וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש מדגם צפון-קוריאני"

לפי גורמי מודיעין, מדובר בטיל לטווח המוערך ב-4,000 קילומטרים, שיכול לפגוע בישראל. הניסוי שמפר את הסכם הגרעין, נכשל זמן קצר לאחר השיגור. מחר צפויה מועצת הביטחון של האו"ם לדון בהפרות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: שיגור טילים בליסטיים ממתקן תת-קרקעי, בחודש מרץ)

יומיים לפני יום השנה הראשון להסכם הגרעין בין איראן למעצמות, ניסתה טהראן לשגר סוג חדש של טיל בליסטי שהתבסס על טכנולוגיה של קוריאה הצפונית – כך מסרו גורמי מודיעין לרשת פוקס ניוז. על פי הדיווח, שהתפרסם ביום שישי, הניסוי שהפר החלטה של מועצת הביטחון של האו"ם נכשל זמן קצר לאחר השיגור.

הניסוי נערך בעיר סאמאן, שנמצאת ממערב לאיספהאן, שם קיימה הרפובליקה האסלאמית שיגורים בטילים בליסטיים דומים בעבר. הייתה זאת לפחות הפעם הרביעית שבה ערכה איראן שיגור או ניסיון שיגור בטיל בליסטי מאז נחתמה העסקה בווינה ב-14 ביולי אשתקד.

לפי הגורמים, השיגור האחרון היה הפעם הראשונה שבה איראן ניסתה את הגרסה שלה לטיל הצפון-קוריאני מדגם מוסודאן BM-25, שהטווח שלו מוערך ב-4,000 קילומטרים. הוא יכול לפגוע בישראל ובכוחות האמריקניים במזרח התיכון. עוד מסרו הגורמים כי מידת המעורבות של פיונגיאנג בשיגור הכושל אינה ברורה. המדינה הקומוניסטית המבודדת ערכה שורת ניסויים משלה בחודשים האחרונים וגם אלו לא צלחו.

לקריאה נוספת בנושא
קרוז: להגדיל את הסיוע הביטחוני לישראל עקב השיגורים האיראניים
"מדויק לחלוטין": איראן ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי

טילים בליסטיים של משמרות המהפכה האיראניים, 8 במרץ 2016. רויטרס
שיגור של טיל בליסטי איראני בחודש מרץ/רויטרס

על טהראן נאסר לקיים שיגורים בטילים המסוגלים לשאת ראש נפץ גרעיני למשך שמונה שנים תחת החלטה 2231 של מועצת הביטחון, שאימצה את הסכם הגרעין. איראן טוענת כי הניסויים לגיטמיים מאחר שטילים אינם מיועדים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי דוח חשאי שחיבר מזכ"ל האו"ם באן קי מון קבע שתכנית הטילים הבליסטיים של איראן אינה עולה בקנה אחד עם "הרוח הבונה" של הסכם הגרעין. הוא השאיר למועצת הביטחון את ההחלטה אם מדובר בהפרה של ההסכם מצד איראן, אך רוסיה ואיראן – המחזיקות בזכות וטו – כבר הביעו בעבר התנגדות להענשת איראן על ניסויים בליסטיים. מחר צפויה המועצה לדון בהסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully