וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק ג'מאל זחאלקה": מי שהורשע בטרור לא יוכל להיבחר לכנסת במשך 25 שנה

1.8.2016 / 10:54

לפי הצעתה של ח"כ ענת ברקו, מורשע בעבירת טרור לא יוכל לשמש חבר כנסת אלא אם חלפו 25 שנה מאז סיים לרצות עונש מאסר ובהיעדר מעצר נוסף בעבירה זהה. "לחברה יש אינטרס לסמל את הפסול במעשיו של מי שפועל נגד המדינה", כתבה בפייסבוק

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: חוק ההדחה עובר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת)

אחרי שהקואליציה ניסתה לחוקק את "חוק חנין זועבי" ולהביא להדחתה של חברת הכנסת מהרשימה המשותפת, כעת מגיעה הצעת חוק על שמו של ח"כ ג'מאל זחאלקה, בן מפלגתה. לפי הצעת החוק, שהגישה ח"כ ענת ברקו מהליכוד, מי שהורשע בעבירות טרור יוכל להיבחר לכנסת רק אם חלפו 25 שנה מאז סיים לרצות את עונש המאסר ובהיעדר מעצר או הרשעה נוספת בעבירת טרור.

כיום, החוק אינו מבחין בין מי שהורשע בעבירה פלילית שיש עמה קלון, המורחק לשבע שנים מפעילות ציבורית, למי שהורשע בעבירה ביטחונית או על רקע פעילות טרור.

ח"כ ברקו הסבירה כי החוק לא יחול על ח"כ זחאלקה, אולם מוטב שיהיה חוק שיסדיר את הנושא. "מהרגע שבו חה"כ ג'מאל זחאלקה יצא משערי כלא דמון (בו הוא ישב במשך שנתיים בגין חברות בארגון טרור) ועד לרגע שבו הוא נבחר לכנסת – חלפו למעלה מ-25 שנה. אבל לא החוק הישראלי הוא זה שדרש ממנו להמתין כל השנים הללו. מבחינת החוק, לא הייתה מניעה מצדו של חבר הכנסת זחאלקה להיבחר לכנסת כבר זמן רב לפני כן", כתבה בפייסבוק.

לקריאה נוספת:
זועבי על יוזמת החרם נגדה בכנסת: "אדבר גם מול כסא ריק"
בתום דרמה לילית: הכנסת אישרה את החוק שמאפשר להדיח חבר כנסת
שינויים בחוק ההשעיה: יידרש רוב גדול יותר, תתאפשר הדחת ח"כ לקדנציה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שערי הכנסת צריכים להיות כבדים יותר למורשעים בטרור". ברקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקו סבורה שהזכות להיבחר צריכה להבחין בין סוגי העבירות. הצעת החוק שהגישה מהווה תיקון לחוק יסוד: הכנסת, ולפיו אדם שהורשע בעבירה הקשורה לטרור יוכל להיבחר לכנסת רק אם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יקבע כי חלפו 25 שנים מיום שחרורו מהכלא.

"לחברה יש אינטרס ברור לסמל ביתר שאת את הפסול המובנה במעשה טרור ולהוקיע ציבורית באופן חריף במיוחד את מי שביצע אותו", כתבה ברקו. "מי שמבצע פעולת טרור הרי הוא פועל אידאולוגית נגד קיומה של המדינה או נגד שלום אזרחיה. ולכן עבורו שערי הכנסת צריכים להיות יותר כבדים מאשר עבור אנשים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully