וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצח, תתפטר": ראש ממשלת צרפת עמד דקת דומיה בניס - וספג בוז

מנואל ואלס הגיע לטקס לזכרם של 84 ההרוגים בפיגוע ונתקל בקריאות מצד חלק מהקהל הזועם על חוסר היכולת של הממשלה לעצור את הטרור. דודו של המחבל: "פעיל דאעש מאלג'יריה שטף את מוחו"

עריכה: שניר דבוש

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס ספג היום (שני) קריאות בוז בזמן שהשתתף בדקת דומיה בניס, שם נדרסו למוות 84 איש במהלך חגיגות יום הבסטיליה ביום חמישי האחרון. חלק מהנוכחים צעקו לעברו "רוצח" ו"תתפטר" לפני שהחלה דקת הדומייה בכל רחבי המדינה האבלה.

בעקבות מתקפת הטרור הקטלנית בעיר שבריביירה הצרפתית, גברה הביקורת נגד הנשיא פרנסואה הולנד וממשלתו הסוציאליסטית שהתמודדה עם שורת פיגועים קטלניים בשנה וחצי האחרונה. הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, מנהיג המפלגה הרפובליקאית השמרנית מהאופוזיציה, תקף את הממשלה בפריז בכישלונה לספק ביטחון לתושבים.

עוד על הפיגוע בניס
למרות שנתיים של טרור – הצרפתים ימשיכו לדבוק באמנות החיים הטובים
זיכרון אחרון: הקורקינטים של הילדים שנרצחו בניס הפכו לאנדרטה
תיעוד מהפיגוע בניס: הקהל צופה בהופעה - ונדרס למוות בידי המשאית

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס ואלברט נסיך מונקו בטקס זיכרון בניס להרוגי פיגוע הדריסה, 18 ביולי 2016. רויטרס
ואלס/רויטרס

שר הפנים ברנר קזנב אמר כי החקירה עדיין לא העלתה אם
למחבל מוחמד אל-חווייג' בוהלאל, אזרח תוניסיה שלא היה מוכר לרשויות, היה קשר לתא טרור מסודר. לפי ההערכות, הוא עבר הקצנה דתית רק בתקופה האחרונה כשלפני כן תואר על ידי מכריו כאדם לא דתי שלא הלך מעולם למסגד. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע וטען כי בוהלאל היה לוחם ב"מדינה האסלאמית", אך אין עדויות לכך.

עם זאת, דודו של המחבל אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הוא עבר שטיפת מוח בשבועיים האחרונים בידי פעיל דאעש מאלג'יריה, שניצל את מצבו המשפחתי וראה בו "טרף קל לגיוס". סדוק בוהלל, מורה לשעבר בן 69 המתגורר בתוניסיה, סיפר כי למד על כך מקרוב משפחה המתגורר בניס. לדבריו, "מוחמד לא התפלל, לא הלך למסגד ואכל חזיר. הוא גרם ל-80 משפחות לצער והכתים את התדמית של העיירה שלנו ושל המדינה שלנו". המחבל מניס היה תושב העיירה מסכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
המונים בדקת דומיה בניס, צרפת, לזכר קורבנות פיגוע הדריסה, 18 ביולי 2016. רויטרס
דקת הדומיה התקיימה בכל רחבי צרפת. המונים בטיילת בניס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully