וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות קמפיין בחצי מיליון שקל: שיווק השכונה החדשה בערד כשל

4.8.2016 / 21:55

העירייה ומשרדי הממשלה קיוו ששכונת נופים החדשה תהיה גולת הכותרת של העיר, אך מאמציהם למשוך רוכשים חדשים לא צלחו. מתוך 240 מגרשים בשכונה - רק על 13 הוגשו הצעות מחיר במכרז. חבר המועצה: "משיכת תושבים אינה מציאותית"

סיור מתעניינים בשכונת נופים החדשה בערד. 4 באוגוסט 2016. עמוד הפייסבוק של ראש עיריית ערד ניסן בן חמו, צילום מסך
סיור מתעניינים בשכונת נופים/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של ראש עיריית ערד ניסן בן חמו

המכרז על מגרשי בנייה בערד הפך לכישלון של ממש בעת באחרונה, זאת לאחר שלאחר השקעת כחצי מיליון שקלים בקמפיין לשיווק שכונת נופים החדשה, הוצאו למכירה רק כ-5% מהמגרשים בה. על אף הפרסומים הרבים בטלוויזיה ובעיתונים, שקיוו למשוך לעיר אוכלוסיות חדשות, רק על 13 מגרשים מתוך 240 הוגשו הצעות קנייה.

עיריית ערד, משרד השיכון והרשות לפיתוח הנגב והגליל קיוו כי שכונת נופים תהיה גולת הכותרת של ערד לשנים הקרובות. הקמפיין יצא לדרך עם הצעות אטרקטיביות במיוחד ומחירו של מגרש בגודל חצי דונם נחשב לזול במיוחד. כמו כן, לרוכשים הוצעה גם האפשרות להקים צימרים הצופים לים המלח, כך שבעירייה היו בטוחים שמשקיעים מחו"ל יקפצו על המציאה.

עוד בוואלה! NEWS:
בשיא עונת התיירות: ועד רשות שדות התעופה מאיים בשביתה בנתב"ג בשבת
לצד כיסאו, חבריו של קצב מתפללים בבית הכנסת לשחרורו המוקדם
בדרך הביתה: אתי אלון תשוחרר ממאסר לאחר 15 שנה

העיר ערד, אוגוסט 2013. נויקלן, ויקיפדיה, אתר רשמי
"לראש העיר היה חלום, לעתים חלומות לא מתגשמים". ערד/אתר רשמי, נויקלן, ויקיפדיה

מנו ביטמן, חבר מועצת העיר, הסביר כי לדעתו, העיר עדיין לא מוכנה לקליטת תושבים "חזקים". "לראש העיר ניסן בן חמו היה חלום, לעיתים חלומות מתגשמים ולעיתים לא", אמר. "בעת הזאת ניתן להבין באופן חד-משמעי שמשיכת תושבים אמידים, לפי הגדרת ראש העיר, אינה מציאותית לטובת פרויקט שכזה. לכן התובנה הגדולה שאמורה להיות לראש העיר ומשרדי הממשלה שמימנו את הקמפיין היא שצריך להשקיע בתושבי העיר ולאחר ביסוסה, יהיה ניתן שוב לחלום".

מעיריית ערד נמסר בתגובה: "שיווק מגרשים נעשה בדרך כלל על ידי רשות מקרקעי ישראל והדבר מסתכם בכמה מודעות קטנות בעיתונים. עיריית ערד גילתה יוזמה לטובת העיר והחליטה להשקיע עבודה בשיווק המגרשים ובמיתוג העיר גם יחד. העירייה פנתה למשרד השיכון ולמשרד לפיתוח הנגב והגליל וקיבלה עבור הקמפיין סכום ייעודי של כחצי מיליון שקלים. סכום זה נוצל לשיווק המגרשים ולחשיפה חיובית עצומה לערד בערוצי התקשורת בטלוויזיה, בתחנות רדיו אזוריות בדרום ובמרכז הארץ, קמפיין נרחב במדיה החברתית, כתבות יח"צ בעיתונות הארצית, בשילוט חוצות והפקות של חומר מיתוגי. התגובות הרבות לקמפיין לימדו שערד הוצגה בשבועות האחרונים כמותג חיובי של נוף מדברי, מקום תיירותי, מקום עם חינוך טוב לילדים וקהילה חזקה".

עוד נמסר כי "הערכות של העירייה למיעוט הנרשמים נוגעות לזמן השיווק הקצר שנכפה על העירייה, לכך שמחירי המגרשים היו ככל הנראה גבוהים מדי ולקשיים הבירוקרטיים הגדולים. בימים הקרובים אמורה להתקיים פגישה בין הנהלת העיר ומשרד השיכון לגבי מהלך שיווקי נוסף. הפעם, כך דורשת העירייה, ייתן המשרד סבסוד משמעותי בעלויות הפיתוח והקלות בהליכים הבירוקרטים מול רשות מקרקעי ישראל. הפגישה הקרובה נקבעה משום שגם משרד השיכון וגם מנהל מקרקעי ישראל מאמינים בפרויקט נופים ותרומתו הצפויה לערד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully