וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור פרנציסקוס: "אין להשוות בין האסלאם לטרור"

ראש הכנסייה הקתולית אמר כי כמעט בכל דת ישנה קבוצה קיצונית, והדגיש: "אם עלי לדבר על אלימות אסלאמית, עלי לדבר גם על אלימות נוצרית". במהלך ביקורו בפולין אף ציין כי "הטרור גדל היכן שהכסף נמצא בעדיפות עליונה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

האפיפיור פרנציסקוס הגן אתמול (ראשון) על החלטתו שלא להתייחס לאסלאם בעת שגינה את המתקפה בכנסייה בנורמנדי, שבה נהרג כומר קתולי, וציין כי אין להשוות בין האסלאם לטרור. "אין זה נכון ואין זה מדויק להגיד כי אסלאם הוא טרור", אמר לעיתונאים שהיו עמו על המטוס בדרכו חזרה מביקורו בפולין.

"אינני חושב שנכון להשוות בין האסלאם לאלימות", הוסיף פרנציסקוס, והדגיש כי "כמעט בכל דת ישנה תמיד קבוצה קטנה של פונדמנטליסטיים, והם נמצאים גם בקרבנו. אם עלי לדבר על אלימות אסלאמית, עלי לדבר גם על אלימות נוצרית. בכל יום אני קורא בעיתונים על אלימות באיטליה – מישהו רוצח את חברתו, אדם אחר רוצח את חמותו, ואלה הם נוצרים קתולים".

עוד כתבות בנושא:
האפיפיור סחף מיליוני מאמינים בפולין: "אל תישארו לשבת בכורסא"
האפיפיור ביקר באושוויץ ונפגש עם ניצולים: "אלוהים, רחם עלינו"

מאות אלפים במיסה של האפיפיור פרנציסקוס ליד קרקוב, פולין, 31 ביולי 2016. רויטרס
"אינני חושב שנכון להשוות בין האסלאם לאלימות". האפיפיור במיסה המונית ליד קרקוב, אתמול/רויטרס

במהלך ביקורו בן חמשת הימים בפולין, שבו אף ביקר במחנה ההשמדה אושוויץ, גינה האפיפיור את "גל הטרור ההרסני" והפציר בקהל רב של צעירים שהגיע לראותו לא להיות אדישים לסבלם של אחרים. במהלך הביקור הוא ציין כי הדת היא לא הכוח המניע את האלימות. "ניתן להרוג באמצעות הלשון בדיוק כפי שניתן להרוג באמצעות סכין", הדגיש, כנראה כרמיזה למפלגות הימין הקיצוני הצוברות פופולריות באירופה ויוצאות נגד קבלת פליטים ליבשת.

פרנציסקוס אמר כי על אירופה להסתכל פנימה, והוסיף: "הטרור גדל היכן שאלוהי הכסף נמצא בעדיפות הראשונה וכאשר אין אפשרויות נוספות .כמה בני נוער אירופיים הותרנו ללא רעיונות, ללא עבודה, כך שהם פנו לסמים, לאלכוהול והצטרפו לקבוצות פונדמנטליסטיות?", תהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully