וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת שרירים: צפון קוריאה שיגרה שלושה טילים בליסטיים

19.7.2016 / 13:00

פיונגיאנג שוב התעלמה מהחלטות מועצת הביטחון ושיגרה שלושה טילים - שני סקאדים ואחד מדגם רודונג, המבוסס על טכנולוגייה סובייטית. הם עברו כ-600 ק"מ, מרחק המכסה את כל הדרום

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שלישי) שלושה טילים בליסטיים שהגיעו למרחק של כ-500 עד ל-600 ק"מ בים שבחופה המזרחי – כך הודיע הצבא של קוריאה הדרומית. זאת הייתה האחרונה בסדרת פרובוקציות של המדינה הקומוניסטית המבודדת.

צבא ארצות הברית מסר כי הוא זיהה את השיגורים של שלושת הטילים, בהם שניים מדגם סקאד ואחד מדגם רודונג, פיתוח מקומי המבוסס על טכנולוגיה סובייטית.

פיונגיאנג שיגרה פעמים רבות את הטילים מדגם זה בשנים האחרונות, מה שמצביע על כך שבשונה מהניסויים האחרונים בטילים בליסטיים מתקדמים יותר, שנועדו לשפר את יכולותיה הצבאיות, אלו הלילה היו מפגן של כוח.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: "איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש מדגם צפון-קוריאני"
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי
12 שעות ביום: אזרחי צפון קוריאה מועסקים "כעבדים של המדינה" באירופה

תמונה של שיגור טיל ניסוי של קוריאה הצפונית מצוללת, שפורסמה ב-24 אפריל 2016. רויטרס
ניסוי בטיל במהלך חודש אפריל האחרון/רויטרס

השיגורים הלילה התבצעו אחרי קצת יותר משבוע מאז בחרו קוריאה הדרומית וארצות הברית אתר להצבת מערכת ההגנה מפני טילים מדגם THAAD, שנועדו להתמודד עם איום הטילים מהצפון. בעקבות זאת, פיונגיאנג איימה "בתגובה פיזית".

לפי צבא הדרום, הטילים שוגרו מהמחוז הוואנגז'ו שבמערב קוריאה הצפונית בשעה 5:45 ו-6:40 לפי שעון מקומי, עדות לכך שהצפון היה בטוח בכך שהם לא יתרסקו בשטחו. "הטילים הבליסטיים עברו מרחק של 500 ק"מ עד 600 ק"מ, מרחק שמכסה את כל קוריאה הדרומית, כולל את בוסן", נמסר בהודעה מצד צבא הדרום. בוסן היא עיר נמל בדרום קוריאה הדרומית.

קוריאה הצפונית ערכה סדרת ניסויים בטילים בליסטיים בחודשים האחרונים, למרות החלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בין היתר, היא שיגרה בחודש שעבר טיל בליסטי לטווח בינוני והחודש טיל מצוללת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully