וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מתאבלת על עוד פיגוע: "דאעש רוצה לגרום למלחמת דת"

הנשיא הולנד הבהיר כי תהיה זו מלחמה ארוכה נגד הארגון לאחר רצח הכומר בכנסייה בנורמנדי. מנגד, בימין תוקפים את טיפולו בטרור וקוראים לנקוט יד קשה יותר. אחד המחבלים: נער בן 19

עריכה: יאיר דניאל

אחרי עוד מתקפת טרור קשה, מנהיגי צרפת ניסו הערב (שלישי) להנמיך את הלהבות והזהירו מפני הכוונה של דאעש לזרוע הרס במדינה. בנאום שנשא לאומה ושודר בטלוויזיה הודה הנשיא פרנסואה הולנד כי ארצו וכל יבשת אירופה נתונות "לאיום החמור ביותר אי-פעם" מצד הארגון הקיצוני, אך הבטיח כי הדמוקרטיה תביס את אלו ששמו אותה כמטרה לנגד עיניהם.

בנאומו הקצר הבהיר הולנד כי המלחמה נגד "ארגון המדינה האסלאמית", שקיבל אחריות על הפיגוע בכנסייה, מחוץ לצרפת ובתוכה תהיה ארוכה. "בצל האיום החמור ביותר הנשקף לצרפת ולאירופה, הממשלה נחושה לחלוטין להביס את הטרור", הצהיר. ראש הממשלה מנואל ואלס אמר דברים דומים בריאיון לרדיו והזהיר: "דאעש רוצה להצית מלחמת דת".

סמוך לזירת הפיגוע בנורמנדי. 26 ביולי 2016. AP
זירת הפיגוע בנורמנדי, היום/AP

בשעות הבוקר השתלטו שני מחבלים שנשבעו אמונים לדאעש על כנסייה במחוז נורמנדי שבצפון המדינה. הם החזיקו בכמה בני ערובה ושיספו את גרונו של כומר בשנות ה-80 לחייו. בן ערובה נוסף נפצע באורח אנוש בתקיפה דומה. לדברי נזירה שנמלטה מהמקום, שני המחבלים - ילידי צרפת - הכריחו את הכומר ז'אק האמל לכרוע ברך וצילמו את הוצאתו להורג. הם חוסלו בידי כוחות מיוחדים שהגיעו לעיירה סן-אטיין-דה-רוברה.

אחד המחבלים שהשתתף בתקיפת הכנסייה היום ענד צמיד אלקטרוני לאחר שריצה שנה מאסר בשל ניסיונו להגיע לסוריה – אולם הורשה לו לצאת מהבית בין השעות 8:30 ל-12:30. התביעה בפריז אישרה כי מדובר בעאדל כרמיש, בן 19, שהיה מוכר לרשויות המודיעין. זהותו של המחבל השני עדיין לא ידוע ונמסר כי צפויים מעצרים נוספים בנושא. במהלך היום נעצר חשוד במעורבות בפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא צרפת פרנסואה הולנד ושר הפנים בעיירה סן-אטיין-דה-רוברה, 26 ביולי 2016. רויטרס
"נחושים להביס את הטרור". הולנד ושר הפנים בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, שצפוי להתמודד על ראשות המפלגה השמרנית לקראת הבחירות בשנה הבאה, האשים את ממשלו של הולנד ביד רכה. "עלינו להיות חסרי רחמים", אמר סרקוזי בהצהרה שמסר לכתבים. "אמצעי הזהירות, הפלפולים והתירוצים המשפטיים אינם מתקבלים על הדעת. אני דורש שהממשלה תיישם ללא דיחוי את ההצעות שהעלנו לפני חודשים. אין יותר זמן לבזבז".

האופוזיציה דורשת כי כל החשודים במעורבות בטרור יוחזקו במעצר או יהיו תחת פיקוח אלקטרוני כדי למנוע מתקפות נוספות. ואולם, מנהיגת הימין הקיצוני, מארין לה פן, תקפה הן את הולנד והן את סרקוזי. "כל אלו ששלטו בנו ב-30 השנים האחרונות נושאים באחריות אדירה. זה מזעזע לראות אותם מתקוטטים", היא כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully