וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי משרד הבריאות במפעל הקורנפלקס: "נפעל למען יראו וייראו"

פרופ' איתמר גרוטו, מנהל שירותי בריאות הציבור, עומד בראש הצוות המקצועי שמבקר היום במפעל שממנו יצאו המוצרים המזוהמים של יוניליוור. "התוצאות יתקבלו בעוד יומיים-שלושה. בין אם רשלנות או זדון, צריך להפעיל את כל הכלים שלנו", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שי מכלוף ושלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

"המשימה שלנו היא לעלות ולבדוק לעומק. אנחנו רוצים לצאת משם כשאנחנו בטוחים ולפחות יודעים שהכול בסדר. אם נראה דברים שלא היו בסדר, נשקול את הצעדים בהתאם לממצאים". כך אמר פרופסור איתמר גרוטו, מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, בריאיון לוואלה! NEWS בהתייחסו לסערת דגני הבוקר המזוהמים בסלמונלה של חברת יוניליוור. פרופ' גרוטו עומד ביחד עם אלי גורדון, מנהל שירות המזון הארצי, בראש הצוות המקצועי שמבקר היום במפעל בערד שממנו יצאו הדגנים המזוהמים.

לדבריו, התשובות יתקבלו במהלך השבוע. "חלק מהממצאים יועברו לבדיקות מעבדה שניקח בכמויות, ולכן נחכה יומיים-שלושה כדי לקבל תוצאות. המטרה היא לבדוק אם המצב תקין ושעשו את כל הצעדים למנוע הישנות של מקרים דומים. התגובה הראשונית שלי כששמעתי היתה שזו הטעייה, וקיוויתי שזו רשלנות ולא נעשה בכוונה".

לקריאה נוספת:
תלמה תשמיד קורנפלקס: "הזיהום לא הגיע לצרכנים"
שר הבריאות מאיים: "יוניליוור שיקרה - נשקול להסיר את רישיונה"
מחדל הקורנפלקס: האם מגיע לצרכנים פיצוי?

סחורה פסולה של תלמה במחסן יוניליוור בערד. 5 באוגוסט 2016. שי מכלוף
"אי אפשר לבדוק כל חבילה". דגני הבוקר במפעל בערד, הבוקר/שי מכלוף

פרופ' גרוטו הוסיף כי הליכי הרגולציה לא תמיד מספקים מענה מלא לאירועים מסוג זה. "נושא בריאות הציבור מול משרד הבריאות היה לקוי מלכתחילה. הייתי בטוח שלא הוציאו שום דבר מהמפעל. אנשים שלי כבר ביקרו במפעל וראינו שהמצב תקין. אני סומך עליהם ועל הבדיקות שאנחנו עשינו, וכנראה היה שם משהו מעבר לבדיקה שגרתית. אנחנו לא יכולים לבדוק כל חבילה שם. בעולם כולו הרגולציה עובדת כך שלא ניתן להיות בכל מקום ונקודת זמן, ולכן מקפידים שיש תהליך בקרת איכות מובנה, שעושים בדיקות מעבדה. כמו במקרה זה, שבו לו לא הייתה בקרת איכות, לא היינו שומעים שום דבר ולא מצליחים לזהות אותו".

הוא הוסיף כי יש לנקוט צעדים קשים אם תתגלה התעלמות שיטתית ומכוונת. "כשיש תקלה, בין אם בגלל החברה ברשלנות או בזדון, צריך לשנות את כל מוד הפעולה ולהפעיל את כל הכלים שברשותנו. למען יראו וייראו, כי לעולם לא נוכל להיות בכל מקום ולפקח על כל שקית שיוצאת מהמפעל - זה תפקיד של כל ספק. אנחנו משקיעים את המשאבים שלנו בצורה נכונה וסדורה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
סניף רמי לוי בחדרה, לאחר ההודעה של תלמה לפיה התגלתה סלמונלה בכמה ממוצריה. שלומי גבאי
"במקרה של יוניליוור, לא היתה בקרת איכות". אריזות דגני בוקר של תלמה/שלומי גבאי

ביום חמישי האחרון פרסמה החברה כי עשרות אריזות מזוהמות של "קורנפלקס של אלופים", "קורנפלקס" בד"ץ ו"קוקומן צדפים" יצאו ממפעליה אל רשתות השיווק, והפצירה בצרכנים שלא לאכול אותן. למחרת הודיעה מנכ"לית החברה, ענת גבריאל, כי היא מתנצלת מעומק לבה על האירועים האחרונים. משרד הבריאות הודיע כי אין עלייה בתחלואה בסלמונלה, וכי זן זה של החיידק אינו חריג או אלים, אך עלול לגרום לשלשולים ולחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully