וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדאעש לחוצים מהמבצע במוסול: "בכירים ברחו עם משפחותיהם לסוריה"

31.7.2016 / 10:27

שר ההגנה של עיראק אמר כי יש בידי הממשלה מודיעין ולפיו פרצה מחלוקת חריפה בשורות הארגון וכי גורמים בכירים מכרו את נכסים ונמלטו לסוריה. כ-30 אלף חיילים צפויים להשתתף במתקפה

צילום: AP, עריכה: יאיר דניאל

מנהיגים רבים בדאעש נמלטו ממוסול עם משפחותיהם לכיוון סוריה לקראת המתקפה המתוכננת על העיר - כך אמר אמש (שבת) שר ההגנה של עיראק חאלד אל-עוביידי. לדבריו, יש בידיו מודיעין ולפיו פרצה מחלוקת חריפה בין אנשי הארגון הקיצוני, בעיקר סביב נושאים כלכליים. "מנהיגים רבים בדאעש ומשפחותיהם מכרו את נכסיהם והתגנבו לכיוון סוריה. חלקם אף ניסו להתגנב למחוז הכורדי", הוא אמר בריאיון לטלוויזיה הממלכתית.

דאעש הפסיד כמחצית מהשטח שעליו שלט בעיראק מאז 2014וגם אזורים נרחבים בסוריה השכנה. לפי ההערכות, מספר לוחמי דאעש במוסול, העיר הגדולה ביותר שבשליטת "המדינה האסלאמית" בכל רחבי החליפות שעליה הכריז הארגון, הוא כמה אלפים - אולם ככל הנראה פחות מ-10 אלף.

לקריאה נוספת בנושא
שבוי דאעש בסרטון חדש: "מדוע הופצצה אוניברסיטת מוסול?"
דאעש מנסה למוטט את עיראק: עשרות הרוגים במתקפה על קבר שיעי
"גופות מותכות בכל מקום": בבגדאד מתקשים להתאושש ממרחץ הדמים

לוחמי פשמרגה כורדים בפאתי מוסול, עיראק, יולי 2016. רויטרס
לוחמי פשמרגה כורדים בפאתי מוסול, החודש/רויטרס

עיראק צפויה להשתמש בכ-30 אלף לוחמים במהלך המבצע לכיבוש העיר, שיתבצע בתיאום עם הקואליציה הבינלאומית שאותה מובילה ארצות הברית. המהלך צבר מומנטום בשבועים האחרונים, אחרי שכוחות הממשל השתלטו מחדש על פלוג'ה ועל בסיס אווירי אסטרטגי מדרום למוסול. עם זאת, כמה גורמים עדיין מטילים ספק במוכנות הצבא למבצע ותוהים מה יקרה ביום שלאחר הדיפת דאעש ממוסול.

שר ההגנה של עיראק אמר כי האתגר הגדול ביותר יהיה להגן על התושבים. כשני מיליון איש מתגוררים בעיר שבצפון המדינה. "אנחנו צופים תזוזה רבה של תושבים עם תחילת המבצע בעיר עצמה. ההערכות הנמוכות ביותר מדברות על חצי מיליון איש", אמר.

הצלב האדום הבינלאומי מעריך כי עד מיליון בני אדם עלולים להעיקר מבתיהם במוסול, בעוד האו"ם מעריך כי המספר עלול להיות גבוה אף יותר. כעשרה מיליון עיראקים זקוקים כבר עתה לסיוע, בהם שלושה מיליון שנעקרו מבתיהם - כעשירית מכלל האוכלוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully