וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: "יש לנו הוכחות לכך שאבו מאזן היה סוכן CIA"

יועצו של שר החוץ של איראן תקף את עבאס בעקבות פגישה עם ראשת ארגון אופוזיציה איראנית ואמר כי מסמכים שנחשפו בטהראן מצביעים על עבודה עם סוכנות הביון האמריקנית. "ניהל קשר סודי עם ישראל"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במועצת האו"ם לזכויות אדם, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
סוכן אמריקני? אבו מאזן/רויטרס

חוסיין שייח אל-אסלאם, יועצו של שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף, אמר כי ממסמכים סודיים שנחשפו בעבר עלה שיו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, היה סוכן של סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA) – כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. שייח אל-אסלאם אמר את הדברים בעת שתקף את יו"ר הרשות על כך שנפגש בפריז עם מרים רג'אבי, יו"ר ארגון האופוזיציה האיראני מוג'אהדין חלק, שמעוניין בהפלת משטר האייתולות.

"עברו של אבו מאזן והגישות שבהן נקט מוכיחות בבירור כי הוא שכיר אמריקני", אמר שייח אל-אסלאם. "מסמכים המתעדים את שיתוף הפעולה שלו עם ארצות הברית התגלו במבנה שבו שכנה בעבר השגרירות האמריקנית בטהראן, והתברר כי הוא היה סוכן של ה-CIA. לכן, פגישתו עם מרים רג'אבי, יו"ר קבוצת הטרור, אינה בלתי-צפויה".

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ: ייתכן שעל ארה"ב להכיר בסיפוח חצי האי קרים לרוסיה
אחרי גל הפיגועים: דאעש מסביר למערב "למה אנחנו שונאים אתכם"
הודו: 15 גברים נעצרו בחשד לאונס של אם ובתה בת ה-14

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בפגישתו עם מרים רחאבי, יו"ר ארגון אופוזיציה איראני, בפריז, יולי 2016. טוויטר, צילום מסך
אבו מאזן בפגישתו על יו"ר ארגון האופוזיציה האיראני רג'אבי/צילום מסך, טוויטר

"יש להבהיר עבור העם כי לאבו מאזן היו קשרים סודיים עם קבוצות טרור ועם הישראלים, וכעת היחסים הללו נחשפים", הוסיף היועץ הבכיר. "אין ספק שאישיותו הכנועה של אבו מאזן, שגרמה לו להיכנע בקלות למערב ולישראל, הובילה אותו לפגישה עם רג'אבי. לכן, התנועה שתומכת בו, והוא עצמו, ינחלו תבוסות גדולות".

לפי דיווחים שונים, אבו מאזן ורג'אבי שוחחו בפגישתם על המשבר במזרח התיכון, ויו"ר הרשות הדגיש בפני פעילת האופוזיציה את הצורך במאבק בפונדמנטליזם ובטרור באזור. "בעקבות אישיותו החלשה והבלתי-יציבה של אבו מאזן, איראן לא צריכה להתייחס לפגישה זו ברצינות", סיכם שייח אל-אסלאם.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully