וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: ארצות הברית מתכננת נגדנו מתקפה גרעינית

לאחר שהצבא האמריקני הודיע כי יפרוס את מפציצי ה-B-1 בגואם לראשונה מזה עשור, מאשימה קוריאה הצפונית את וושינגטון ב"נסיון למוטט את הרפובליקה", ומבטיחה כי בתמורה תהפוך את ארצות הברית ל"ים של להבות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חילופי האש בין המערב לבין קוריאה הצפונית ממשיכים, תרתי משמע: פיונגיאנג האשימה את וושינגטון בתכנון תקיפה גרעינית נגד המדינה, לאחר שארצות הברית הודיע שתפרוס את מפציצי ה-B-1 שלה באוקיינוס השקט לראשונה מזה עשור.

"ארצות הברית הופכת בוטה יותר בניסיונה למוטט את הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה, על ידי שינוע אמצעי לחימה גרעיניים", נכתב בהודעה רשמית מטעם המדינה, שהזהירה כי תגיב לכל גילוי של אגרסיביות כלפיה על ידי הפיכת ארצות הברית ל"ים של להבות". "הצעדים של ארצות הברית האימפריאליסטית להצית מלחמה גרעינית באזור גדולים מתמיד, ודוחקים את חצי האי הקוריאני למצב קטסטרופלי".

עוד בוואלה! NEWS:
"איום רציני": טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית נחת לחופי יפן
דיווח: "איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש מדגם צפון-קוריאני"
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי

נושא: מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אוקטובר 2015. רויטרס
למרות התנגדות מועצת הבטחון, קוריאה הצפונית עורכת ניסויי טילים. קים ג'ונג און, מנהיג המדינה/רויטרס

המתיחות בין קוריאה הצפונית לבין המערב גואה מאז שהחלה הראשונה לערוך סדרת ניסויים גרעיניים בינואר האחרון, שבמסגרתם שוגרו מטחים של רקטות, למרות התנגדותה של מעוצת הבטחון של האו"ם. החודש אף הגיעו לראשונה הטילים הבליסטיים ישירות לשטח המים הטריטוריאליים של יפן.

בסוף חודש יולי הודיע חיל האוויר האמריקני שיחזק את סד"כ אמצעי הלחימה שלו באי גואם, שטח הנמצא תחת חסות אמריקאית במערב האוקיינוס השקט, על ידי פריסת מטוסי ה-B-1 לאי. צבא ארצות הברית תיאר את הפריסה כחילוף שגרתי בין ה-B-1 לבין מפציץ ה-B-52."מפציצי ה-B-1 יספקו לצבא ארצות הברית באוקיינוס השקט ולבני בריתו המקומיים פלטפורמה אמינה ואסטרטגית להקרנת כוח", נאמר בהצהרה הרשמית של הצבא האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully