וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כותבת הנאומים של מלניה: "מתנצלת על ההיסטריה שהטעות שלי גרמה"

בהודעה שפרסם מטה טראמפ, עובדת הקמפיין מרדית מקאיבר לקחה אחריות על הדמיון לנאום של מישל אובמה. "הגשתי את התפטרותי, אך משפחת טראמפ דחתה אותה. מר טראמפ אמר לי שאנשים עושים טעויות"

עריכה: יאיר דניאל

מרדית מקאיבר, כותבת הנאומים של מלניה טראמפ, פרסמה היום (רביעי) הודעה רשמית, שבה לקחה אחריות על הדמיון בין הנאום שנשאה רעייתו של המועמד הרפובליקני בוועידת המפלגה, לנאום שנשאה לפני שמונה שנים מישל אובמה, בוועידת המפלגה הדמוקרטית. "אתמול הגשתי את התפטרותי למר טראמפ ולמשפחת טראמפ, אולם הם דחו אותה", כתבה מקאיבר. "מר טראמפ אמר לי שאנשים עושים טעויות בתום לב, ושאנחנו צומחים ולומדים מהחוויות האלה".

לדבריה, "במהלך העבודה עם מלניה טראמפ על הנאום האחרון שלה, שוחחנו על אנשים רבים שעוררו בה השראה ועל המסרים שהייתה רוצה לחלוק עם העם האמריקני. מישהי שהיא תמיד אהבה היא מישל אובמה. היא הקריאה לי בטלפון כמה קטעים מנאומה של אובמה כדוגמאות. כתבתי אותם ובהמשך כללתי חלק מהניסוח בטויטה, שהפכה לבסוף לנאום".

עוד בוואלה! NEWS:
הילרי - ולעבודה: הערב של טראמפ ייזכר כמפגן שנאה רפובליקני לקלינטון
עכשיו זה רשמי: טראמפ הוא המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארה"ב
על דובים והפגנות: הדרמה האמיתית בוועידה הרפובליקנית התרחשה מחוצה לה

מלניה טראמפ אשתו של דונלד טראמפ בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד ארצות הברית 19 יולי 2016. רויטרס
"שוחחנו על אנשים רבים שעוררו בה השראה". מלניה ודונלד טראמפ, אתמול/רויטרס

מקאיבר הודתה: "לא בדקתי את נאומיה של הגברת אובמה. זאת הייתה טעות שלי, ואני מרגישה נורא בשל הכאוס שגרמתי למלניה ולמשפחת טראמפ, כמו גם לגברת אובמה. לא התכוונתי לגרום נזק". היא הוסיפה: "ביקשתי לפרסם את ההצהרה הזאת, כי לא אהבתי את האופן שבו זה לקח תשומת לב מהקמפיין ההיסטורי של מר טראמפ לנשיאות, ומהמסר היפה ואופן ההגשה של מלניה".

"אני מתנצלת על הבלבול ועל ההיסטריה שהטעות שלי גרמה", סיכמה מקאיבר. "היום, יותר מתמיד, אני חשה כבוד לעבוד למען משפחה אדירה כזאת. באופן אישי, אני מעריצה את האופן שבו מר טראמפ התמודד עם המצב, ואסירת תודה על ההבנה שהוא גילה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מוקדם יותר היום דונלד טראמפ התייחס לראשונה לטענות להעתקת הנאום, וצייץ בטוויטר: "החדשות הטובות הן שהנאום של מלניה קיבל יותר פרסום מכל אחד אחר בהיסטוריה של הפוליטיקה, במיוחד אם מאמינים שכל פרסום הוא פרסום טוב!". עוד טען כי כלי התקשורת "מבזבזים יותר זמן בניתוח פלילי של הנאום של מלניה מאשר ה-FBI בבחינה של המיילים של הילרי".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ורעייתו מישל ממתינים לראש ממשלת איסלנד ורעייתו לפני ארוחת ערב בבית הלבן, 13 במאי 2016. רויטרס
"מלניה כנראה ממש אהבה את הנאום". מישל וברק אובמה/רויטרס

זמן קצר לאחר תום הנאום אתמול, התברר כי שני משפטים בנאום זהים לנאום שאותו נשאה אובמה בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשנת 2008, כשבעלה ברק עמד בפני בחירתו לנשיאות, ושני משפטים נוספים היו דומים לאלה של הגברת הראשונה. העיתונאי ג'ארט היל, שהיה הראשון לציין את הדמיון המפתיע בין הנאומים, צייץ: "מלניה כנראה ממש אהבה את הנאום של מישל אובמה בוועידה ב-2008, כי היא העתיקה אותו".

בוועידה שבה נבחר אובמה למועמד הדמוקרטי, סיפרה רעייתו כיצד שניהם הגיעו מרקע שונה, והוסיפה: "גדלנו על כל כך הרבה ערכים משותפים - לעבוד קשה למען מה שאתה רוצה להשיג בחיים, שהמילה שלך תהיה מילה, שתעשה את מה שאמרת שאתה הולך לעשות ושתתייחס לאנשים בכבוד".

תומכים יהודים של המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ בוועידת המפלגה באוהיו. 19 ביולי 2016. עמרי נחמיאס באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, עמרי נחמיאס
"חווייתה של מלניה כמהגרת בלטה בנאומה". הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

שתי השורות האלה הופיעו כמעט מילה במילה בנאומה של מלניה טראמפ, כאשר הגיעה לפרק שבו הסבירה על הרקע ממנו הגיעה ועל נקודות הדמיון בינה ובין דונלד טראמפ. בהמשך, הופיעה שורה נוספת שהייתה כמעט זהה לחלוטין לזו שהופיעה בנאומה של אובמה: "אנחנו רוצים שהילדים שלנו וכל הילדים במדינה יידעו שהגבול היחיד להישגים שלהם הוא החלומות שלהם, והנכונות שלהם לעבוד למענם".

יועץ התקשורת של קמפיין הבחירות של טראמפ, ג'ייסון מילר, מסר אתמול בתגובה לדיווחים: "בתהליך כתיבת הנאום היפה, צוות הכותבים של מלניה התייחס למקורות ההשראה שלה, ובמקרים מסוימים כלל חלקים ששיקפו את אופן מחשבתה. חווייתה של מלניה כמהגרת ואהבתה לאמריקה בלטו בנאומה, והפכו אותו להצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully