וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה למשטרה: עצור פלסטיני שוחרר כי המתין 5 ימים לראות שופט

8.8.2016 / 0:20

בית המשפט שחרר בן 20 שנעצר ביום שני ולא הובא בפני שופט עד להארכת מעצרו ביום שישי ולא בתוך 40 שעות כמחויב בחוק. השופט תקף את התנהלות המשטרה והורה לשחרר את העצור בשל כך. המשטרה: "נמשיך לאכוף את החוק"

בית משפט שלום ירושלים, דצמבר 2011. עומר מירון
ראה שופט רק אחרי 5 ימים - ולכן שוחרר. בית משפט השלום בירושלים/עומר מירון

משטרת ירושלים עצרה ביום שני שעבר פלסטיני, שוהה בלתי חוקי - והביאה אותו בפני שופט רק לאחר חמישה ימים, כך נודע אתמול (ראשון) לוואלה! NEWS. בית משפט השלום בירושלים שחרר את הפלסטיני, ונימק זאת בשל "הפגם בכל הקשור למעצרו".

ביום שני שעבר, בשעות הערב, נעצר וסאם אלמקחל בן ה-20, תושב אלעזריה, בחשד שנכנס לישראל שלא כחוק. שוטרי מרחב קדם במשטרת ירושלים עצרו את אלמקחל, בעל עבר ביטחוני, ומרגע מעצרו התקיימו התייעצויות בין המשטרה לתביעה הצבאית, עד לגיבוש כתב אישום נגדו.

אלא שעד יום שישי האחרון, חמישה ימים מאז שנעצר, הובא אלמקחל להארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. המשטרה הגישה הצהרת תובע וביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים, אלא שהשופט מרדכי בורשטין הורה לשחרר את אלמקחל לאלתר.

"הפגם במעצרו מצדיק את שחרורו"

"הדיון בעניינו הוא בעבירה לפי חוק הכניסה לישראל, שאינה מוגדרת עבירת ביטחון, ומכאן שלכאורה משך המעצר שניתן היה לעצור את המשיב היה למשך 48 שעות לכל היותר", קבע בית המשפט. השופט הוסיף כי "קיים קושי מבנה באשר למשך המעצר שבו מצוי המשיב, מכאן שקיים פגם בכל הקשור למעצרו, המצדיק את שחרורו", כתב השופט ושחרר את אלמקחל.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה: "השוטרים עצרו לחקירה שוהה בלתי חוקי ללא היתרי כניסה לישראל כדין, ושהינו בעל הרשעות על עבירות ביטחוניות שבגינן הורשע בבית הדין הצבאי. בסיום חקירתו הוגשה נגדו בקשה להצהרת תובע בפני בית המשפט, שקבע כי ישוחרר בתנאים. המשטרה מדגישה כי תמשיך באכיפה הנחושה נגד שוהים בלתי חוקיים שנכנסים לתחומי ישראל ללא היתר כדין, לשם הגברת הביטחון".

עו"ד יעקוב ג'בר שייצג את אלמקחל מטעם הסניגוריה הציבורית אמר כי "המשטרה פעלה בניגוד לחוק תוך רמיסת זכויותיו של הזכויות בין היתר לא הודיעה לסניגוריה על העצור בזמן, שהה במעצר לא חוקי משך מספר ימים ללא דיון בפני שופט תוך 24 שעות , מדובר גם בעבירה פלילית ברף נמוך, בית משפט קיבל את עמדתנו והורה על שחרורו, אנו שוקלים להגיש בקשה לפיצוי על ההתנהלות".

(עדכון ראשון: 19:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully