וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל גל הטרור: צרפת שוקלת לאסור מימון זר של מסגדים

ראש הממשלה ואלס אמר כי הוא פתוח לרעיון והודה במחדל של הרשויות שאפשר לאחד המחבלים מהכנסייה להסתובב חופשי עם צמיד אלקטרוני. הוא קרא לכינון יחסים חדשים עם המוסלמים כדי להפיג את המתיחות הדתית

עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס אמר היום (שישי) כי הוא "פתוח" לרעיון לאסור באופן זמני מימון זר של מסגדים במדינה, זאת לאחר גל של מתקפות טרור ברחבי המדינה. ואלס הודה בריאיון לעיתון לה מונד כי היה זה "כישלון" כשאחד משני המחבלים שתקפו את הכנסייה בנורמנדי ורצחו כומר שוחרר למעצר בית כשהוא נושא צמיד אלקטרוני.

ראש ממשלת צרפת ושר הפנים ברנדר קזנוב ספגו ביקורת נוקבת בשל כישלונם לעצור שלוש מתקפות טרור גדולות במדינה בשנה וחצי האחרונות. לדבריו, העובדה שאחד המחבלים - עאדל כרמיש בן ה-19 - המתין למשפט בגין מעורבותו בטרור כשמוצמד לו תג מעקב אלקטרוני צריכה לגרום לשופטים לבחון כל תיק לגופו.

המחבלים שביצעו את הפיגוע בנורמנדי שבצרפת נשבעים אמונים לדאעש. ספק 500
המחבלים שביצעו את הפיגוע בכנסייה בנורמנדי/ספק 500

עם זאת, ראש הממשלה הדגיש כי במקרה של הפיגוע בכנסייה הסמוכה לעיר רואן, אי אפשר להטיל את האחריות על השופטים. הוא גם ציין כי יש צורך ביחסים חדשים עם המוסלמים בצרפת בשל המתיחות הדתית שהתעוררה לאחר הרצח של הכומר במזבח הכנסייה.

הלילה פרסמה סוכנות הידיעות אעמאק, המזוהה עם דאעש, סרטון של המחבל השני - עבד אל-מליכ פטיז'ן - שבו קרא להתקפות נוספות בצרפת ובמדינות אחרות המשתתפות בקואליציה נגד הארגון. בקטע בן שתיים וחצי דקות הוא הפציר בתומכי "המדינה האסלאמית" לתקוף את מדינות הקואליציה בתגובה למה שהוא כינה "אלפי תקיפות אוויריות על אדמותינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully