וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התיאבון של השמאל ילך ויגדל": מאחז עמונה נאבק להסדרת מעמדו

30.5.2016 / 0:30

לקראת פינוי בתיהם מנסים תושבי המאחז הבלתי חוקי לרתום לצדם את כלל תושבי יהודה ושומרון, על ידי תליית צווי הריסה מדומים על כ-2,000 בתים בהתנחלויות שונות. לבתים אלה, לטענתם, אותו מעמד לפי החוק. "המהלך נועד להעיר את כולנו"

ספק 500

("ההתנתקות השקטה": סרטון שהוציאו פעילי ימין נגד פינוי עמונה, בחודש שעבר)

לקראת פינוי והריסת בתי מאחז עמונה, התושבים ממשיכים במאבקם. הפעם מנסים תושבי המאחז הבלתי חוקי שנמצא בבנימין, ואמור להיהרס על פי החלטת בג"ץ בדצמבר הקרוב, לרתום לצדם את כלל תושבי יהודה ושומרון. אמש (ראשון) החלו פעילי מטה המאבק לתלות צווי הריסה על כ-2,026 בתים בהתנחלויות שונות ברחבי יהודה ושומרון, שנמצאים באותו סטטוס של הבתים בעמונה.

על הצווים המדומים נכתב: "מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון, מתוקף סמכותו כמפקד צבאי באזור, מודיע בזאת כי בכוונתו להחרים ולהרוס מבנה זה כמסומן במפה המצורפת". בצווים אף נכתב הסבר להריסה: "צעד זה ננקט הואיל והנכם יושבים על קרקע בבעלות פרטית. כפועל יוצא מפסק דין של בג"ץ בעתירה של תנועת 'יש דין' נגד עמונה, אשר קבע כי לנתבעת אין תוקף חוקי, הושווה מעמדם המשפטי של קרקעות שונות בעלות תוקף בעייתי וזהה ב-27 יישובים שונים ביהודה ושומרון ובכלל זה יישובכם. מבנה זה וכן מבנים העומדים על קרקע פרטית מוסדרת בעלת תוקף זהה, מיועדים להחרמה ולהריסה".

עוד נכתב בצו המדומה כי "אם ממשלת ישראל תחליט על ביצוע פעולת הסדרה או שינוי פסק דין עמונה ובתוך כך של קרקעות בעלות מעמד זהה כמעמד קרקע זו – וזאת באמצעות חקיקה או בכל דרך חוקית אחרת – ראו צו זה מבוטל". הצווים נראים דומים לצווים אמיתיים ומוטבע עליהם סמל של פיקוד מרכז, האחראי על שטחי יהודה ושומרון. הרציונל למהלך נובע מכך שבשטח מצויים כ-2026 בתים שנבנו בניגוד לחוק על אדמה פלסטינית פרטית, אותו מעמד של בתי עמונה שהוביל להחלטת שופטי בג"ץ על הריסת המבנים ועל פינוי המקום.

עוד בוואלה! NEWS:
"כנראה בנכם בין ההרוגים": אלה הנהלים החדשים בצה"ל בזמני מלחמה
ירי טילים ופינוי יישובים: משרד הביטחון נערך למתקפה רחבה
משפחות שכולות לנתניהו: "לקחי מלחמת לבנון השנייה לא נלמדו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנכם יושבים על קרקע בבעלות פרטית". הדבקת צו מדומה על דלת בית בהתנחלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממטה המאבק של עמונה נמסר כי "המהלך כולו נועד להעיר את כולנו, כל תושבי יהודה ושומרון ובעיקר אלו שביתם בנוי בצורה בלתי חוקית ועל קרקע פרטית". לדבריהם, "במשך עשרות שנים נבנו שכונות ויישובים שלמים בצורה לא מסודרת מתוך מחשבה שיבוא יום וכל אותם בתים יוכשרו. היום הזה הגיע. הגיע הזמן שכולנו יחד, כל תושבי יהודה ושומרון, נדרוש מהדרג הפוליטי וגם מראשי תנועת ההתיישבות, לעשות הכול כדי להסדיר את מעמדם של הבתים. עמונה היא רק סימפטום של מגפה שמתפרצת – תסדירו את עמונה עכשיו, כי המגפה הזו מדבקת".

"אם לא נדכא את התיאבון של השמאל הקיצוני להרוס בתים ולפנות משפחות, שכונות ויישובים, הוא רק ילך ויגדל", הוסיפו ממטה המאבק. "כפי שמסר היועץ המשפטי של ארגון 'יש דין' עו"ד מיכאל ספרד בשנת 2012, 'יהיו עוד פינויים ולא רק של מאחזים אלא של יישובים שלמים. ההצלחה במגרון ובאולפנה הן נקודות ציון אסטרטגיות חשובות ביותר'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מבנה זה מיועד להחרמה והריסה". תושבי עמונה מדביקים צו מדומה על דלת בית בהתנחלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו, תושבי עמונה, אומרים היום שהסדרת עמונה היא נקודת ציון אסטרטגית, כי אם עמונה שמהווה סמל בהתיישבות תוסדר, יהיה זה מסר לארגוני השמאל ולציבור הישראלי שאין יותר פינויים, לא יהיה גירוש של יהודים מביתם, שום בית לא יפונה ומעכשיו, רק הסדרה", הכריזו. "לחילופין, אם עמונה תיהרס, יהיה זה עוד תקדים אסטרטגי של ארגוני השמאל בדרך לקעקוע ולפינוי של עוד עשרות יישובים ואלפי בתים שנבנו בדרך בלתי חוקית. הציבור ביהודה ושומרון חייב להתעורר ולדרוש מנציגיו בפוליטיקה ובהתיישבות הסדרה עכשיו".

למרות הפרסומים כי הוצא לתושבי המאחז הבלתי חוקי פתרון חלופי בסמוך להתנחלות שבות רחל, נכון לעכשיו במטה המאבק דוחים כל פשרה ודורשים את הסדרת מעמדה של עמונה. זאת, על אף שנבנתה על אדמות פלסטיניות פרטיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו הפינוי המדומה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully