וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוז: להגדיל את הסיוע הביטחוני לישראל עקב השיגורים האיראניים

במאמר ב"ניו יורק טיימס", קרא הסנאטור הרפובליקני שפרש מהמרוץ לנשיאות "לעשות כל מה שביכולתנו" כדי להבטיח את ביטחון ישראל. לדבריו, "טהראן נחושה לשגר נשק גרעיני, קודם כל לעבר ישראל ואז לעבר ארה"ב"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הסנאטור הרפובליקני טד קרוז, שפרש לאחרונה מהמרוץ לנשיאות ארצות הברית, התייחס במאמר שפורסם היום (שישי) בעיתון "ניו יורק טיימס" לניסויי הטילים הבליסטיים שביצעה איראן, וקרא לממשל האמריקני להגדיל את הסיוע הביטחוני לישראל בתגובה לכך. "הכוונות ברורות לכל מי שעיניו בראשו: המשטר האיראני נחוש לצעוד לעבר לא רק נשק גרעיני, אלא גם האמצעים לשגר אותו, קודם כל לעבר ישראל ואז לעבר ארצות הברית", טען קרוז.

לאחר שסקר את הניסויים האיראניים האחרונים – כולל זה שנורו בו טילים שעליהם נכתב בעברית "ישראל חייבת להימחק" – והתבטאויות מהתקופה האחרונה נגד ישראל ונגד ארצות הברית מצד בכירים בטהראן, הבהיר המועמד הרפובליקני לשעבר: "הדבר ההגיוני לעשות כעת יהיה להתמודד עם המציאות הזאת, גם אם היא לא נעימה, ולעשות כל מה שביכולתנו על מנת להגביר את ההגנה שלנו ושל בעלות בריתנו".

עוד בוואלה! NEWS:
סקר: נתניהו אחד מעשרת הגברים הנערצים ביותר בארה"ב
עמידרור נפגש עם בכיר סעודי לשעבר: "נשפר את ההבנה בין הצדדים"
מרגישים את הסוף: מה יעלה בגורל יחסי ישראל-ארה"ב אחרי אובמה?

המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית טד קרוז בנאומו בוועידת איפא"ק, מרץ 2016. רויטרס
"לנצל את ההזדמנות להבהיר את מחויבותנו לביטחונה של ישראל". קרוז בנאומו בפני השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק/רויטרס

"אם ההצהרות האלה נכונות, המזרח התיכון כולו, ובתוכו ישראל, נמצא בטווח הטילים של המולות", הוסיף קרוז, בהתייחסות לדברים שנשמעו מטהראן בתקופה האחרונה. "מגיע להם קרדיט, לפחות המשטר בטהראן כן ופתוח בנוגע לעוינות נגד ארצות הברית וישראל". הוא יצא נגד ההתייחסות מצד הבית הלבן לנשיא חסן רוחאני כמתון, והוסיף כי מאז חתימת הסכם הגרעין עם המעצמות, משמרות המהפכה האיראניים "יצאו למסע בזבוזים", שכולל בין היתר רכישת את מערכת ההגנה האווירית S-300 מרוסיה.

"מספיק", הבהיר קרוז. "מדיניות המולות, לפי דבריהם, לא השתנתה. היא אותה אחת שעוררה השראה במהפכנים לכאורה משנת 1979 להחזיק ב-52 אמריקנים כבני ערובה למשך 444 ימים, והניעה מתקפות רצחניות נגד ישראלים ואמריקנים מבואנוס איירס דרך ביירות ועד בגדאד בעשורים שלאחר מכן. הדבר היחיד שהשתנה הוא היקף האלימות. הם מבקשים להחליף משאיות נפץ ומטעני צד בכלי הנשק ההרסניים ביותר על פני כדור הארץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי עם שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, וינה, 16 בינואר 2016. רויטרס
"לפחות המשטר בטהראן כן ופתוח בנוגע לעוינות נגד ארצות הברית וישראל". שרי החוץ זריף וקרי/רויטרס

קרוז הכריז כי בכוונתו לפעול יחד עם שותפיו בקונגרס על מנת "להפוך את כישלונו של הנשיא אובמה לספק מימון לתכנית ההגנה האווירית של ישראל", במיוחד לאחר שזה הודה כי הסכם הגרעין מציב את ישראל בסכנה מוגברת, לדברי הסנאטור. "במקום לחנוק את התכנית הזאת, על הקונגרס לנצל את ההזדמנות להבהיר את מחויבותנו לביטחונה של ישראל ובכך גם לביטחוננו", סיכם. "זה ישלח מסר חד-משמעי למנהיגי הרפובליקה האסלאמית, כי יש בוושינגטון כאלה שעדיין תופסים אותם במילה ומוכנים לפעול בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully