וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב מתפקדי הבית היהודי והליכוד: פינוי עמונה יערער את הממשלה

21.7.2016 / 0:31

סקר בקרב מתפקדי המפלגות העלה כי רובם מתנגדים לפינוי ותומכים בחוק שיסדיר את מעמד המאחז הבלתי חוקי. לשאלה האם שרי הבית היהודי יוכלו למנוע את המהלך השיבו 83.4% ממתפקדי המפלגה בחיוב

ספק 500

(סרטון שהוציאו פעילי ימין נגד פינוי עמונה, לפני חודש וחצי)

רוב מתפקדי הליכוד והבית היהודי מתנגדים לפינוי המאחז הלא חוקי עמונה ותומכים ב"חוק ההסדרה", המבקש להסדיר את המעמד המשפטי של אלפי בתים בהתנחלויות שנבנו בעידוד הממשלה על קרקעות בבעלות פלסטינית פרטית – כך עולה מסקר של מכון "מסקר" העוסק במגזר הדתי-לאומי. הסקר, בנושא הפינוי, שמתוכנן ל-25 בדצמבר, נערך בקרב יותר מ-1,500 מתפקדי שתי המפלגות.

לשאלה "האם פינוי עמונה יכול לערער את יציבות הממשלה?", השיבו בחיוב 63.1% ממתפקדי הליכוד. 36.9% ענו בשלילה. בקרב מתפקדי הבית היהודי התשובה ברורה יותר: 78.3% מהמשיבים אמרו כי הפינוי יערער את היציבות, לעומת 21.7% שטענו שלא.

לקריאה נוספת:
נדחה הדיון ב"חוק ההסדרה" בוועדת השרים; מנדלבליט: "לא חוקתי"
הבית היהודי מקדמת הצעת חוק שתכשיר הפקעת קרקעות של פלסטינים
"התיאבון של השמאל ילך ויגדל": מאחז עמונה נאבק להסדרת מעמדו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון החליטו ראשי הקואליציה לדחות בשבוע את הדיון בהצעת "חוק ההסדרה", שנועד לספק מוצא משפטי לסוגיית פינוי עמונה, שעליו הורה בג"ץ. ההצעה, שאותה יזמו ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) ויואב קיש (הליכוד), הייתה אמורה לעלות ביום ראשון האחרון לסדר היום של ועדת השרים לחקיקה, אך ראש הממשלה כינס לפני הישיבה את ראשי המפלגות שהחליטו פה אחד לדחות את הדיון ליום ראשון הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הסקר, שנערך בפיקוחו של ד"ר עידו ליברמן, 79.4% ממתפקדי הליכוד בעד העברת החוק בעוד 20.6% מתנגדים לו. בקרב מתפקדי הבית היהודי, הדעות כמעט לא חלוקות: 96.1% בעד העברת החוק לעומת 3.9% בלבד - נגדו.

הנסקרים נשאלו אם לדעתם שרי הבית היהודי, איילת שקד ונפתלי בנט, יוכלו למנוע את הפינוי. 61% ממתפקדי הליכוד השיבו בחיוב, לעומת 39%. בקרב מתפקדי הבית היהודי ענו 83.4% מהמתפקדים כי בנט ושקד יצליחו במשימתם. 16.6% סבורים שלא יוכלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביחי בוארון, מנהל מטה המאבק של עמונה, אמר בעקבות ממצאי הסקר כי "עכשיו זה ברור מעל כל צל של ספק. הציבור דורש מנבחריו, שרי הליכוד והבית היהודי, ביום ראשון הקרוב, בוועדת השרים לענייני חקיקה, להצביע בעד חוק ההסדרה ולהסדיר את עמונה ואת ההתיישבות כולה".

(עדכון ראשון: 22:33)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully