וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תכנית לבניית כ-900 יחידות דיור מעבר לקו הירוק בירושלים

16.12.2015 / 12:19

הוועדה לתכנון ולבנייה בעירייה אישרה תכנית לאיחוד וחלוקה של קרקעות לקראת בנייה במורדות הדרומיים של שכונת גילה, בין השכונה הוותיקה לכפר בית ג'אלה. התכנית הייתה אמורה לקבל אישור בחודש שעבר, אולם גורמים בעירייה קיבלו מנתניהו הנחיה אחרת בעת שביקר בארה"ב

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו: בתקופת כהונתי הבנייה בהתנחלויות, אוקטובר 2015)

שכונת גילה בירושלים. רויטרס
עוד 891 יחידות דיור. שכונת גילה/רויטרס

הוועדה לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים אישרה הבוקר (רביעי) תכנית לבניית 891 יחידות דיור בשכונת גילה מעבר לקו הירוק. זאת לאחר שהתכנית ירדה מסדר היום בעת ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית.

מדובר בתכנית איחוד וחלוקה של קרקעות לקראת בניית יחידות הדיור החדשות במורדות הדרומיים של שכונת גילה, בין השכונה הוותיקה לכפר בית ג'אלה. תכניות הבנייה עצמן אושרו לפני כשלוש שנים, אולם נדרש אישור של תכנית איחוד וחלוקה בחלקות הקרקע על מנת להוציא את הבנייה לדרך. בחודש שעבר הייתה אמורה הוועדה לאשר את התכנית להפקדה, אך על פי גורמים בעירייה התקבלה הנחיה מראש הממשלה, בעת ששהה בביקור מדיני בוושינגטון, שלא לאשר את התכנית.

הסיבה הרשמית לדחיית התכנית הייתה צורך בפתרון תכנוני לצוברי גז לשכונה החדשה. הבוקר הוצגו בוועדה הפתרונות לעניין, והתכנית אושרה.

לקריאה נוספת:
אושרה בנייה במזרח ירושלים: "פגיעה בתהליך השלום"
ההקפאה השקטה נמשכת: בוטל דיון בהרחבת שכונה בירושלים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי בוושינגטון ארה"ב. נובמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"משחקי חתול ועכבר". נתניהו בפגישתו בוושינגטון עם שר החוץ קרי/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בעמותת "עיר עמים" אמרו בתגובה: "התנהלותם של נתניהו וממשלתו סביב אישור התכנית במורדות גילה היא דוגמה נוספת למשחקי החתול ועכבר שמשחקת ממשלת ישראל עם האמריקנים סביב הבנייה במזרח ירושלים. המשך מהלכים חד צדדיים, דוגמת זה, רק יעמיקו את המשבר שישראל מידרדרת אליו בהיעדרו של הסכם מדיני, ויחריבו כל סיכוי להגעה להסדר אמתי וצודק בירושלים".

יו"ר הוועדה המקומית וסגן ראש עיריית ירושלים, מאיר תורג'מן, הכחיש בשיחה עם וואלה! NEWS כי לביקור נתניהו היה קשר לדחיית התכנית. "אני דחיתי אז ואני הבאתי את זה לדיון היום. הייתה בעיה עם צוברי גז וסידרו את זה. הבאנו את זה היום לדיון וזה אושר פה אחד. אין קשר בין הביקור של נתניהו לדחייה שהייתה אז".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "לא מדובר באישור תכנית בניה, שכן התכנית כבר אושרה לפני שנתיים בוועדה המחוזית, אלא בהליך טכני בלבד של תיקון גבולות המגרשים הפנימיים בחלקות. התכנית נדחתה לאור הימצאות צוברי גז במקום, על מנת לנסות ולפתור את הסוגיה לאחר חשיבה נוספת. בסופו של דבר הסוגיה נפתרה ועל כן הובאה שוב לדיון היום".

היו"רים של שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ', התייחסו להחלטה ואמרו: "מברכים על הבניה הנוספת בירושלים הבירה. נמשיך לפעול למימוש זכותנו לבנות בכל רחבי ארץ ישראל".

סגן שר הבינוי והשיכון, ח"כ ז'קי לוי אמר כי הוא "מברך על אישור בניית 891 יחידות דיור בבירתנו הנצחית, ירושלים. עלינו לבנות בה ולחזקה ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully