וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המחבל מהכנסייה בצרפת קורא לבצע פיגועים ו"להרוג המונים"

בסרטון שהופץ ברשת נראה המחבל עבד אל-מאלכ פטיז'ן, שהשתייך לדאעש, קורא: "קחו סכין וכל מה שיש ותהרגו אותם בהמוניהם". הוא הוסיף מסר לנשיא צרפת הולנד, לפיו ארגונו ימשיך להילחם "עד לניצחון האסלאם"

"קחו סכין וכל מה שיש ותהרגו אותם בהמוניהם" – כך קרא אחד משני המחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע בכנסייה בצרפת ביום שלישי, בסרטון שהופץ אמש (חמישי) ברשת. המחבל, עבד אל-מאלכ פטיז'ן, שהשתייך לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), דחק במוסלמים לבצע פיגועים דומים. הוא אף פנה לנשיא צרפת פרנסואה הולנד ולראש ממשלת צרפת מנואל ואלס, ואמר: "לא משנה כמה תפציצו את 'המדינה האסאלמית', נמשיך להילחם עד לניצחון האסלאם".

כמו כן, אתמול עדכן גורם המעורב בחקירת הפיגוע בכנסייה כי פטיז'ן היה מוכר לשלטונות צרפת בעקבות הודעה מטורקיה. לדבריו, הוא נעצר ב-10 ביוני השנה בנמל התעופה באיסטנבול, נחקר ולאחר מכן הותר לו להמשיך בדרכו. הוא נכנס לרשימה של אנשים שיכולים להיות קשורים לפעולות קיצוניות ושמו הועבר לרשויות צרפת.

עוד בנושא:
תיעוד: שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בנורמנדי נשבעים לדאעש
"חילול הקודש": מנהיגי הדתות בצרפת מאוחדים נגד הפיגוע בכנסייה
צרפת מתאבלת על עוד פיגוע: "דאעש רוצה לגרום למלחמת דת"

סמוך לזירת הפיגוע בנורמנדי. 26 ביולי 2016. AP
כוחות הביטחון סמוך לזירת הפיגוע, ביום שלישי/AP

מוקדם יותר אישרו רשויות התביעה בצרפת כי פטיז'ן, בן 19 המתגורר באזור פריז, הוא אכן אחד מהמחבלים שאחראים לפיגוע. ביום רביעי פרסם דאעש סרטון ובו נראים פטיז'ן והמחבל הנוסף, עאדל כרמיש, כשהם נשבעים אמונים לראש הארגון אבו באכר אל-בגדאדי. הסרטון פורסם בסוכנות הידיעות "אעמאק" המזוהה עם הארגון.

במהלך המתקפה הוחזקו כבני ערובה חמישה בני אדם, בהם כומר ושתי נזירות, בעיירה סן-אטיין-דה-רוברה שבמחוז נורמנדי בצפון צרפת. שני המחבלים שהיו חמושים בסכינים פרצו לכנסייה במהלך שעת התפילה, והחזיקו בבני הערובה במשך כ-40 דקות. אחד מהם, כומר בן 85 ששמו הוא ז'אק האמל, נרצח וגרונו שוזף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המחבלים שביצעו את הפיגוע בנורמנדי שבצרפת נשבעים אמונים לדאעש. ספק 500
המחבלים בסרטון שבו נשבעו אמונים לדאעש/ספק 500
סמוך לזירת הפיגוע בנורמנדי. 26 ביולי 2016. AP
כוחות הביטחון מחוץ לכנסייה שבה אירע הפיגוע במחוז נורמנדי, ביום שלישי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully