וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהתה גופתה של היהודייה שנרצחה בפיגוע בניס: "הקהילה במצב קשה"

20.7.2016 / 9:46

ריימוד ממן בת ה-77, זוהתה על ידי משפחתה מוקדם יותר השבוע לאחר שהוגדרה כנעדרת. אחותה, קלרה בת שמעון בת ה-80, עדיין מאושפזת במצב קשה. הרב הראשי בעיר: "נקבור אותה מחר בבית העלמין היהודי. הקהילה כאן תוהה אם לעזוב לישראל"

עריכה: שניר דבוש

גופתה של ריימונד ממן בת ה-77, שנפגעה בפיגוע הדריסה בניס, זוהתה על ידי משפחתה ביום שני לאחר ימים אחדים שבהם הוגדרה נעדרת וקרוביה אף טעו לחשוב כי היא מאושפזת בבית החולים במצב קשה. ממן הייתה בטיילת שבה אירע הפיגוע יחד עם אחותה, קלרה בת שמעון בת ה-80, שמאושפזת בבית החולים ומחוסרת הכרה. לפי הרב הראשי של ניס איתמר טובול, ממן תובא לקבורה מחר בבית העלמין היהודי בעיר.

אחיינה, סטיב, סיפר לוואלה! NEWS כי בבית החולים היו שש גופות שלא זוהו, וביום שני בערב זוהתה ממן סופית. "בהתחלה חשבנו שמצאנו את ריימונד ושהיא בקומה, אבל אחרי זה התברר שזו לא היא", אמר. "זה ממש קשה. הן אמנם היו מבוגרות, אבל הן משפחה וזה קשה".

הרב הראשי של ניס הוסיף: "זה ממש קשה לקהילה היהודית וגם לצרפתים. הקהילה במצב קשה, היהודים תוהים אם הם צריכים לעזוב לארץ ולעשות עלייה. הם בדילמה מוחלטת. צריך לחשוב על זה, אי אפשר לחיות ככה".

טרור ביום הבסטיליה - עוד כותרות
"רוצח, תתפטר": ראש ממשלת צרפת עמד דקת דומיה בניס - וספג בוז
זיכרון אחרון: הקורקינטים של הילדים שנרצחו בניס הפכו לאנדרטה
חקירת הפיגוע בניס: "המחבל ביקר בטיילת פעמיים לפני המתקפה"

המונים בדקת דומיה בניס, צרפת, לזכר קורבנות פיגוע הדריסה, 18 ביולי 2016. רויטרס
המונים עומדים דקת דומייה לזכר הנרצחים, ביום שני/רויטרס

84 בני אדם בסך הכל נהרגו בפיגוע ביום הבסטיליה בניס. שר הפנים ברנר קזנב אמר השבוע כי החקירה עדיין לא העלתה אם למחבל מוחמד אל-חווייג' בוהלאל, אזרח תוניסיה שלא היה מוכר לרשויות, היה קשר לתא טרור מסודר. לפי ההערכות, הוא עבר הקצנה דתית רק בתקופה האחרונה כשלפני כן תואר על ידי מכריו כאדם לא דתי שלא הלך מעולם למסגד. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע וטען כי בוהלאל היה לוחם ב"מדינה האסלאמית", אך אין עדויות לכך.

עם זאת, דודו של המחבל אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הוא עבר "שטיפת מוח" בשבועיים האחרונים בידי פעיל דאעש מאלג'יריה, שניצל את מצבו המשפחתי וראה בו "טרף קל לגיוס". סדוק בוהלאל, מורה לשעבר בן 69 המתגורר בתוניסיה, סיפר כי למד על כך מקרוב משפחה המתגורר בניס. לדבריו, "מוחמד לא התפלל, לא הלך למסגד ואכל חזיר. הוא גרם ל-80 משפחות לצער והכתים את התדמית של העיירה שלנו ושל המדינה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנדרטת מאולתרות בניס – אחרי פיגוע הדריסה. AP
אנדרטה מאולתרת בניס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully