וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אגף התנועה ירון בארי פורש מהמשטרה: "אין לי בעיה עם המפכ"ל"

3.8.2016 / 0:35

ניצב בארי, בן 54, יסיים ארבע שנות שירות בארגון, במהלכן שימש גם ראש אגף משאבי אנוש. הוא יפרוש משירות בנובמבר לאחר שישלים רפורמה במערך התנועה. "חש תחושת מיצוי", אמר לוואלה! NEWS. בעבר נקשר שמו בפרשת פישר, אולם המפכ"ל אלשיך זיכה אותו בדין משמעתי

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(ניצב בארי בדיון בכנסת על התאונה בכביש 1, בפברואר באחרון)

ניצב ירון בארי הודיע אתמול (שלישי) למפכ"ל רוני אלשיך כי יפרוש משירות בנובמבר הקרוב לאחר ארבע שנים במשטרה. בארי, בן 54, שימש בתפקידו הקודם ראש אגף משאבי אנוש. מהמשטרה נמסר כי אלשיך הודה לבארי על תרומתו הרבה לארגון.

"אחרי 35 שנה במערכת הביטחון הגעתי למיצוי והחלטתי לפרוש. אין לי כל בעיה עם המפכ"ל. להיפך, אני חושב שהמשטרה זכתה בפיס עם המפכ"ל הזה", אמר הערב בארי בשיחה עם וואלה! NEWS. הוא שב והדגיש כי למרות השמועות על מערכת יחסים עכורה בינו לבין המפכ"ל, לא כך הם פני הדברים. "אחרי 35 שנה בעשייה הביטחונית, הגיע הזמן לפרוש".

לפי הודעת המשטרה, בארי ואלשיך סיכמו כי טרם פרישתו יסיים הניצב את הרפורמה בהובלתו במערך התנועה. "המבנה החדש יביא לחיזוק והעצמה של מערך התנועה, בין היתר גם בתוספת תקנים במהלך השנים הקרובות, מהלך שכבר אושר על ידי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ועל ידי אלשיך", נמסר.

לקריאה נוספת:
ראש אגף התנועה: בעוד הגופות מוטלות, נהג האוטובוס התעסק בקופסה השחורה
בית המשפט ביטל פיטורי הקצין שלא דיווח על החשד לעבירות מין של ניצב שחם
"מבייש את המדים": אשת סודו של הניצב קוראת לפיטורו

ראש אגף משאבי אנוש, ירון בארי, יולי 2012. עומר מירון
"תחושת מיצוי". בארי/עומר מירון

בארי נחשב לאיש החזק בסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה בתקופתו של אלשיך. הוא סיכם את כהונתו כרוויה בהישגים. "מסיכום החציון הראשון של 2016 עולה כי ישנה ירידה בכל הפרמטרים של הנפגעים בכבישים, ירידה של 6% בתאונות הקטלניות, ירידה של 17% בתאונות הקשות וכן בפצועים קשה ו-4% בהרוגים", אמר.

"הובלנו כמה מהליכים בזמן כהונתי, המרכזי שבהם הוא רה-ארגון שאושר על ידי המפכ"ל ויביא להוספת מאות תקנים למערך התנועה בשנים 2018-2017", סיפר בארי. "מדובר בכ-900 שוטרים, כשכבר בשנתיים הקרובות נגייס את ה-500 הראשונים כתוספת לשוטרים. בשנה האחרונה רכשנו 126 ניידות משטרה חדשות והתחלנו בגיוס של 80 סטודנטים למשטרה. הדבר השני שהובלנו הוא העברת תקציב להפעלת אגף התנועה מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לתקציב המשטרה. הרה-ארגון שלי נמצא בתהליכים הסופיים שלו וזו הסיבה שהמפכ"ל ביקש ממנו להשלים הפעילות טרם אפרוש. הבטחתי לו כי אשאר בתפקיד עד חודש נובמבר".

בארי יסיים 35 שנות שירות במערכת הביטחון. בתפקידו האחרון בצה"ל שימש ראש חטיבת כוח אדם בזרוע היבשה. לאחר מכן עבר לשירות במשטרה בדרגת ניצב.

סימני השאלה בפרשת פישר

שמו של בארי נקשר בפרשה של עורך הדין רונאל פישר, לאחר שנודע כי אשתו אספה תרומות מפרקליט הצמרת. בסוף שנת 2015 נערך לבארי דין משמעתי בפני דן אחד, המפכ"ל אלשיך בעצמו, על החשדות נגדו בפרשה. למרות סימני שאלה שנותרו סביב התרומות שאספה אשתו, החליט אלשיך לנקות את ניצב בארי מכל חשד.

בהודעת המשטרה נכתב כי "המפכ"ל החליט לזכות באופן מלא את ניצב בארי מהחשד לקשירת קשר עם עו"ד רונאל פישר. בכל הנוגע לפרסום בתום לב של בקשה לתרומה פילנתרופית לילדים במצוקה בפייסבוק, מצא המפכ"ל כי ניצב בארי חרג מנהלי המשטרה, ולכן החליט להטיל על ניצב בארי קנס בגובה שני ימי עבודה. המפכ"ל הבהיר כי הוא סבור שהסוגיות שנבחנו בעניינו של ניצב בארי מקומן היה להיבחן באמצעות ריאיון מפקד, ולא בהליך של דן יחיד".

במאי 2015 מסר בארי עדות במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). הוא זומן לתת עדות בעקבות דבריו של רב-פקד ערן מלכה, קצין המשטרה לשעבר שהורשע בלקיחת שוחד בפרשה, בנוגע ל"מידע מפליל" שיש לו לכאורה על בארי ועל קצין נוסף. באחת מחקירותיו, התייחס מלכה למידע על כספים שהועברו לכאורה שלא כחוק לעמותה בבעלות רעייתו של בארי, בתיווכו של פישר. בחקירתו טען בארי כי ב-2013 פרסם פוסט בפייסבוק שבו קרא למסור תרומות לפנימיית נערים לקראת בר מצווה. הכספים נמסרו ישירות לפנימייה. לבסוף הוחלט במח"ש שלא לפתוח בהליך פלילי נגד בארי והתיק הועבר לבדיקה משמעתית במשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully