וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור סחף מיליוני מאמינים בפולין: "אל תישארו לשבת בכורסא"

פרנציסקוס סיים את ביקורו בן חמשת הימים במדינה, כשהמונים גדשו את שדה ליד קרקוב, שם קיים תפילה. במהלך מסעו בפולין קרא לצעירים שלא להישאר אדישים לסבלם של האחרים וגינה את גל הטרור באירופה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מאות אלפי צעירים השתתפו היום (ראשון) במיסה של האפיפיור פרנציסקוס בשדה בסמוך לקרקוב, פולין. זאת כחלק מביקורו בן חמשת הימים בדרום המדינה, שיגיע היום לסיומו. לפי המארגנים, שני מיליון וחצי איש השתתפו בתפילה ההמונית.

חלק מהמאמינים הקתולים ישנו באוהלים במהלך הלילה בשדה המרוחק כ-20 קילומטרים מקרקוב. במהלך סוף השבוע ביקר האפיפיור גם במחנה ההשמדה אושוויץ ונפגש עם ניצולי שואה. זהו הביקור הראשון של פרנציסקוס למזרח אירופה.

בדרכו לאתר, הוא עצר ובירך שני מבנים שבבעלות קרן צדקה קתולית. אחד משמש מרכז יום למבוגרים ובשני מאחסנים מזון לנזקקים, ששמו: "הלחם של הרחמים". לאחר שעזב את המקום, הוא בצע חתיכה מלחם שהגישה לו אישה במקום שהייתה לבושה בבגדים מסורתיים.

מאות אלפים במיסה של האפיפיור פרנציסקוס ליד קרקוב, פולין, 31 ביולי 2016. רויטרס
סחף את הצעירים. האפיפיור, היום/רויטרס
מאות אלפים במיסה של האפיפיור פרנציסקוס ליד קרקוב, פולין, 31 ביולי 2016. רויטרס
חלקם מהמשתתפים במיסה ישנו באוהלים בשדה/רויטרס

ביקורו של האפיפיור התקיים תחת אבטחה כבדה בעקבות גל מתקפות הטרור שהתחולל בשבועות האחרונים ביבשת. לא נרשמו תקריות חריגות בזמן מסעו במדינה הקתולית. אתמול גינה האפיפיור את "גל הטרור ההרסני" והפציר בקהל רב של צעירים לא להיות אדישים לסבלם של אחרים. במהלך עצירה לא מתוכננת בכנסייה בקרקוב, הוא נשא תפילה למען השלום.

"געו בלבבות הטרוריסטים כך שאולי הם יכירו בשטן שבמעשיהם ולפנות לדרך השלום והטוב, לכבוד החיים והכבוד של כל בן אנוש, ללא קשר לדת, גזע או כסף", אמר. "אל תישארו לשבת בכורסאות", הוסיף כשקרא להמונים שלא להישאר הרחק מסבלם של האחרים.

מוקדם יותר אתמול נפגש עם בישופים ועם כמרים מקומיים וקרא להם לחיות חיים צנועים. כמה פרשנים בתקשורת המקומית מאשימים את הנהגת הכנסייה הקתולית בחיי מותרות בזמן שמרבית האזרחים מתקשים להסתגל למעבר מהקומוניזם לקפיטליזם.

מאות אלפים במיסה של האפיפיור פרנציסקוס ליד קרקוב, פולין, 31 ביולי 2016. רויטרס
מאות אלפים במיסה של האפיפיור פרנציסקוס ליד קרקוב, פולין, 31 ביולי 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully