וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איום רציני": טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית נחת לחופי יפן

משרד ההגנה של קוריאה הדרומית הודיע כי השכנה המבודדת מצפון שיגרה שני טילים בליסטיים לטווח בינוני, ואחד מהם התפוצץ באוויר. ראש ממשלת יפן אבה: "איום רציני על ארצנו"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: דיווח בטלוויזיה הקוריאנית על שיגור הטילים האחרון, יולי)

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (רביעי) שני טיל בליסטיים נוספים ואחד מהם נחת בסמוך לחופיה של יפן - כך הודיע משרד ההגנה בקוריאה הדרומית. לפי ההודעה, הטילים היו לטווח בינוני מדגם רודונג. הם שוגרו מחופה המזרחי של המדינה המבודדת ואחד מהם התפוצץ זמן קצר לאחר שיגורו. לפי סיאול, הטיל השני עבר מרחק של כאלף קילומטרים בטרם נחת במים המהווים אזור כלכלי בלעדי של יפן, 250 ק"מ ממערב למחוז אקיטה.

צבא קוריאה הדרומית מסר כי הצפון הפגין את שאיפתו לפגוע בדרום ובמדינות השכנות באמצעות שיגור הטיל שיכול לשאת ראש נפץ גרעיני. זאת הפעם הראשונה שבה טיל צפון קוריאני נוחת באזור הכלכלי הבלעדי של יפן, מה שמצביע על ניסיונה של פיונגיאנג לבחון את יכולתו של טיל הרודונג, שלו טווח מקסימלי של 1,300 ק"מ.

עוד בנושא:
"מספר 35 בעמוד 459": צפני הרדיו המסתוריים בקוריאה הצפונית
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי
הפגנת שרירים: צפון קוריאה שיגרה שלושה טילים בליסטיים

תמונה של שיגור טיל ניסוי של קוריאה הצפונית מצוללת, שפורסמה ב-24 אפריל 2016. רויטרס
צפון קוריאה שיגרה טיל נוסף, חרף התנגדות מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר כי השיגור מהווה "איום רציני" על ביטחונה של ארצו. בתגובה לניסוי, הצהירה ארצות הברית פעם נוספת על מחויבותה לביטחונן של קוריאה הדרומית ושל יפן. "מחויבים להגן על בעלות בריתנו", נמסר מוושינגטון.

בחודש שעבר סיכמה ארצות הברית עם קוריאה הדרומית על הצבת המערכת להגנה מפני טילים THAAD בשטחה של הדרום, בשל איום הטילים הנשקף מהצפון. קוריאה הצפונית, סין ורוסיה הזהירו מפני השלכות המהלך.

שיגור הטיל הבליסטי היה האחרון בסדרת ניסויים שערכה קוריאה הצפונית. לפני כשבועיים שיגרה פיונגיאנג שלושה טילים בליסטיים שהגיעו למרחק של כ-500 עד ל-600 ק"מ בים שבחופה המזרחי. צבא ארצות הברית לאחר השיגור כי שניים מהטילים היו מדגם סקאד ואחד מדגם רודונג.

את סדרת הניסויים עורכת קוריאה הצפונית בחודשים האחרונים, החרף החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בין היתר, היא שיגרה גם טיל בליסטי לטווח בינוני והחודש טיל מצוללת.

(עדכון ראשון: 6:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully