וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה שקד מרגיעה את הרוחות: "אין סיבה שהממשלה לא תשרוד"

2.8.2016 / 14:54

בשיחה עם תא כתבי הכנסת טענה שרת המשפטים כי "הממשלה יותר טובה מהקודמת", אולם הבהירה: "אם ראש הממשלה ייקח מאתנו סמכויות - תהיה בעיה". ריבלין על סערת התאגיד: "להקפיד בכבודם של היריבים הפוליטיים"

עריכה: ניר חן צילום: מאצ'י הוף

(צפו: השרה גילה גמליאל בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על סערת התאגיד)

שרת המשפטים איילת שקד אמרה היום (שלישי) כי "הקואליציה יכולה להאריך ימים עד סוף הקדנציה, כולל להעביר את התקציב הבא". בשיחה עם תא כתבי הכנסת, הוסיפה שקד כי "הממשלה הזו יותר טובה מהממשלה הקודמת. הקואליציה הנוכחית היא הומוגנית ועובדת טוב, אבל זה תלוי בנתניהו – אם ראש הממשלה ירצה לסיים את כהונתה – אני לא רואה סיבה שלא".

דבריה של שקד מגיעים בצל המתיחות בין הליכוד לבית היהודי, בעקבות דחיית עליית תאגיד השידור הציבורי. שקד התייחסה בדבריה גם להערכות לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו ירצה להכניס את המחנה הציוני לממשלה. "במקרה והם ייכנסו, זה יותר מורכב", הסבירה. "אנחנו לא נשב בקואליציה עם מפלגת העבודה שתיק המשפטים נמצא בידיים שלה. אם הוא ייקח מאתנו סמכויות משמעותיות תהיה לנו בעיה".

עוד בוואלה! NEWS:
אושר בקריאה ראשונה: שידורי התאגיד הציבורי יידחו ל-2017
כשמלחמת המנהרות בין נתניהו לבנט הופכת לקרב בנגמ"ש
נתניהו מגיב לסערה: "פוליטיקאים מנסים לשאת חן בעיני התקשורת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בחידון התנ"ך למבוגרים בבנייני האומה. דצמבר 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"בנט ושקד הם יקירי השמאל". בנט ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ביום ראשון אמר נתניהו בשיחה עם תא הכתבים המדיניים כי לא מתנהלים כרגע מגעים עם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג בנוגע להצטרפות לממשלה, אבל "אני משאיר את הדלת פתוחה". נתניהו אמר כי יש "סיבות טובות" לכך שהוא מעוניין בהרחבת הממשלה. לדבריו, האתגרים שמדינת ישראל ניצבת מולם מצד אחד, וההזדמנויות שעומדות לפניה מצד שני, מצדיקים ממשלה רחבה.

הנשיא ראובן ריבלין התייחס לסערה הפוליטית סביב תאגיד השידור, בתום ביקור בבסיס הקליטה והמיון של צה"ל, וטען כי "בדמוקרטיה יש גם הרבה פוליטיקה. חלק מנשמת אפה של הדמוקרטיה היא גם יכולת הביטוי החופשי". לדבריו, "כמובן שרצוי להקפיד בכבודם של אנשים גם כאשר הם יריבים שלך". הוא הוסיף: "השידור הציבורי הוא נושא חשוב ביותר. כולם מבינים שהשידור הציבורי הוא למען הציבור כולו ולא שידור 'מטעם' של איש. אני בטוח שזה מאבק, מאבק שנוכל לעמוד בו. השידור הציבורי הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואני בטוח שכך חושב כל פוליטיקאי, יהיו הביטויים שהוא מבטא אשר יהיו".

במסגרת המתיחות בין הליכוד לבית היהודי, בתחילת השבוע פורסם בחדשות 2 תדרוך של הליכוד, שבו נמסר כי "בנט ושקד הם יקירי השמאל ונוני מוזס, שתומכים במאמצים הבלתי נלאים שלהם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ובשלטון הליכוד". בתגובה, אמרו בכירים בבית היהודי לוואלה! NEWS כי מדובר בשיא נוסף בסכסוך בין הצדדים. "נתניהו תוקף את הבית היהודי זה כמה שבועות - קודם כל בנושא המנהרות, ואחר כך על השידור הציבורי. הגיעו מים עד נפש".

המפלגה פרסמה הודעה חריגה בחומרתה נגד נתניהו ומנתה את "הישגיו" בשנים האחרונות. "הוא שוב יורה בנגמ"ש", נמסר מהבית היהודי. "כמו שירה בנגמ"ש כשהצביע בעד ההתנתקות והריסת גוש קטיף, כמו שירה בנגמ"ש כששחרר הכי הרבה מחבלים בתולדות המדינה, כשהקפיא בנייה, כשנכנע לחמאס, וכמו כשהכריז על הקמת פלסטין בבר-אילן, וכאשר הוא סופר כיפות של כתבים דתיים בתקשורת".

שרת המשפטים איילת שקד, בי"ס גוונים, ראש העין. 8 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
"נגמרו ימי ילדי הכאפות". שקד/ראובן קסטרו

לטענת המפלגה, "הכי מגוחך, שהוא יורה בנגמ"ש כדי להכניס לתוכו את בוז'י, שפיר, מיכאלי ויוסי יונה. רגע לפני הבחירות הוא תמיד מתחנף לציבור הימני והדתי ('היכנסו מתחת לאלונקה'), ודקה אחרי הבחירות הוא זורק אותם ובז להם. נגמרו ימי ילדי הכאפות".

בליכוד לא נשארו חייבים והשיבו אש. "בנט בפאניקה כי הוא יודע את האמת. מי שנבחר בקולות הימין משמר את מורשתו של דרוויש בבתי הספר של ילדי ישראל ונאבק בכל דרך לשמר את ההגמוניה של השמאל בתקשורת", נמסר. "בנט כבר מזמן לא בתוך הנגמ"ש. יחד עם האח לפיד הוא כל הזמן חופר מנהרות מתחת לשלטון הליכוד. מי שהתגייס לטובת האינטרסים של נוני מוזס לסגור את 'ישראל היום' כדי לזכות בעוד כותרת מחמיאה ב'ידיעות אחרונות' ועוד ליטוף ב-Ynet, אינו דואג לתקשורת חופשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully