וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן: למדנו את הלקח, ניתן לאכול את הקורנפלקס של תלמה

אחרי שביקורת של משרד הבריאות לא עלתה על מקור הזיהום במוצרי יוניליוור סוכם שחברה חיצונית תחקור את הנעשה במפעל. ליצמן לאולפן וואלה! NEWS: "ייתכן שישונו נהלי הדיווח על תקלות בייצור". חרף דברי ההרגעה, יש כאלו שלא נרגעו מהסערה: "מי יודע מה שמים לנו באוכל?"

צילום: יותם רונן, שלומי גבאי ושי מכלוף, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

שר הבריאות, יעקב ליצמן, התייחס היום (שני) לזיהום שהתגלה במוצרי חברת יוניליוור ואמר כי המשרד ערך "בדיקה מקיפה ויסודית ומסתבר שלא היה שם שקר בזדון אלא ברשלנות". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוסיף השר כי תקן ה-GMP - תנאי ייצור נאותים – נשלל מהחברה, "ונבצע שם בדיקה יומיומית מטעמנו".

לדבריו, לאחר ביצוע שימוע יוחלט אם להחזיר את התקן לחברה. "למדנו לקח ואני מקווה שנדע לתקן את הדברים", הוסיף ותקף את הפרסומים אודות הזיהום במוצרי החברה: "במקום לבדוק עובדות אתם כבר משדרים המצאות. והם לא חייבים לעדכן אותנו לפי החוק בנעשה בו. אילצנו אותם לפרסם מודעה לציבור בכל העיתונים. הם לא חייבים לדווח לפי הנוהל. סומכים עליהם". עם זאת, הוא הוסיף כי "יכול להיות שבעקבות התקרית שקרתה כאן נשנה את הנהלים".

עוד בנושא:
"רשלנות ללא כוונת זדון": ממצאי ביקורת משרד הבריאות בתלמה
משרד הבריאות: "כנראה שהיינו צריכים לבדוק כל חבילה שיוצאת מיוניליוור"
דגני הבוקר של יוניליוור באו במגע עם צואת יונים?

סחורה פסולה של תלמה במחסן יוניליוור בערד. 5 באוגוסט 2016. שי מכלוף
אריזות פסולות לשימוש במפעל בערד/שי מכלוף

על מערך הכשרות ועל העובדה שאין נציג של המשרד במפעלים גדולים אמר כי "המקרה הזה מלמד שאנחנו חייבים תקן אחר. עד כה נהוג היה שסומכים על המפעלים הגדולים במיוחד והם לא מחויבים לפרסם תקלות. על כלל המפעלים, נבדוק אם להוציא נוהל חדש או לא". על תוצאות הבדיקה אמר כי "שאלתי את גרוטו (פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור – דג"ה) אם ניתן לאכול את הקורנפלקס של תלמה. הוא אמר שכן.

"אני לא יודע אם היו כשלים נוספים במפעל. מחר נוציא דוח מסודר", הוסיף ליצמן. "אני לא חושד בהם. הבדיקה נמשכה כתשע שעות ומצאו שזה בסדר. סיכמנו שניקח חברת חקירות חיצונית שתחקור את הנעשה במפעל".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"היום זה קורנפלקס ומחר זה יהיה מוצר אחר"

הצרכנים עדיין לא נרגעו מהסערה שהתחוללה להם בתוך הצלחת ואתמול נחשף בערוץ הראשון חשד להימצאות חיידק מסוג סלמונלה בטחינה של חברת אחווה. ליאורה כהן, אם לשלושה מתבגרים מראשון לציון, רכשה היום דגני בוקר של חברה מתחרה. "זאת הפעם הראשונה שאני קונה את הדגנים של החברה הזאת, אבל הפדיחות והשקרים של יוניליוור, ייקח הרבה זמן עד שנחזור לקנות את הדגנים שלהם", אמרה. "ייקח הרבה מאוד זמן עד שהחברה תצליח להסיר אות הקין שצמח לה".

אלכס קלמנוביץ, אב לשני ילדים בני שלוש וחמש אמר כי "הפרשה האחרונה גורמת לנו להיות מאוד חשדנים כלפי כל מה שאנחנו אוכלים, מי יודע מה שמים לנו בתוך האוכל התעשייתי? היום זה קורנפלקס ומחר זה יהיה מוצר אחר". לדבריו, "אי אפשר להיות בטוחים היום בשום מוצר שקונים ולא מוכן בבית. הילדים ממש אוהבים את הקורנפלקס של תלמה, הפרשה הזאת גורמת לנו להתנסות בתחליפים שעד כה לא הכרנו".

סחורה פסולה של תלמה במחסן יוניליוור בערד. 5 באוגוסט 2016. שי מכלוף
מחסן סחורה של יוניליוור בערד/שי מכלוף

אתמול נמסר ממשרד הבריאות כי מקור הזיהום עד כה לא אותר. ייתכן שהוא נובע מתחלואת עובד או מזיהום משני. במשרד המליצו לבצע בדיקות מעבדה לעובדים על מנת לנסות להשלים את החקירה. המשרד ימשיך בניטור ומעקב, גם לאחר תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו מהמפעל ומדרכי השיווק וידווח באופן שוטף לציבור.

בעקבות הביקורת שערך משרד הבריאות בשבוע שעבר, נקט המפעל שורת פעולות מתקנות. משרד הבריאות מסר כי הוא יורה על הנחיות נוספות כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

ביום חמישי האחרון פרסמה החברה כי עשרות אריזות מזוהמות של "קורנפלקס של אלופים", "קורנפלקס" בד"ץ ו"קוקומן צדפים" יצאו ממפעליה אל רשתות השיווק, והפצירה בצרכנים שלא לאכול אותן. למחרת הודיעה מנכ"לית החברה, ענת גבריאל, כי היא מתנצלת מעומק לבה על האירועים האחרונים. משרד הבריאות הודיע כי אין עלייה בתחלואה בסלמונלה, וכי זן זה של החיידק אינו חריג או אלים, אך עלול לגרום לשלשולים ולחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully