וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: יחידת דובדבן תקבל צל"ש מהרמטכ"ל

8.8.2016 / 0:20

רב אלוף גדי איזנקוט החליט להעניק פעם נוספת ציונים לשבח ליחידת דובדבן שהפכה ליחידת חוד החנית של צה"ל בלוחמה בטרור ביהודה ושומרון. גורמים בפיקוד מרכז: יחידה מקצועית ומובילה בצה"ל

צילום: דובר צה"ל, עריכה: אוהד פיטר

הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט אישר את המלצת הוועדה המטכ"לית, בראשות נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, להעניק עיטורים וציונים לשבח ליחידת דובדבן על פעילותה בשנה האחרונה. היחידה שחגגה לפני כמה חודשים 30 שנים מיצבה את עצמה בחוד החנית בלוחמה בטרור ביהודה ושומרון ולראייה, הובילה את מרבית המבצעים המורכבים ללכידת בכירי המבוקשים האלימים בגדה המערבית. כעת תקבל היחידה מהרמטכ"ל צל"ש בפעם השלישית.

לדברי גורמי צבא בפיקוד מרכז, יחידת דובדבן בפיקודו של סגן אלוף ק', שהגיע מחטיבת גולני בשנת 2014, הצליחה לשמור על רמת כשירות ומקצועיות למרות העומס המבצעי ולבצע מעצרים בהיקף חסר תקדים. ההכרות האינטימית עם הערים, העיירות והכפרים ביהודה ושומרון, המומחיות בסגירת שטחים בנויים ולוחמה במבנים, כולל פעולות הסתערבות בלב קני הטרור הפלסטיניים, הפכו אותה ליחידה מובילה בצה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
"רשלנות ללא כוונת זדון": ממצאי ביקורת משרד הבריאות בתלמה
דרעי וארדן יקימו צוות לגירוש פעילים המעודדים חרם על ישראל
מבוכה למשטרה: עצור פלסטיני שוחרר כי המתין 5 ימים לראות שופט

פעילות יחידת דובדבן. דובר צה"ל
לוחמי יחידת דובדבן/דובר צה"ל

לדברי אחד הגורמים, "בנסיבות שנוצרו בשטחים פעילות המסתערבים הפכה למורכבת מאוד. אך בחוכמה ורגישות שמאפיינת את מפקדי היחידה, הם הצליחו לשמר ידע ולהתאים את היכולות לאתגרים שנוצרו, והיו רבים כאלה בשנה האחרונה. תמיד יש מבצעים מסביב לשעון".

הגורם הוסיף כי "היתרון של היחידה הוא לא רק בגמישות המבצעית וביכולת להוציא מבצעים בטווח זמן אפס, אלא גם ביכולת לסיים את המבצע בהתאם למצופה מהם. העובדה שמדובר בכוחות מאוד אגרסיביים עם המון עוצמה רק מקשה על המשימה. במיוחד כשמצפים מהם לריסון כוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פעילות יחידת דובדבן. דובר צה"ל
"הצליחו לשמר ידע ולהתאים את היכולות לאתגרים שנוצרו". לוחמי יחידת דובדבן/דובר צה"ל

במטה הכללי של צה"ל החליטו לפני יותר משנה לצרף את יחידת דובדבן לתכנית המבצעיות המטכ"לית ובכך לייעד ליחידה משימות מורכבות במלחמה הבאה, אם יידרשו לכך, בזירה הלבנונית וברצועת עזה. היחידה הפכה ליצואנית אלופים עבור המטה הכללי ובין מפקדיה נמנים: מפקד חיל הים רם רוטברג, אלוף פיקוד מרכז רוני נומה, ראש אגף התקשוב אלוף נדב פדן ומיקי אדלשטיין שעתיד לעלות לדרגת אלוף ולהתמנות לנספח צה"ל בוושינגטון.

תת-אלוף (מיל') כנען ימיני, שהיה בין מקימי יחידת דובדבן, אמר כי "אכן מגיע ליחידה מופלאה זו צל"ש הרמטכ"ל. אין ספק כי עם השנים היא רק הלכה והשתבחה, לבשה צורה ופשטה צורה, התאימה את עצמה לכל מצב כשהטרור מציב בפניה אתגרים לא פשוטים". לדבריו, הלחימה בטרור, כולל יחידות המסתערבים, "רק הלך והתעצם. הנביטה שהחלה לפני 30 שנה הצמיחה עץ מדהים".

(עדכון ראשון: 20:56)

פעילות יחידת דובדבן. דובר צה"ל
לוחמי יחידת דובדבן/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully