וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת על קידום הבנייה בירושלים: "חלק מביסוס משטר האפרטהייד"

בכיר הרשות הפלסטינית גינה את התכנית לבניית 770 יחידות דיור חדשות מעבר לקו הירוק, כפי שפורסם בוואלה! NEWS: "נמשיך לפעול נגד הכיבוש". שליח האו"ם: "מעורר שאלות על כוונות ישראל"

עורכי תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת הגיב היום (שני) לפרסום בוואלה! NEWS בנוגע לתכנית לבניית 770 יחידות דיור חדשות בירושלים, מעבר לקו הירוק, בין שכונת גילה לבין בית ג'אלה. בהודעת הגינוי שפרסם עריקאת, כמה ימים לאחר שהוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הפקידה את התכנית, טען כי הצעד הוא "חלק מההחלטה של ישראל לקבור את פתרון שתי המדינות, באמצעות ביסוס הכיבוש הלא חוקי ומשטר האפרטהייד נגד העם הפלסטיני".

"בנוסף לכך, החלטה כזאת משקפת את הכישלון של הקהילה הבינלאומית לעצור את הרחבת ההתנחלויות של ישראל", הוסיף עריקאת. "ישראל מקבלת יותר הבטחות כי לא תינקט כל פעולה נגד מדיניות הקולוניזציה שלה וסיפוח השטחים הכבושים". לדבריו, "נמשיך לרכז מאמצים נגד יוזמות הקולוניזציה הלא חוקיות של ישראל, בכל הכלים האפשריים, לקראת סיום הכיבוש והקמת מדינה עצמאית בגבולות 1967 עם מזרח ירושלים כבירתה".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "המצב במעברים בשטחים - פגיעה אנושית וביטחונית"
נתניהו בוועדה לביקורת המדינה: "לא תמיד אהיה במשרד החוץ"
ישראל קורצת לחמאס – ומוכיחה שהיא חזקה בעיקר על אבו מאזן

רמאללה, מאי 2015. זיו קורן, מערכת וואלה! NEWS
"נמשיך לרכז מאמצים נגד הקולוניזציה". עריקאת ברמאללה/מערכת וואלה! NEWS, זיו קורן

עריקאת הוסיף כי הרשות הפלסטינית פנתה לשר החוץ של מצרים סאמח שוכרי בעת ביקורו באזור מוקדם יותר החודש, ולמנהיגים של מדינות ערביות נוספות, בדרישה לכנס פגישה דחופה של הקוורטט. זאת, לדבריו, במטרה להגיש הצעת החלטה בנוגע לבנייה בהתנחלויות למועצת הביטחון של האו"ם.

גם השליח המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, הגיב היום לפרסום, ו"גינה בחריפות" את קידום בניית יחידות הדיור בגילה, "על אדמות עיירות וכפרים פלסטיניים כבושים". לדבריו, "צעדים כאלה מעוררים שאלות לגיטימיות בנוגע לכוונותיה של ישראל בטווח הרחוק, על רקע הצהרותיהם של כמה שרים ישראלים שטענו כי לעולם לא תהיה מדינה פלסטינית או קראו לסיפוח הגדה המערבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פואד ג'אדו בביתו שבכפר בית ג'אלה. טלי מאייר
"לא מעניין אותי מה קורה ברמה הפוליטית". בית ג'אלה/טלי מאייר

מדובר בתכנית איחוד וחלוקה לחלק משכונת מורדות גילה, שהיקפה הכולל כ-1,200 יחידות דיור. שטח התכנית נמצא מול מנזר הכרמיזאן, שבסמוך לו מתקדמת בימים אלו בניית גדר ההפרדה. מצפון לשטחי התכנית מתקדמות בימים אלה עבודות תשתית לכ-700 יחידות דיור בתכנית המורדות המערביים של גילה, שאושרה להפקדה בחודש דצמבר אשתקד. בשבוע שעבר היא הופקדה להתנגדויות.

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מאיר תורג'מן אמר לוואלה! NEWS כי יעשה כל שיוכל כדי "להשאיר צעירים בעיר". "לא מעניין אותי מה קורה ברמה הפוליטית", אמר. "אני מקדם כל תכנית בירושלים כדי להשאיר צעירים בעיר ולבנות את ירושלים בכל מקום ליהודים ולערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully