וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנדב שהתלונן על הטרדה מצד שוטר: "במשטרה לא רצו שאחזור"

השוטר מנשה יוסף מואשם כי הטריד את מ' ואף ליטף את איבר מינו במשמרותיהם המשותפות. לאחר שהתלונן, התבקש מ' לעזוב את ההתנדבות בתואנה כי "לא ירצו לעבוד עמו". "קפאתי, היום אני מבין כמה זה כואב", סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

"הייתי קפוא בפעם הראשונה, זה משהו שנופל עליך כרעם ביום בהיר, אי אפשר לדעת מתי ואיפה זה יבוא" – כך סיפר היום (רביעי) מ', שעל פי כתב אישום שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, הוטרד מינית בידי מנשה יוסף, שוטר שעבד עמו. מ' הרחיב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על התחושות הקשות בעקבות המעשים המיוחסים ליוסף, ואף אמר כי לאחר שנודע לו כי המקרה הבשיל לכדי הגשת כתב אישום, ביקש לחזור למשטרה ונתקל בסירוב. "קצין המתנדבים אמר 'אני לא מוכן שתחזור כי השוטרים לא ירצו לעבוד איתך'. מבחינתו זה נגמר. זו שאלה של למה למתנדב כביכול אין זכויות, ולשוטר יש", אמר.

"המעשים החלו בפעם הראשונה כשהגעתי למשמרת, ושובצתי איתו בניידת. תוך כדי משמרת הלילה הזאת, בסיור, הוא התחיל לדבר איתי שיחות עם אופי מיני", סיפר מ'. לאחר מכן, טען כי ביקש מיוסף להפסיק, אך האחרון "שלח ידיים ונגע בו במקומות המוצנעים". "הסברתי לו שאני לא בעניין, אמרתי 'די, מספיק, זה לא נעים לי', אבל הוא המשיך. זה קרה ארבע או חמש פעמים", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
"משוגע אחד גדע חיים שלמים": ההרוגות בתאונה כביש 4 הובאו למנוחות
דוח חקירת דליפת הברום בדימונה: טעות אנוש גרמה לתאונת הרכבת
"את שייכת לבן כהן": העבריין שתקף מטופלת הואשם במעשה מגונה ואיומים

שוטרים מבצעים בידוק רכבים, דרך קיבוץ גלויות, תל אביב, 15 באוקטובר 2015. ניב אהרונסון
"אחרי שהתלוננתי אבן נגולה מעל לבי". למצולם אין קשר לכתבה/ניב אהרונסון

לדבריו, הוא שקל לעזוב את הניידת בלילה שבו ההטרדות התרחשו לכאורה לראשונה. עם זאת, הוא ידע כי אם יפרוש ויהיו אירועים חריגים – לא יהיה כוח אדם שיתפעל אותם. "אני אוהב את ההתנדבות והיו לי חששות מה יגידו אם זה ייצא החוצה, היות שהמשטרה מבוססת על מתנדבים, במיוחד במצב הביטחוני של היום כשהכל קורס", הסביר.

הוא סיפר כי התלבט רבות אם לספר על המקרה ולבסוף דיווח למפקד המתנדבים רק חודש אחרי הפעם הראשונה שבה הוטרד. "ביקשתי שלא יעביר את זה הלאה כי לא רציתי לעשות סיפור גדול", אמר, והוסיף: "ביום שהגשתי את התלונה במח"ש, הקצין קרא לי ואמר 'שמעתי היום בתחנה שקראו לשוטרים שהגשת נגדם תלונה, ואני מבקש שלא תגיע יותר'". לדבריו, "למזלי אני עובד ועסוק בפעילויות ולכן היה לי יותר קל להתמודד עם זה, אחרי שהתלוננתי נגולה אבן מעל לבי ואני ממליץ לאנשים לא לשמור את זה בפנים, וישר לספר".

הוא סיפר כי בחקירתו נשאל על נטיותיו המיניות מאחר שחשבו כי הוא שייך לקהילת הלהט"ב. "הם רצו לראות את הנטיות שלי ולפי זה להמשיך", סיפר. "יש גם גברים שעוברים הטרדות ומעשים מגונים, והיום אני מבין מה שנשים עוברות וכמה זה כואב. הייתי קפוא ולא יכולתי לתפקד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

כתב האישום הדגיש כי מ' חש לא בנוח בשל המעשים המיוחסים ליוסף

מח"ש הגישה היום את כתב האישום נגד יוסף לבית משפט השלום בתל אביב. יוסף, שוטר מתחנת מסובים, מואשם במעשה מגונה והטרדה מינית שעשה לכאורה במ'. על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד שקד דהן, בשנים 2015 עד 2016, בעת ששירת בתפקיד סגן מפקד יחידת סיור בתחנת מסובים, נהג יוסף ללטף את רגלו ואת איבר מינו של המתלונן בעת שהשניים עבדו במשמרת ערב. זאת, נכתב, על אף שהמתלונן הביע את חוסר רצונו, הן במילים מפורשות והן בהתנהגות.

במקביל, בכמה הזדמנויות שונות במהלך ההתנדבות בתחנת מסובים, עת עבדו יחד במשמרת, הפנה לכאורה הנאשם אל המתלונן הערות חוזרות ונשנות אשר נגעו למיניותו. נכתב כי יוסף שאל את המתלונן שוב ושוב אם הוא קיים יחסי מין עם נשים או עם גברים וכיצד הרגיש במהלכם. תואר כי המתלונן, אשר היה נבוך משאלותיו של הנאשם, התחמק ושינה מיד את נושא השיחה ובכך הראה ליוסף בהתנהגותו כי הוא אינו מעוניין בהתייחסויות האמורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully