וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור ביקר באושוויץ ונפגש עם ניצולים: "אלוהים, רחם עלינו"

29.7.2016 / 12:47

הכס הקדוש סייר במחנה ההשמדה שבו נרצחו קרוב למיליון יהודים בזמן השואה, פגש אנשים ששרדו ונישק אותם. בניגוד לקודמיו, הוא שמר על שתיקה אך כתב בספר האוחרים: "אלוהים, מחל על האכזריות הרבה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

האפיפיור פרנציסקוס ביקר היום (שישי) במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין, שם הוא פגש כמה ניצולי שואה ונשא תפילה לזכר הקורבנות. הוא האפיפיור השלישי ברציפות שמבקר במקום שבו הושמדו קרוב למיליון בני אדם, רובם יהודים, במהלך מלחמת העולם השנייה.

עם זאת, בשונה מקודמיו - בנדיקטוס ה-16 ויוחנן פאולוס השני - הוא לא נשא דברים והשלים את הסיור בדממה. הוא כתב בספר האורחים באתר הזיכרון באושוויץ: "אלוהים, רחם על אנשיך. אלוהים, מחל על האכזריות הכה גדולה".

לקריאה נוספת בנושא
ראש ממשלת קנדה טרודו ביקר באושוויץ: "לעולם לא נשכח"
סייע להשמדה באושוויץ: חמש שנות מאסר לאיש אס-אס לשעבר בן 94

האפיפיור פרנציסקוס בביקור במחנה ההשמדה אושוויץ, יולי 2016. רויטרס
האפיפיור מניח נר לבן ב"קיר המוות", היום/רויטרס

האפיפיור לחץ את ידיהם של הניצולים ונשק להם על הלחי. הוא שוחח עם כמה מהם, על אף שלא ניתן היה להבין את מה שאמרו. "זה היה דבר ענק עבורי", סיפר אלוז'י פרוס, ניצל שואה בן מאה, שסיפר על כך שהתרגש לפגוש את האפיפיור. חלק המשורדים הציעו לו חפצים שהיו קשורים לסבל שעברו. אחד מהם הציע לו תמונה בשחור לבן, שבה הוא הופיע.

לאחר שפגש אותם, הוא נשא עמו נר לבן גדול שאותו הניח בסמוך לקיר המוות, שם הוצאו להורג האסירים במחנה. בהמשך, פרנציסקוס התפלל בתאו של הקדוש הקתולי מקסימיליאן קולבה, אזרח פולין שבמהלך המלחמה עזר גם ליהודים להימלט מהנאצים והתנדב למות במקומו של אדם אחר.

בתום ביקורו באושוויץ, נסע האפיפיור לבירקנאו הסמוכה, שהייתה חלק מהמתחם של המחנה שבו הושמדו יהודים ואסירים אחרים בתאי גזים. הוא פגש 25 פולנים נוצרים שסיכנו את חייהם במהלך המלחמה כדי להציל יהודים.

(עדכון ראשון: 11:12)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
האפיפיור פרנציסקוס בביקור במחנה ההשמדה אושוויץ, יולי 2016. רויטרס
שמר על שתיקה. האפיפיור, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully