וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למצוד: צה"ל ושב"כ חיסלו את המחבל שרצח את מיכאל מרק

מוחמד פקיה, שרצח את הרב בפיגוע הירי בכביש 60, נהרג בחילופי אש במסגרת פשיטה לילית על הבית שהתבצר בכפר צוריף בסמוך לחברון. בנוסף לכך נעצרו חברי תשתית חמאס, פלסטיני שהסיע את המחבל לזירת הפיגוע ושני סייענים, ובני משפחה

צילום: דובר צה"ל

מוחמד פקיה, פלסטיני בן 29 שרצח את הרב מיכאל מרק מעתניאל בפיגוע ירי בכביש 60 בתחילת החודש, חוסל הלילה (רביעי) בפעילות משותפת של צה"ל, שב"כ והמשטרה בכפר צוריף בסמוך לחברון - כך נמסר מדוברות שב"כ. כמו כן, נעצר פלסטיני נוסף בחשד שביצע את הפיגוע עם פקיה, וכן שני חברי תשתית חמאס ובני משפחה החשודים שסייעו להם להוציא לפועל את הפיגוע, שבו נפצעו גם אשתו וילדיו.

במהלך המבצע הלילי פשטו כוחות חטמ"ר עציון יחד עם השב"כ והימ"מ על דירת המסתור שבה שהה פקיה. משב"כ נמסר כי המחבל השיב באש לעבר הכוחות, שבתגובה ירו בטילי נ"ט לעבר המבנה שבו התבצר. לאחר מכן הרסו את הבית באמצעות כלי הנדסה והרגו את פקיה. בקרבתו נמצאו אמצעי לחימה, רובי קלצ'ניקוב ורימון מאולתר. במהלך חילופי האש נפצעה באורח קל פלסטינית שהועברה לטיפול רפואי בבית חולים.

עוד בוואלה! NEWS:
ביל מגיע לעזור: קלינטון תיבחר הלילה רשמית למועמדת לנשיאות
הרב ברלנד הוקלט מתוודה: "אנסתי אותה, הבינה שזו שליחות אלוקית"
המחקר שחושף: מיהם העמים הגבוהים ביותר בעולם

חיילי צה"ל פושטים על כפר סוריף ועוצרים את חברי החוליה שרצחה את מיכאל מרק, 27 ביולי 2016. דובר צה"ל
סוף למצוד. כוח צה"ל, הלילה/דובר צה"ל
חיילי צה"ל פושטים על כפר סוריף ועוצרים את חברי החוליה שרצחה את מיכאל מרק, 27 ביולי 2016. דובר צה"ל
הפשיטה על ביתו של המחבל, הלילה/דובר צה"ל

חיסול המחבל ומעצר החשודים מגיעים לאחר חודש של מצוד אחרי מבצע הפיגוע. במהלך המצוד, פעלו כוחות רבים ומשולבים, תוך הפעלת יכולות מודיעיניות נרחבות, במטרה לאתר ולתפוס את האחראים לרצח מרק. במסגרת החקירה בשב"כ הוסגרו כלי נשק וכלי רכב שבאמצעותם בוצע פיגוע הירי. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות ממשיכים במאמץ לאיתור אמצעי לחימה ומחרטות לייצור נשקים ביהודה ושומרון.

חברי החוליה

צה"ל ושב"כ חשפו במהלך חקירת הפיגוע את הנהג שהסיע את המחבל לזירת הפיגוע: מחמד עא מג'יד עמאירה, בן 38, תושב הכפר דורא, פעיל במנגנון הביטחון הלאומי של הרשות הפלסטינית. הוא נעצר ב-4 ביולי, שלושה ימים לאחר הרצח, והודה כי נהג ברכב ממנו ירה פקיה אל עבר בני משפחת מרק.

עצור נוסף הוא מחמד ג'בארה פקיה, בן 29, גם הוא תושב דורא. בעבר השתייך לג'יהאד האיסלאמי ואף נכלא בשל תכנון פיגועים. במהלך תקופת מאסרו עבר לשורות חמאס. כמו כן, נעצר אחיו של פקיה, צהיב, שהודה בחקירתו כי סייע לו להסתתר ולהחביא את הנשק ששימש אותו בפיגוע. גם בן דודם של האחים, מעאז פקיה, נעצר והודה בחקירתו כי סייע בהלנתו של מחמד פקיה בימים לאחר הפיגוע.

חילופי הירי במהלך הלילה

מפת סריף. google maps, צילום מסך
מפת סריף/צילום מסך, google maps

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו במהלך הלילה על עימותים שפרצו בצוריף בין כוחות הביטחון לתושבים. בין היתר, הושלכו לעבר כוחות צה"ל שלושה בקבוקי תבערה והתפתחו חילופי אש בינם לבין הפלסטינים. הסהר האדום הפלסטיני דיווח תחילה כי בחילופי האש נפגעו שלושה בני אדם.

במהלך הפשיטה, דיווחו הפלסטינים, נקטע זרם החשמל לכפרים. בנוסף לכך כלי טיס של חיל האוויר חגו מעל הזירה.

צה"ל מעצרים מחבלים מיכאל מרק. דובר צה"ל
שב"כ, עיבוד תמונה
שני הסייענים והמחבל/עיבוד תמונה, דובר צה"ל שב"כ

יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון, בירך את הכוחות על חיסול המחבל וחשיפת חוליית חמאס. "קיבלנו את הידיעה על תפיסתם של המחבלים ברגשות מעורבים. מחד הערכה עצומה לצה"ל על הנחישות העבודה העיקשת ועל הצלחתם להגיע אל הרוצחים. מאידך, אנחנו לא רגועים יותר ודבר זה איננו מונע לצערנו את הרצח הבא. ביצת הטרור ממשיכה לדמם כל עוד לא מפעילים אמצעים נוספים קשים מול הרוצחים, עוזריהם וקרוביהם מחד, ומאידך מגבירים ומרימים את ההתיישבות".

(עדכון ראשון: 00:07)

פעילות צה"ל בצוריף באזור חברון. טוויטר, צילום מסך
כוחות צה"ל בצוריף, הלילה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully