וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשלנות ללא כוונת זדון": ממצאי ביקורת משרד הבריאות בתלמה

8.8.2016 / 0:15

משרד הבריאות הודיע כי עד כה מקור הזיהום לא אותר וייתכן שהוא נובע מתחלואת עובד או זיהום משני. במשרד המליצו לבצע בדיקות מעבדה לעובדים על מנת לנסות להשלים את החקירה

צילום: שי מכלוף ושלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

רצף טעויות רשלני ללא כוונת זדון מצד הנהלת חברת "יוניליוור" ומערך האיכות – כך התרשם משרד הבריאות מביקורת שערך אתמול (ראשון) צוות של המשרד במפעל תלמה בערד. לפי הודעת משרד הבריאות, החברה שיתפה פעולה עם הבדיקה באופן מלא. עם זאת, נמסר כי עדיין נדרש תהליך השלמת חקירה בעניין הדליפה של המוצרים מהחברה. לשם כך, החברה גם שכרה שירותי משרד חקירות חיצוני, כדי לבדוק את הסיבה לזליגת המשטח לדרכי השיווק.

צוות משרד הבריאות בראשות פרופ' איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, ומנהל שירות המזון הארצי, אלי גורדון, ביקר היום את תהליכי הייצור במפעל ונהלי בקרת האיכות. כמו כן, נלקחו דגימות מקווי היצור השונים. עם זאת, לנוכח האירוע, ובכפוף לשימוע, רישיון ה-GMP של החברה יהיה תלוי עד לביצוע כמה פעולות מתקנות ודיווח עליהן.

לפי משרד הבריאות, מקור הזיהום עד כה לא אותר. ייתכן שהוא נובע מתחלואת עובד או מזיהום משני. במשרד המליצו לבצע בדיקות מעבדה לעובדים על מנת לנסות להשלים את החקירה. המשרד ימשיך בניטור ומעקב, גם לאחר תוצאות בדיקות המעבדה שנלקחו מהמפעל ומדרכי השיווק וידווח באופן שוטף לציבור.

עוד בוואלה! NEWS:
תלמה תשמיד קורנפלקס: "הזיהום לא הגיע לצרכנים"
שר הבריאות מאיים: "יוניליוור שיקרה - נשקול להסיר את רישיונה"
דגני הבוקר של יוניליוור באו במגע עם צואת יונים?

סחורה פסולה של תלמה במחסן יוניליוור בערד. 5 באוגוסט 2016. שי מכלוף
אריזות פסולות לשימוש במפעל בערד/שי מכלוף

בעקבות הביקורת שערך משרד הבריאות לפני שבוע, נקט המפעל שורת פעולות מתקנות. משרד הבריאות מסר כי הוא יורה על הנחיות נוספות כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.

ביום חמישי האחרון פרסמה החברה כי עשרות אריזות מזוהמות של "קורנפלקס של אלופים", "קורנפלקס" בד"ץ ו"קוקומן צדפים" יצאו ממפעליה אל רשתות השיווק, והפצירה בצרכנים שלא לאכול אותן. למחרת הודיעה מנכ"לית החברה, ענת גבריאל, כי היא מתנצלת מעומק לבה על האירועים האחרונים. משרד הבריאות הודיע כי אין עלייה בתחלואה בסלמונלה, וכי זן זה של החיידק אינו חריג או אלים, אך עלול לגרום לשלשולים ולחום.

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר הבוקר פרופ' גרוטו כי נושא בריאות הציבור מול משרד הבריאות היה לקוי מלכתחילה. "הייתי בטוח שלא הוציאו שום דבר מהמפעל. אנשים שלי כבר ביקרו במפעל וראינו שהמצב תקין. אני סומך עליהם ועל הבדיקות שאנחנו עשינו, וכנראה היה שם משהו מעבר לבדיקה שגרתית. אנחנו לא יכולים לבדוק כל חבילה שם. בעולם כולו הרגולציה עובדת כך שלא ניתן להיות בכל מקום ונקודת זמן, ולכן מקפידים שיש תהליך בקרת איכות מובנה, שעושים בדיקות מעבדה. כמו במקרה זה, שבו לו לא הייתה בקרת איכות, לא היינו שומעים שום דבר ולא מצליחים לזהות אותו".

(עדכון ראשון: 20:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully