וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על הבנייה במעלה אדומים ובירושלים: "תהליך כיבוש שיטתי"

6.7.2016 / 1:00

מחלקת המדינה יצאה בביקורת חריפה נגד הודעת ראש הממשלה ושר הביטחון על בנייתן של 800 יחידות דיור. "אם זה נכון, יהיה זה הצעד האחרון בכיבוש, הרחבת ההתנחלויות והכשרת מאחזים, שמערערים ביסודם את פתרון שתי המדינות"

ספק 500

בווידאו: נתניהו עורך ביקור תנחומים בבית הנרצחת בקריית ארבע

מחלקת המדינה האמריקנית מתחה אמש (שלישי) ביקורת חריפה על ישראל, בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן על בנייתן של 700 יחידות דיור במעלה אדומים ובירושלים. "אם זה נכון, יהיה זה הצעד האחרון במה שנראה כמו תהליך שיטתי של כיבוש קרקעות, הרחבת התנחלויות והכשרה של מאחזים, שמערערים ביסודם את פתרון שתי המדינות", אמר דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי.

המהלך הגיע בעקבות שורת פיגועים קטלניים בשבוע האחרון. במסגרת הבנייה, אישרו נתניהו וליברמן בין היתר אושרה בניית 560 דירות במעלה אדומים, 140 דירות בשכונת רמות וכמאה דירות בשכונת הר חומה ופסגת זאב. בנוסף לכך, נתניהו וליברמן סיכמו על בניית 600 דירות לתושבי שכונת בית צפאפא בירושלים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ביחד נגד טראמפ: אובמה התייצב לראשונה לצד קלינטון בכנס בחירות
ניסיון פיגוע ליד אריאל: פלסטינית ניסתה לדקור חייל ונורתה
בן זוגה של מחבלת ממבצע אנטבה: "הייתה לוחמת חופש"

מעלה אדומים. ויקיפדיה, ד"ר אבישי טייכר, אתר רשמי
"הכשרת מאחזים". מעלה אדומים/אתר רשמי, ויקיפדיה, ד"ר אבישי טייכר

בתגובה להחלטה על בניית דירות בשכונה הערבית בית צפאפא אמר השר לענייני ירושלים זאב אלקין כי "מי שרוצה לדאוג לרוב יהודי בבירת ישראל לא יכול לקדם בה בנייה לאוכלוסייה הערבית בלבד". לדבריו, "600 יחידות הדיור עבור האוכלוסייה הערבית בבית צפאפא הן בפועל החלק הערבי של שכונת גבעת המטוס העתידית. אי אפשר לאשר את הבנייה בגבעת המטוס לאוכולוסייה הערבית מבלי לקדם במקביל את הבנייה ליהודים באותה שכונה עתידית - גבעת המטוס".

הוא הוסיף כי "ירושלים זקוקה לשכונה הזו וליותר מ-2,000 יחידות דיור באופן דחוף. שכונת גבעת המטוס היא בעלת חשיבות אסטרטגית לפיתוחה של ירושלים בדומה לשכונת הר חומה בזמנו".

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully