בשיחה עם וואלה! NEWS
הוא הוסיף: "כבר עשר שנים אני מבקר בקביעות באגם הזה, אבל מעולם לא ראיתי מחזה כל כך מכמיר לב".

עוד בוואלה! NEWS
ליצמן: למדנו את הלקח, ניתן לאכול את הקורנפלקס של תלמה
הוצאתו להורג של מדען הגרעין האיראני עלולה לסבך מחדש את קלינטון
"שימוש בסמים, צלקת לחיים": מחאת משפחות ההרוגות נגד הנהג הדורס

אגם יקום מתייבש. אוגוסט 2016. ספק 500
המקום מועדף גם על עופות מים רבים. אגם יקום/ספק 500

המלצות טיולים רבות פורסמו על מסלולי הטיול בשמורת נחל פולג ופארק יקום, ובגבעות הכורכר הניצבות סביב הפארק אף סומנו שבילים לרוכבי אופניים ולהולכי רגל. בשלוש השנים האחרונות, שביל הטיולים הלאומי, שביל ישראל, עובר גם בפנינת הטבע הייחודית הזאת.

המסלולים המוצעים לטיולים לכל המשפחה, כוללים את נחל פולג, שבילים צרים וקסומים פריחה עשירה, דיונות חול רכות ונדירות שהולכות ונעלמות מארצנו ורכסי כורכר תלולים. מעבר לזה, ישנה גם פנינת טבע נסתרת: אגם יקום וחורשת אקליפטוסים קטנה היושבת על שפתו, החביבים לא רק על חובבי הפיקניקים, אלא גם על עופות מים שונים ומגוונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אגם יקום מתייבש. אוגוסט 2016. ספק 500
האגם המתויר נמצא בכניסה של שמורת הטבע הציורית/ספק 500

גורמים במועצה האזורית חוף השרון הסבירו בשיחה עם וואלה! NEWS, כי מדובר במאגר מי קולחין שנועד להשקיית שדות חקלאיים. לדבריהם, דגים החיים בו הובאו למקום על ידי בני אדם ולא חיים במאגר באופן טבעי.

אגם יקום מתייבש. אוגוסט 2016. ספק 500
"מתחת לאפם של תושבי המרכז, האגם הולך ונמוג"/ספק 500

"האגם הוא מקום מקסים, והוא הולך ונמוג מתחת לאף של תושבי המרכז. היו בו מסלולי אופניים, דייגים, מטיילים. כואב הלב לראות איך עכשיו הוא התייבש כמעט לחלוטין והפך לביצה, שבה דגי ענק שהצליחו לשרוד עד עכשיו נאבקים בתוכו על חייהם", מסכם שאול, "בימים האחרונים ראיתי שם דייג חובב שלא השליך אפילו חכה. הוא נכנס לביצה וניסה להוציא אותם בידיים מהמים".

"בעונת הקיץ ישנו מחסור חמור במים"

מרשות הטבע והגנים נמסר בתגובה כי המאגר אינו תחת אחריותם. "מדובר בשטח תפעולי של קיבוץ יקום ולא של רטג. למרות זאת, נדאג להפנות את תשומת ליבם של אנשי הקיבוץ והמועצה האזורית לפעול בנדון", הודיעה הרשות.

במקביל, במועצה האזורית חוף השרון טוענים כי התייבשות המאגר מתרחשת מדי פעם. "מדובר במאגר מי קולחין מושבים לצרכי חקלאות בשטח קיבוץ יקום ולא בשמורת טבע. המאגר נועד לשמש את החקלאות המקומית. בעונת הקיץ ישנו מחסור חמור במים מושבים לחקלאות ולכן מעת לעת המאגר מתייבש ומתמלא חזרה", מסרה המועצה.

במועצה האזורית הדגישו כי הם פועלים בשיתוף פעולה מלא עם רשות הטבע והגנים ועם היישובים שבשטח המועצה כדי "לשמור על שמורות הטבע הרבות שבתחום שיפוט המועצה לטובת כלל הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully