וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הגינויים: ירושלים ממשיכה לקדם בנייה מעבר לקו הירוק

24.7.2016 / 7:08

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הפקידה תכנית לבניית 770 יחידות בין שכונת גילה לבין בית ג'אלה מתוך 1,200 יחידות מתוכננות. יו"ר הוועדה: "לא מעניין אותי מה קורה ברמה הפוליטית. צריך להשאיר צעירים בעיר"

עורכי תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(דיווח באולפן וואלה! NEWS: בניית שכונה יהודית חדשה מעבר לקו הירוק, יוני 2016)

לאחר שעיריית ירושלים קידמה בנייה של שכונה יהודית בת 15 אלף יחידות דיור מעבר לקו הירוק, הפקידה לפני ימים אחדים הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר תכנית לבניית 770 יחידות חדשות בין שכונת גילה לבין בית ג'אלה – גם הן מעבר לקו הירוק. מדובר בתכנית איחוד וחלוקה לחלק משכונת מורדות גילה, שהיקפה הכולל כ-1,200 יחידות דיור. שטח התכנית נמצא מול מנזר הכרמיזאן, שבסמוך לו מתקדמת בימים אלו בניית גדר ההפרדה.

מצפון לשטחי התכנית מתקדמות בימים אלה עבודות תשתית לכ-700 יחידות דיור בתכנית המורדות המערביים של גילה, שאושרה להפקדה בחודש דצמבר אשתקד. בשבוע שעבר היא הופקדה להתנגדויות.

עוד בנושא:
חשיפה: עיריית ירושלים מתכננת שכונת ענק יהודית מעבר לקו הירוק
אושרה תכנית לבניית כ-900 יחידות דיור מעבר לקו הירוק בירושלים

רמי לוי על רקע אזור התעשייה בעטרות שם הוא מתעתד לבנות קניון. מור שאולי
בנייה בעטרות/מור שאולי

יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מאיר תורג'מן אמר לוואלה! NEWS כי יעשה כל שיוכל כדי "להשאיר צעירים בעיר". "לא מעניין אותי מה קורה ברמה הפוליטית", אמר. "אני מקדם כל תכנית בירושלים כדי להשאיר צעירים בעיר ולבנות את ירושלים בכל מקום ליהודים ולערבים".

מארגון עיר עמים נמסר: "מאחורי הדיבורים על הקפאת בנייה כביכול, נמשכת מדיניות ישראלית של מהלכים חד צדדיים. המדיניות הזו רק מרחיקה אותנו מהביטחון והשלום שתושבי ישראל צריכים".

בחודש שעבר החליטו ראש הממשלה ושר הביטחון לקדם בניית 800 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים בתגובה לגל פיגועים. מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את המהלך. "יהיה זה הצעד האחרון במה שנראה כמו תהליך שיטתי של כיבוש קרקעות, הרחבת התנחלויות והכשרה של מאחזים, שמערערים ביסודם את פתרון שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully