וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד המתלוננת נגד בוכריס: "חפים מפשע לא פורשים לפני משפט"

1.8.2016 / 20:05

לאולפן וואלה! NEWS הגיב עורך דינה של אחת המתלוננות נגד תת-אלוף אופק בוכריס על פרישתו מצה"ל, והתייחס לחשיפת פרטיה של המתלוננת הראשונה בפייסבוק. "בוכריס צריך לבקש לסגור את העמוד"

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

עו"ד גיא פלנטר, שמייצג את הקצינה שהתלוננה נגד תת-אלוף אופק בוכריס, התייחס היום (שני) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לפרישתו של הקצין הבכיר אמש מצה"ל. "אנשים נקיי כפיים לא פורשים לפני משפטם. הם מנהלים משפטים, ונאבקים על חפותם. הם לא נותנים את ראשם מראש", אמר.

עורך דינה של הקצינה שהתלוננה התייחס לגורמים האפשריים שהשפיעו על החלטתו של בוכריס לפרוש מצה"ל לפני הכרעת הדין. "אין חובה משפטית לפרוש, וברוב המקרים אנחנו רואים אנשים נאחזים בכיסא. אפשר להעריך את המעשה של בוכריס, הוא מהווה מודל אישי. כשיש כתב אישום כל כך חמור, בהחלט ראוי שאדם הנושא עמדה ציבורית יפרוש מתפקידו", אמר עו"ד פלנטר. "יחד עם זאת, כל מי שייצג אנשי קבע יודע שמאיש קבע שמורשע נתלשת דרגתו, והפנסיה נגזרת מהדרגה האחרונה של השירות. לכן בפרשות רבות שבהן מעורבים אנשי קבע, הנאשמים בוחרים לפרוש כדי לא להסתכן באובדן הפנסיה".

עוד בוואלה! NEWS:
תא"ל בוכריס שהואשם באונס פרש מצה"ל: "מתפנה למלחמת חיי"
חשיפת פרטי המתלוננת נגד בוכריס: שלושה חשודים נחקרו באזהרה
הקרב החשוב בחייו של תא"ל בוכריס

"לא רוצה את כובע הקורבן"

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, התייחס עו"ד פלנטר גם לחשיפת פרטיה של המתלוננת הראשונה ברשתות החברתיות. "פורסמה תמונה עם פרטיה המזהים של המתלוננת הראשית. למה בוכריס לא מבקש לסגור את הדף? הוא צריך להשיב על השאלה הזאת", אמר. "אני חושב שיש לנו אינטרס ציבורי שהתהליך יהיה נקי משני הצדדים, שלא יהיה קרב גרסאות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"יש אינטרס ציבורי שהתהליך יהיה נקי משני הצדדים". בוכריס/מערכת וואלה, צילום מסך

לגבי בחירתה של המתלוננת השנייה, שאותה מייצג עו"ד פלנטר, לא ליזום תלונה, אמר: "זה לא תואם את המציאות. היום אנחנו רואים שרוב הקורבנות לא מתלוננות, זה עניין סטטיסטי". לדבריו, "מדובר בקצינה בקבע שהחליטה שהיא ממשיכה בחייה. היא לא רוצה את כובע הקורבן. כשהגיעו אליה קציני מצ"ח וגבו עדות היא סיפרה את האמת, ומהרגע שנחשפה הפרשה כל מה שהיא רוצה זה שהאמת תצא לאור".

אמש פנה בוכריס לרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, וביקש לפרוש באופן מידי על מנת לנהל את משפטו כאזרח ולא כקצין בשירות סדיר. במכתב שהפיץ כתב: "אני מתפנה למלחמת חיי. אני חף מפשע, ואלחם על שמי הטוב ועל חפותי".

בכתב האישום החמור שהוגש נגד בוכריס מפורטים מעשים חמורים ובהם מעשה מגונה ומעשה סדום. לפי כתב האישום העבירות בוצעו בצימר ברמת הגולן, בלשכתו וברכבו של בוכריס כשהיה מפקד חטיבת גולני. פרטי האישום גרפיים ומציירים את דמותו של עבריין מין שפגע בפקודותיו פעם אחר פעם. בוכריס מצדו דחה את כתב האישום על הסף: "אין לדברים שחר. לא היה ולא נברא", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully