וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סדק בתקרת הזכוכית": קלינטון עשתה היסטוריה ונבחרה רשמית כמועמדת

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לפילדלפיה

27.7.2016 / 6:26

ועידת המפלגה הדמוקרטית בחרה באופן רשמי את שרת החוץ לשעבר, שהודתה על כך במסר מוקלט. הנשיא לשעבר ובעלה, ביל קלינטון, תיאר את פועלה ודחה את ההשמצות של הרפובליקנים. תומכי סנדרס שרפו דגל ישראל מחוץ לוועידה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הילרי קלינטון הפכה הלילה (רביעי) למועמדת הראשונה לנשיאות ארצות הברית מטעם מפלגה גדולה ברקע הקרע בין תומכי שרת החוץ לשעבר לבין יריבה בפריימריז ברני סנדרס. "יצרנו את הסדק הגדול ביותר בתקרת הזכוכית עד כה", הצהירה קלינטון במסר מוקלט שהוקרן לקראת תום היום השני של הוועידה בפילדלפיה. "זה הניצחון שלכם. זה הלילה שלכם. אם יש בקהל ילדות קטנות שנשארו עד מאוחר לצפות אני אולי אהיה הנשיאה הראשונה של המדינה, אבל מישהי מכן יכולה להיות הבאה בתור".

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
"ברני או כלום": אנשי סנדרס מסרבים לקבל את התמיכה בקלינטון
סנדרס בוועידה הדמוקרטית: "קלינטון תהיה נשיאה יוצאת מן הכלל"
דליפת מיילים, האשמות והתפטרות: הוועידה הדמוקרטית נפתחת ברגל שמאל

הילרי קלינטון במסר מוקלט שמוקרן בוועידת המפלגה הדמוקרטית, ארצות הברית, 27 ביולי 2016. AP
עשתה היסטוריה. קלינטון במסר ששודר במסך בוועידה, הלילה/AP

קלינטון נבחרה באופן רשמי בידי הצירים וסנדרס עצמו הוא זה שהודיע לבאי הוועידה כי בשל העובדה שהשיגה את קולותיהם של יותר מ-2,382 צירים הוא מבקש שהוועידה תבחר בה כמועמדת. תומכי הסנאטור הזועמים על הדלפת המיילים הפנימיים שחשפו כי הנהגת המפלגה הייתה מוטית לרעתו המשיכו להפגין גם ביום השני של הוועידה, וחלקם אף שרפו דגל ישראל מחוץ לאולם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ועידת המפלגה הדמוקרטית בחרה את הילרי קלינטון כמועמדת לנשיאות. רויטרס, רויטרס
ברני סנדרס מציג את קולות חברי הוועידה, הלילה/רויטרס, רויטרס

בשיאו של הלילה נאם ביל קלינטון, הנשיא לשעבר ובעלה של הילרי. קלינטון פתח את נאומו כשסיפר כיצד הכיר את הילרי כשהשניים למדו בפקולטה למשפטים באוניברסיטת ייל וכיצד הופתע מהישירות שלה ומהעוצמה ששידרה, כאשר ניסה באופן מגושם להציג את עצמו בפניה. הוא הוסיף כי במסגרת עבודתה כעוזרת לסנטור וולטר מונדייל נחשפה לעוולות של ילדים במצוקה והדבר דרבן אותה לחפש דרכים לסייע להם.

קלינטון הציג את האתגרים וההישגים של הילרי במהלך כהונתה כשרת החוץ, בממשל אובמה בכהונתו הראשונה כנשיא. הוא הזכיר את מאמציה לקידום עסקת הגרעין עם איראן, בפיתוח הסכמי סחר במזרח וקידומה את זכויות חברי קהילת הלהט"ב באמריקה.

"איך אפשר ליישב את כל מה שסיפרתי לכם כאן עם התמונה שציירו משתתפי ועידת המפלגה הרפובליקנית על הילרי? אי-אפשר, כי תיאור אחד אמיתי והאחר לא", אמר קלינטון לקהל שומעיו. הוא הוסיף כי הגרסה שתיארו הרפובליקנים של הילרי היא "כמו סרט מצויר", ואינה דומה כלל לאישה שאת פועלה הציג בנאומו. "למזלכם בחרתם הלילה את האישה האמיתית כמועמדת לנשיאות" אמר.

ועידת המפלגה הדמוקרטית בחרה את הילרי קלינטון כמועמדת לנשיאות 27.7.16. רויטרס, רויטרס
סיפר באריכות על היכרותו עם הילרי וכיצד ליווה אותה בתחנות הקריירה הפוליטית שלה. ביל קלינטון הלילה/רויטרס, רויטרס

שרת החוץ לשעבר, מדלן אולברייט, שכיהנה תחת הנשיא קלינטון נשאה אף היא דברים. "הערב אנחנו מממנים את הילרי קלינטון. בסתיו הזה חייבים לעשות כל מה שאפשר כדי לוודא שהיא תהיה הנשיאה הבאה. עם האיומים מולם אמריקה מתמודדת, צריך מישהי עם ניסיון ושיקול דעת לשמור על אמריקה בטוחה", אמרה. היא הוסיפה כי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, יישמח לראות את דונלד טראמפ נבחר לנשיא וזה צריך להדאיג את כל אזרחי ארצות הברית. "אני יודעת מה קורה כשנותנים לרוסים אור ירוק. אסור לתת לזה לקרות", הוסיפה.

ועידת המפלגה הדמוקרטית בחרה את הילרי קלינטון כמועמדת לנשיאות 27.7.16. רויטרס, רויטרס
"פוטין יישמח לראות את טראמפ כנשיא". מדלן אולברייט/רויטרס, רויטרס

קלינטון מקווה להתאושש בסקרים, שם חוותה ירידה בפופולריות בעקבות פרשות המיילים האישיים שלה ושל המפלגה הדמוקרטית. למרות זאת, בכירי המפלגה בעבר ובהווה התגייסו לטובתה, ואמש קישרה הגברת הראשונה מישל אובמה, שנאמה בוועידה, בין הבחירה ההיסטורית בבעלה כנשיא השחור הראשון בארצות הברית לבין ההיסטוריה הנשית שתקבע קלינטון. גם סנדרס קרא להצביע לה והלילה יעלו לבמה גם הנשיא אובמה וסגנו ג'ו ביידן.

(עדכון ראשון: 00:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully