וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי על יוזמת החרם נגדה בכנסת: "אדבר גם מול כסא ריק"

6.7.2016 / 14:30

חברת הכנסת שהסעירה את המשכן בשבוע שעבר כשקראה לחיילי צה"ל שהיו על סיפון המרמרה "רוצחים", יצאה נגד יוזמתו של איתן כבל לצאת מהמליאה בכל פעם שהיא עולה לשאת דברים. "הוא פוליטיקאי קטן"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) התייחסה אתמול (שלישי) בחריפות ליוזמה של ח"כים להחרים את הופעותיה במליאה. "מוזר מאוד שפרלמנט שלם מתעסק בחברת כנסת ש'משקרת והורסת את הדו-קיום'", אמרה. "עד כמה איתן אותו דו-קיום, שחברת פרלמנט אחת יכולה להחריבו?". כמו כן, היא תקפה בחריפות את ח"כ איתן כבל, העומד מאחורי היוזמה, וכינתה אותו "פוליטיקאי קטן": "איתן כבל ממפלגת המחנה הציוני קורא להחרים אותי כשאני מדברת במליאה. ובכן לדבר אל הכיסא הריק טוב יותר מאשר לדבר אל המצפון הריק של כבל ודומיו", אמרה.

בימים האחרונים, מאז שהסעירה זועבי את מליאת הכנסת כשכינתה את חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על משט המאווי מרמרה ב-2010 "רוצחים", הכנסת סוערת בניסיון לקדם הליכים נגדה. יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, מנסה לגבש הסכמה רחבה לגבי חוק שיביא להדחתה של זועבי, ואף קיבל, לדבריו, "אור ירוק" מראש הממשלה לקידום המהלך. בימים האחרונים ביטן פנה למפלגות האופוזיציה, בניסיון לגייס את תמיכתן לכך, ובתמורה הציע לוותר על חקיקת חוק ההשעיה השנוי במחלוקת.

חנין  זועבי חברת כנסת. ראובן קסטרו
"לא ניתן ליישב בין התדמית הדמוקרטית של ישראל לבין הגזענות בפועל". זועבי/ראובן קסטרו

עם זאת, בקרב חלק מסיעות הבית יש התנגדות נחרצת לחקיקה פרסונלית, ואפילו ב"כולנו", החברה בקואליציה, הביעו סלידה מהיוזמה להחיל חקיקה אישית. במקביל, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) פנה אתמול במכתב לחברי הכנסת, ובו קרא להם לצאת מאולם המליאה בכל פעם שזועבי עולה לדבר. "מקומה של חנין זועבי אינו בכנסת ישראל", כתב כבל לחברי הכנסת. לדברי כבל, בדבריה של זועבי יש "קריאה ברורה לאלימות, הוצאת דיבתו של צה"ל, חייליו וקציניו, של הכנסת וחבריה", אך הוא הוסיף כי הדרך היחידה להוציאה מהכנסת היא במישור הפלילי והוא קורא ליועץ המשפטי לממשלה לקדם זאת.

"עד אשר תיפלט מהכנסת", כתב כבל, "אני פונה אליכם ומבקש לשנות את התגובה שאצל חלקנו היא אינסטינקט ואצל אחרים ניצול מצב תקשורתי, כך שבכל פעם שהיא תעלה לדוכן נצא כולנו מאולם המליאה. כשצפיתי באירוע ובתגובה של חלק מאתנו, שהייתה על סף האלימות, אנחנו הופכים אותה לגיבורה ואותנו לנלעגים - והרי זה בדיוק מה שהיא מבקשת להשיג".

בתגובתה ליוזמה, זועבי המשיכה להצדיק את התבטאויותיה ביום רביעי האחרון. "למרות כל ההסתה והאווירה המורעלת", אמרה, "מטרתי הייתה ועודנה לייצג חזון דמוקרטי לאומי, חזון של צדק ושחרור מדיכוי, כיבוש וגזענות". לדבריה, "כנראה שהבעיה איננה רק עם חנין זועבי: ישראל רודפת אחרי כל מפגין נגד אכזריות השלטון, ומתאכזרת אפילו למי שכותבת סטטוס ואף לבעלים של 'פייסבוק' בעצמו. לא ניתן ליישב את הסתירה בין תדמיתה 'הדמוקרטית' לבין התנהלותה הגזענית בפועל. לא ניתן, וכל האקרובטיקה המילולית לא תעזור להסתיר סתירה זו". זועבי הוסיפה: "כבל חושב שזועבי מטרה נוחה, אך הוא טועה. לא כך. קל להכתיר כנסת זו כמלכת הפרלמנטים הפאשיסטיים וחבר הכנסת כבל בעצמו מספק עוד כלים לכך. התקדים של ההתייחסות אלי בכנסת מבליט את עומק המשבר של האליטות הפוליטיות בישראל על גווניהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully