וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בנורמנדי נשבעים לדאעש

השניים נראים מחזיקים זה את ידו של זה ומצהירים על נאמנותם למנהיג הארגון הקיצוני, אבו בכר אל-בגדאדי. במתקפה בכנסייה שיספו המחבלים את ראשו של הכומר ז'אק האמל ופצעו קשה אדם נוסף

עריכה: יאיר דניאל

סרטון שפרסם היום (רביעי) ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) מראה את שני המחבלים שהוציאו אתמול לפועל את הפיגוע בכנסייה בעיירה סן-אטיין-דה-רוברה, שבמחוז נורמנדי שבצרפת, נשבעים אמונים לארגון הקיצוני. בפיגוע נערף ראשו של הכומר ז'אק האמל בן ה-85 ואדם נוסף נפצע קשה.

בסרטון, שפורסם בסוכנות הידיעות "אעמאק" המזוהה עם הארגון, מחזיק אחד משני המחבלים, המכנה עצמו אבו ג'היל אל-חנפי, את ידו של המחבל השני המכונה איבן עומר, ונשבע אמונים למנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי. בסוף הדברים קוראים השניים "אללה אכבר" שלוש פעמים. השניים חוסלו בידי כוחות מיוחדים שהגיעו לזירה.

עוד כתבות בנושא:
"חילול הקודש": מנהיגי הדתות בצרפת מאוחדים נגד הפיגוע בכנסייה

נזירה שברחה מהכנסייה בצרפת: "המחבלים צילמו את הרצח של הכומר"
דאעש שוב הכה בצרפת: בני ערובה הוחזקו בכנסייה; גרונו של הכומר שוסף

המחבלים מהפיגוע בנורמנדי שבצרפת נשבעים אמונים לדאעש - ראשון. ספק 500
נשבעו אמונים לאל-בגדאדי. שני המחבלים מנורמנדי/ספק 500

אתמול דווח כי אחד המחבלים הוא עאדל כרמיש, בן 19 שניסה להגיע פעמיים לסוריה כדי להצטרף לשורות דאעש. היום אמר מקור בתביעה בצרפת כי התוקף השני הוא ככל הנראה צעיר בן 19 בשם פ. עבד אל-מליכ, תושב דרום צרפת שאינו מוכר לרשויות. לדבריו, העיכוב בפרסום שמו באופן רשמי נובע מבדיקות סופיות של הדי-אן-אי שנמצא בזירה. עוד הוא מסר כי תעודת הזהות של עבד אל-מליכ נמצאה בביתו של כרמיש.

כרמיש ריצה בעבר תקופת מאסר והתביעה ביקשה להשאירו במעצר, אולם בית משפט דחה זאת. לפי התביעה במדינה, הוא נשלח למעצר בית כשהוא נושא צמיד מעקב אלקטרוני, אך התאפשר לו לצאת מהבית בשעות הבוקר. הוא ניצל את הפרצה הזאת כדי לערוך את המתקפה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סמוך לזירת הפיגוע בנורמנדי. 26 ביולי 2016. AP
זירת הפיגוע במחוז נורמנדי, אתמול/AP

נזירה שהייתה בין בני הערובה שהוחזקו בידי שני המחבלים במהלך המתקפה סיפרה כי השניים הכריחו את הכומר לכרוע ברך בטרם שיספו את גרונו. כמו כן, היא צינה כי הם צילמו את הרצח.

דאעש קיבל אחריות לפיגוע, ונשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר כי נודע לו שהמחבלים נשבעו אמונים לארגון. הולנד הודה כי ארצו וכל יבשת אירופה נתונות "לאיום החמור ביותר אי-פעם" מצד דאעש, אך הבטיח כי הדמוקרטיה תביס את אלו ששמו אותה כמטרה לנגד עיניהם. הוא הוסיף כי המלחמה נגד "ארגון המדינה האסלאמית" מחוץ לצרפת ובתוכה תהיה ארוכה. "בצל האיום החמור ביותר הנשקף לצרפת ולאירופה, הממשלה נחושה לחלוטין להביס את הטרור", הצהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully