וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש שוב הכה בצרפת: בני ערובה הוחזקו בכנסייה; גרונו של הכומר שוסף

שני חמושים בסכינים פרצו לכנסייה בנורמנדי והחזיקו במתפללים במשך כ-40 דקות, עד שנורו למוות. בן ערובה נוסף נמצא בסכנת חיים. האפיפיור: "חש כאב וזעזוע". הנשיא הולנד: "האיום נותר גבוה"

צילום: רוייטרס עריכה: ניר חן

חמישה בני אדם, בהם כומר ושתי נזירות, הוחזקו היום (שלישי) בני ערובה בכנסייה בעיירה סן-אטיין-דה-רוברה שבמחוז נורמנדי בצפון צרפת. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הצרפתיים, שני בני אדם חמושים בסכינים פרצו לכנסייה במהלך שעת התפילה, והחזיקו בבני הערובה במשך כ-40 דקות.

גורמים משטרתיים מסרו כי כוחות משטרה שהוזעקו למקום ירו בשני החמושים וחיסלו אותם. כמו כן, גורם משטרתי מסר כי אחד מבני הערובה נרצח. גורמים ביטחוניים מסרו לעיתון "לה פיגארו" כי מדובר בכומר, האב ז'אק אמל, בן 84, וכי גרונו שוסף. ממשרד הפנים נמסר כי גרונו של בן ערובה נוסף שוסף, וכי כעת הוא נמצא בסכנת חיים.

עוד בוואלה! NEWS:
בכירה במשטרת ניס: "שר הפנים לחץ עליי כדי שאשנה את דוח הפיגוע"
גם מתנגדי הולנד לא יודעים איך עוצרים אתאיסט השועט עם משאית
הפיגוע בניס: "המחבל תכנן זאת חודשים ונעזר במשתפי פעולה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התביעה בפריז מסרה כי האירוע נחקר כפיגוע טרור, "אלים ומתוכנן מראש", לשון ההודעה של משרד הפנים. הנשיא פרנסואה הולנד ושר הפנים ברנאר קזנוב הגיע לזירת האירוע. הולנד מסר בזירת האירוע כי "המחבלים פעלו בשם דאעש", והוסיף כי "האיום נותר גבוה. נעשה הכל כדי להתמודד עמו".

בהודעה שהופצה ברשתות החברתיות מפי סוכנות הידיעות של "המדינה האסלאמית", "אעמאק" צוין כי "גורם ביטחוני מסר כי שני מבצעי הפיגוע בכנסיית נורמנדי שבצרפת הם חיילים של 'המדינה האסלאמית', שביצעו את הפעולה בתגובה לקריאות לפגיעה במדינות הקואליציה הצלבנית". מדובר בהודעה שנוסחה דומה להודעות אחרות שפורסמו בימים האחרונים, במקרים שבהם מחבלים הביעו הזדהות עם הארגון האסלאמיסטי או נשבעו אליו אמונים, אולם פעלו באופן עצמאי וללא כל קשר לתשתית ארגונית של דאעש.

העיירה, הממוקמת בצפון צרפת ליד העיר רואן, מונה כ-30 אלף תושבים ומרוחקת 130 קילומטרים מפריז. הרב הראשי של צרפת, חיים קורסיה, התייחס לאירוע הקשה בחשבון הטוויטר שלו, והביע "סולידריות עם אחינו הקתולים". "מחשבותינו ותפילותינו עמכם", צייץ. ראש הממשלה מנואל ואלס מסר: "צרפת כולה וכל הקתולים נפגעו. אנחנו מאוחדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הנשיא פרנסואה הולנד בזירת הפיגוע:

האב ז'אק אמל, שנהרג בפיגוע בכנסיית סן-אטיין-דה-רוברה, צרפת, 26 ביולי 2016. טוויטר, צילום מסך
האב ז'אק אמל, שנהרג בפיגוע/צילום מסך, טוויטר

גם האפיפיור פרנציסקוס גינה את המתקפה בכנסייה, ואמר כי הוא "חש כאב וזעזוע". בהודעת הוותיקן נמסר כי מדובר ב"מתקפה אכזרית במיוחד, משום שהיא התרחשה במקום קדוש".

הרב שמואל לובצקי, שנמצא בבית חב"ד קרוב לכנסייה, סיפר לאולפן וואלה! NEWS: "מיד כשהגיעו דיווחים על האירוע, החלו טלפונים של הורים מודאגים". לדבריו, "זאת עיירה מאוד מאוד שקטה. לא חשבנו זה יגיעו אלינו ממש". הוא הוסיף כי "יש הרבה כוחות משטרה, בכל פינה ממש. העיר מושבתת".

האירוע הגיע בתקופה מתוחה בצרפת, כשבועיים לאחר פיגוע הדריסה ההמוני בעיר ניס שבדרום המדינה. במתקפה נרצחו 84 בני אדם בעת שמחבל ממוצא תוניסאי, מוחמד בוהלאל, נהג במשאית ששכר ודרס מאות חוגגים ביום הבסטיליה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות לפיגוע וטען כי בוהלאל פעל מטעמו.

(עדכון ראשון: 11:52)

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר הפנים ברנאר קזנוב עם אנשי יחידת העילית של המשטרה בזירת הפיגוע בכנסייה, נורמנדי, 26 ביולי 2016. ארמון האליזה, אתר רשמי
הנשיא הולנד והשר קזנוב עם הכוחות בזירת הפיגוע, היום/אתר רשמי, ארמון האליזה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות המשטרה סמוך לכנסייה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully