וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בניס: "המחבל תכנן זאת חודשים ונעזר במשתפי פעולה"

22.7.2016 / 1:34

התביעה בצרפת מסרה כי מוחמד בוהלאל, שדרס למוות 84 בני אדם במהלך יום הבסטיליה, קיבל סיוע ותכנן מראש את הפעולה, בניגוד להערכות הראשונות. הוא קיבל הודעה אחרי הפיגוע בשרלי הבדו: "חייליו של אללה סיימו את העבודה"

עריכה: שניר דבוש

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בניס תכנן את המתקפה במשך כמה חודשים ונעזר בלפחות חמישה אנשים - כך מסרה היום (חמישי) התביעה בצרפת. זאת בניגוד להערכות הראשונות, ולפיהן מוחמד אל-חווייג' בוהלאל, שדרס למוות 84 אנשים, עבר הקצנה דתית בתוך זמן קצר.

"החקירה שמתנהלת מאז 14 ביולי התקדמה ולא רק שאישרה את התכנון הרצחני המוקדם של מוחמד אל-חווייג' בוהלאל, אלא גם קבעה כי הוא נעזר בסיוע ובמשתפי פעולה", אמר התובע פרנסואה מולין במסיבת עיתונאים שכינס. התובע ציין כי חמישה בני אדם - זוג אלבנים, אזרח תוניסיה ושני אזרחים המדינה ממוצא תוניסאי - נמצאים בחקירה מאז שנעצרו. אף אחד מהם לא היה מוכר לשירותי המודיעין. הערב הואשמו שלושה מהם באופן רשמי בקשירת קשר לביצוע רצח בידי ארגון טרור, ואילו שניים נוספים בשימוש בנשק למטרות טרור.

פיגוע הענק בניס || סיקור מיוחד:
זוהתה גופתה של היהודייה שנרצחה בפיגוע בניס: "הקהילה במצב קשה"
"רוצח, תתפטר": ראש ממשלת צרפת עמד דקת דומיה בניס - וספג בוז
זיכרון אחרון: הקורקינטים של הילדים שנרצחו בניס הפכו לאנדרטה

זירת הטבח בניס, צרפת  - פיגוע דריסת משאית של דאעש. רויטרס
זירת הפיגוע בניס, בשבוע שעבר/רויטרס

לדבריו, "רישומי שיחות הטלפון של בוהלל הצביעו על מספר רב של שיחות, של הודעות ושל חילופי מסרים במהלך השנה האחרונה בינו לבין כמה מהנחקרים". בין היתר, הוא קיבל הודעה מאחד מהם בינואר 2015, כמה ימים לאחר הפיגוע במשרדי המגזין הסטירי שארלי הבדו בפריז והטבח במרכול הכשר בעיר. "אני לא שרלי, אני שמח. הם הביאו את חייליו של אללה כדי לסיים את העבודה", נכתב.

יום לאחר שליחת ההודעה, ב-11 בינואר, מיליוני תושבים יצאו לעצרות שקטות בפריז ובערים אחרות תחת הסיסמה "Je Suis Charlie" (אני שרלי), כאות סולידריות עם הרוגי הפיגוע.

הפיגוע בניס, שאירע ב-14 ביולי בזמן יום הבסטיליה, סחרר מחדש את צרפת, שמונה חודשים בלבד לאחר מתקפת הטרור בפריז שגבתה את חייהם של 130 בני אדם. דאעש קיבל אחריות על פיגוע בניס וטען כי בוהלל הוא אחד מלוחמיו. עם זאת, הרשויות טוענות כי אין בידיהן עדויות לכך שלמחבל בן ה-31, שנורה למוות בידי המשטרה, היה קשר של ממש לארגון הקיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully