וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזירה ששרדה את הפיגוע בכנסייה בצרפת: "המחבל חייך ודיבר על שלום"

ב-40 הדקות שבהן הוחזקו בני הערובה בידי המחבלים התפתח דיון פילוסופי. אחת הנזירות סיפרה שקראה בקוראן, ואחד המחבלים אמר לה: "אנו רוצים שלום, אך כל עוד יימשכו התקיפות בסוריה נמשיך גם אנחנו"

עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: המחבלים מהפיגוע בכנסייה נשבעים אמונים לדאעש)

אחד מהמחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע בכנסייה בצרפת ביום שלישי דיבר על הקוראן ועל שלום, וחייך לעבר אחת מבני הערובה – כך העידו שתי נזירות בשנות ה-80 לחייהן שהיו עדות לאירוע. באתר "גרדיאן" פורסם היום (שבת) כי הנזירות סיפרו שהמחבלים נראו תוקפניים ומתוחים בעת המעשה, אך אחד מהם הפך לפתע לשלו ומרוצה.

"מחבל אחד חייך אליי. לא היה זה חיוך ניצחון, אלא חיוך רך של שמחה", אמרה אתמול האחות הוגט פרון לעיתון הקתולי "לה ויה". האחות הלנה דקו סיפרה כי בשלב מסוים הרגישה עייפה וביקשה לשבת. "ביקשתי את מקל ההליכה שלי, והוא (המחבל) נתן לי אותו", הוסיפה.

עוד בנושא:
בשל גל הטרור: צרפת שוקלת לאסור מימון זר של מסגדים
תיעוד: המחבל מהכנסייה בצרפת קורא לבצע פיגועים ו"להרוג המונים"
נזירה שברחה מהכנסייה בצרפת: "המחבלים צילמו את הרצח של הכומר"

המחבלים שביצעו את הפיגוע בנורמנדי שבצרפת נשבעים אמונים לדאעש. ספק 500
שני המחבלים בסרטון שבו נשבעו אמונים לדאעש/ספק 500

לאחר מכן, תיארו השתיים, המחבלים החלו לדבר על דת ושאלו את האחות הלנה אם היא מכירה את הקוראן. "כן, אני מכבדת אותו כמו שאני מכבדת את התנ"ך. קראתי כמה סורות (פרקים בקוראן) ואלה שנגעו בי במיוחד היו אלה שעסקו בשלום", השיבה.

בתגובה לכך אמר אחד מהמחבלים: "שלום זה מה שאנחנו רוצים. כל עוד סוריה מופצצת נמשיך בתקיפות שלנו והן יתרחשו בכל יום. כשאתם תפסיקו, אנחנו נפסיק". שכניו ומכריו של המחבל עאדל כרמיש העידו כי היה "כפייתי" ברצונו להגיע לסוריה, ואף ריצה מאסר לאחר שני ניסיונות לנסוע למדינה בשנה האחרונה. חברות הקואליציה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), ובהן צרפת, תוקפות את יעדי הארגון בסוריה.

כמו כן, אחד מהמחבלים שאל את בני הערובה אם הם מפחדים למות. האחות הלנה השיבה בשלילה, והוא שאל מדוע. "אני מאמינה באלוהים ואני יודעת שאהיה שמחה", הסבירה. "ישו לא יכול להיום אלוהים וגם אדם. אתם אלה שטועים", העיר אחד המחבלים. "אולי", אמרה האחות הוגט. בנקודה זו, סיפרה בריאיון, התכוננה למותה שלה. "חשבתי שאמות והצעתי את נפשי לאלוהים", תיארה.

סמוך לזירת הפיגוע בנורמנדי. 26 ביולי 2016. AP
כוחות הביטחון מחוץ לכנסייה בנורמנדי, ביום שלישי/AP

ביום שלישי בבוקר השתלטו שני מחבלים שנשבעו אמונים לדאעש על כנסייה בעיירה סן-אטיין-דה-רוברה במחוז נורמנדי שבצפון צרפת. הם החזיקו בכמה בני ערובה, רצחו כומר בן 84 על ידי שיסוף גרונו ופצעו אדם נוסף באורח אנוש באותה דרך. לדברי נזירה שנמלטה מהמקום, המחבלים הכריחו את הכומר ז'אק האמל לכרוע ברך וצילמו את הוצאתו להורג. שניהם ילידי צרפת בני 19 וחוסלו בידי כוחות מיוחדים.

כרמיש, שריצה מאסר לאחר ניסיונותיו להגיע לסוריה, שוחר במרץ בתנאים מגבילים והיה מאז תחת מעקב צמוד. הוא התגורר בעיירה שבה בוצע הפיגוע. כרמיש ענד צמיד אלקטרוני אך הורשה לצאת מהבית בין השעות 8:30 ל-12:30. המחבל השני הוא עבד אל-מאלכ פטיז'ן מאזור פריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully