וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי וארדן יקימו צוות לגירוש פעילים המעודדים חרם על ישראל

7.8.2016 / 19:14

בניסיון להילחם ב-BDS, החליטו שר הפנים והשר לביטחון פנים למנוע כניסה של פעילים לישראל, ולגרש את אלו הנמצאים במדינה. "לחרם נגד ישראל חייב להיות מחיר", הדגיש ארדן

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב "Israeli Apartheid Week 2016", עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: "שבוע האפרטהייד" בלונדון, פברואר 2016)

שר הפנים אריה דרעי והשר לביטחון פנים גלעד ארדן החליטו היום (ראשון) על הקמת צוות משותף שיפעל לגרש ולמנוע כניסה של פעילים למען חרם על מדינת ישראל. כך קבעו השניים בישיבה שנערכה עם אנשי המקצוע במשרד הפנים. הצוות יפעל לאתר את מאות הפעילים בעד החרם הנמצאים בישראל וימנע כניסה עתידית של פעילי החרם.

בלשכת השר ארדן ודרעי סירבו לפרט בפעילים של איזה ארגונים מדובר ואמרו כי הצוות הוא שיבחן ויקבע את הקריטריונים להפעלת המדיניות.

"הפעילים מגיעים לשטחי יהודה ושומרון ומתסיסים את התושבים המקומיים כנגד כוחות הביטחון ומשבשים את פעילותם", נמסר בהודעה משותפת של השרים, בה הסבירו על הצוות. "המאבק בארגוני החרם כנגד ישראל מתחיל באלו המגיעים לחבל מתוך מדינת ישראל", מסר שר הפנים אריה דרעי. "מוטלת עלינו החובה לעשות הכול בכדי למסמס את החרם".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, מסר כי "אסור לאפשר לפעילי חרם להיכנס למדינת ישראל. מדובר בצעד מתבקש לנוכח הכוונות הזדוניות של אותם פעילי דה לגיטימציה שפועלים להפצת שקרים ולעיוות המציאות באזורינו ולכך בדיוק נועדה פעילות המשרד לנושאים אסטרטגיים. לחרם נגד ישראל חייב להיות מחיר".

עוד בוואלה! NEWS:
משרד הפנים מונע מאלמנת ישראלי שחלתה לעבור טיפולים: "זו רשעות"
אם הצעיר שנרצח בגלל ויכוח בכביש: "שהרוצח ימות כמו הבן שלי"
תיעוד: פחות משבוע אחרי התאונה בפוריידיס - רכב שוב חוצה באדום

הפגנות נגד מבצע "צוק איתן" בלונדון, בריטניה, יולי 2014. GettyImages
הפגנה נגד מבצע צוק איתן ב-2014 בלונדון/GettyImages

היום הביעה מנכ"לית המשרד לעניינים אסטרטגיים, סימה ואקנין-גיל, דאגה מהתרחקות הנוצרים האוונגליסטים בארה"ב מתמיכה בישראל, כך אמרה בפני ועדת השקיפות של הכנסת. "איבדנו את דור המילניום של היהודים ואנחנו מאבדים את הדור השני של האוונגליסטים", הוסיפה בהתייחס לאיום הדה-לגיטימציה והשפעתו על מעוזי התמיכה המסורתיים של ישראל בארצות הברית – דור ההמשך בקהילה היהודית האמריקנית ובקהילה הנוצרית הציונית.

נוצרים אוונגליסטים באירוע בהשתתפות השדרן האמריקני גלן בק בירושלים, 2011. GettyImages
אוונגליסטים מבקרים בירושלים ב-2011/GettyImages

במהלך הדיון, שעסק בדרישת יו"ר הוועדה ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) לשקיפות במשרד לעניינים אסטרטגיים בנושאי תקציב, יעדים ומדיניות, סירבה ואקנין-גיל להשיב למרבית השאלות של שפיר בטענה שמדובר בנושאים שעליהם חל חיסיון מסיבות ביטחונית. תקציב המשרד לשנת 2016 הוא 44 מיליון שקלים עבור התפקוד השוטף, ועוד 128 מיליון שקלים לפעילות בתחום הדה-לגיטימציה.

ואקנין-גיל אמרה כי באוגוסט 2015, מכוח החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, קיבל המשרד הגדרת תפקיד למלחמה בדה-לגיטימציה, מה ששינה במקצת את תחומי העיסוק המסורתיים של המשרד. לדבריה, הנושא האיראני הוא שעמד בלב פעילות המשרד בשנים 2015-2013, אולם כעת "איראן היא נישה די צדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully