וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: טראמפ הוא המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות ארה"ב

המיליארדר הניו יורקי זכה ב-1,725 צירים - פער תהומי מול יריביו למרוץ. במהלך הלילה נשאו דברים שניים מילדיו, ועד לסוף הוועידה צפויים כולם לנאום כדי "להכיר לציבור את טראמפ האדם". טראמפ נאם בווידאו: "ננצח בנובמבר"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

דונלד טראמפ נבחר הלילה (רביעי) באופן רשמי על ידי וועידת המפלגה הרפובליקנית כמועמד מטעמה לנשיאות ארצות הברית. יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, הכריז על התוצאות הרשמיות, שלפיהן זכה טראמפ ב-1,725 צירים. "אני מכריז כי דונלד ג'יי טראמפ קיבל את מירב הקולות ונבחר כמועמד המפלגה לנשיאות ארצות הברית", קרא ראיין בהכרזתו.

טראמפ הגיב לבחירתו הרשמית בנאום וידאו מניו יורק בפני באי הוועידה. "היום היה יום מיוחד", אמר. "לשמוע את ילדי מעבירים אותי מעל הרף הדרוש להיות המועמד - זה דבר שלעולם לא אשכח. לפני שנה הכרזתי על התמודדותי, והערב עם ההצבעה שלכם תהליך זה הסתיים. יחד השגנו תוצאות היסטוריות, הגבוהות אי פעם בהמפלגה, אבל יש לנו עוד דרך".

בהמשך, התייחס לקמפיין הצפוי לו יחד עם הסגן שבחר. "כבוד לרוץ יחד עם מייק פנס, שיהיה סגן נשיא נהדר. ואגב, אנחנו הולכים לנצח ולהביא שינוי אמיתי לוושינגטון. זו תהיה מנהיגות שלוקחת בחשבון קודם כל את הציבור האמריקני", אמר. "נחזיר עבודה, נשקם את הצבא, נדאג לוותיקי הצבא, נשמור על גבולותינו, נחזיר את החוק והסדר. יחד, הכי חשוב, נהפוך את אמריקה לנהדרת שוב. ננצח בנובמבר".

לקריאה נוספת:
משפחת טראמפ עושה את אוהיו: הילדים במרכז הבמה בוועידת המפלגה
מלניה טראמפ: "אם אתם רוצים מישהו שיילחם עבורכם - הוא האיש"
תחת אבטחה כבדה וללא משפחת בוש: הוועידה הרפובליקנית יוצאת לדרך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציגי המדינות השונות קראו במהלך ההצבעה את חלוקת הצירים לפי תוצאות הפריימריז, ודונלד טראמפ ג'וניור, בנו של המועמד, הצביע בשם מדינת ניו יורק, שהעבירה את אביו מעל הרף הדרוש של 1,237 צירים. סנאטור טד קרוז זכה ב-475 צירים, מושל אוהיו ג'ון קייסיק ב-120, הסנאטור מרקו רוביו ב-114. בן קרסון קיבל שבעה צירי ועידה ואילו ג'ב בוש שלושה צירים.

יו"ר בית הנבחרים, פול ראיין, שנמנע עד כה מלתמוך בטראמפ במילים חמות והסתפק בתמיכה רשמית בלבד, שינה הלילה את הטון וקרא, בנאומו בוועידה, לאחד את השורות במפלגה ולהיאבק יחד על כל קול. לדבריו, "תחת הנשיא הכי ליברלי שהיה לנו, העוני רק החמיר. אבל כשזה מגיע לרעיונות, היתרון הוא בצד שלנו. אנחנו מחויבים לממשלה שמרתת את האזרח, מציינת לחוקה. אנחנו במפלגה הזו מציעים עתיד טוב יותר. אנחנו מאמינים בחברה חופשית. מאמינים שנקודת הפתיחה שלך היא לא הגורל שלך. יש לנו רעיונות שבאמת עובדים".

ראיין, שגינה כמה פעמים את אמירותיו השנויות במחלוקת של טראמפ, אמר רק בחודש שעבר כי "טראמפ צריך לספק לנו את הקמפיין שבו כולנו יכולים להיות גאים". הלילה, לעומת זאת, הוא הדגיש כי "רק עם דונלד טראמפ ומייק פנס יש לנו סיכוי לצעוד לכיוון טוב יותר. הכל מונח על הכף כעת. אנחנו יכולים לעשות את זה, המועמדים שלנו יתנו את כל מה שיש להם וכל אחד מאיתנו צריך לעשות את אותו הדבר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נאום פול ראיין בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד אוהיו 20 יולי 2016. רויטרס, רויטרס
"רק עם דונלד טראמפ ומייק פנס יש לנו סיכוי". ראיין, הלילה/רויטרס, רויטרס

בתו, טיפאני טראמפ, שיבחה אותו והציגה את דמותו כאב ואיש משפחה תומך. "תסלחו לי שאני נרגשת, לא ציפיתי לנאום בפני האומה, אבל כמו אבא שלי, אני לעולם לא נרתעת מאתגר. השאיפה שלו לשלמות מדבקת", אמרה. "הוא תמיד עזר לי להיות הגרסה הכי טובה של עצמי. הוא נתן לי מוטיבציה לעבוד הכי קשה ולהישאר נאמנה לעצמי. הוא מוציא מאנשים את המיטב כדי שימצו את הפונטנציאל שלהם. זו תכונה חשובה לאב, וגם לנשיא. דונלד טראמפ לא עושה אף פעם חצי עבודה. הוא טוב עם עצות, אבל נותן לנו למצוא את הדרך בעצמנו. אבא שלי הוא האדם האחרון שיגיד לך לוותר על החלומות שלך. אני כל כך גאה לקרוא לו אבא. הערצתי אותו כל חיי ואהבתי אותו בכל לבי".

נאום טיפאני טראמפ בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד אוהיו 20 יולי 2016. רויטרס, רויטרס
"אבא תמיד עזר לי להיות הגירסה הכי טובה של עצמי". טיפאני טראמפ, הלילה/רויטרס, רויטרס

בנו דונלד ג'וניור עלה לשאת דברים מיד אחרי אחותו. "זה אחד הזמנים החשובים בהיסטוריה של המדינה שלנו. בעסקים, אבא שלי לימד אותי לעשות את ההשקעות הקשות ביותר היום - לטובת מחר. ולכן אנחנו צריכים לבחור את האיש שיש לו רקורד של מי שהשיג את הבלתי אפשרי", אמר.

"איבדנו את הביטחון במנהיגינו. אבל זכרו, אנחנו עדיין אמריקנים, אנחנו עדיין אומה אחת, ונשיג את הכל בחזרה. אני יודע את זה כי אני מכיר את אבא שלי. כשאומרים לו שמשהו בלתי אפשרי, זה מה שמניע אותו לפעולה. כשאמרו לו שזה לא אפשרי לילד מקווינס להיכנס לעסקים במנהטן, במקום להרים ידיים, הוא שינה את קו הרקיע של ניו יורק".

"שמעתי איך אמרו לאבי לפני שנה שאין סיכוי שהוא יצליח בפוליטיקה", נזכר טראמפ ג'וניור. "מבחינתו, הבלתי אפשרי הוא רק נקודת ההתחלה. הוא תמיד מחוייב ב-100%. הנחישות הבלתי נדלית היא זו שתביא אותו לנצח. כשהוא אומר שהוא ישנה את המדינה, הוא מתכוון לזה. הוא לא התחבא מאחורי שולחנות, הוא בילה את הקריירה שלו בשיחות עם אמריקנים רגילים. הוא מעריך את דעתם לפחות אם לא יותר מבחורים מהרווארד שנעולים במשרדים. הוא מקדם אנשים לפי האופי וחוכמת הרחוב שלהם, ולא לפי קורות החיים".

נאום דונלד טראמפ ג'וניור בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד אוהיו 20 יולי 2016. רויטרס, רויטרס
"כשאבא אומר שהוא ישנה את המדינה, הוא מתכוון לזה". טראמפ ג'וניור, הלילה/רויטרס, רויטרס

מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, שהתמודד מול טראמפ בפריימריז והביע בו תמיכה לאחר שפרש, שלהב את הקהל ב"כתב אישום" שהגיש נגד המועמדת הדמוקרטית המיועדת, הילרי קלינטון. "משרד המשפטים סירב לתבוע אותה. בואו נעשה משהו כיף הערב. בתור תובע לשעבר, אני אציג לכם את העובדות לגביה, אתם תהיו חבר המושבעים".

"אני אציג את התיק והעובדות", המשיך. "היא קראה לאסד רפורמטור, ועכשיו יש שם 400 אלף איש מתים, בידי האיש שהילרי הגנה עליו. האם היא אשמה או לא?". בתגובה, נשמעו צעקות מהקהל: "אשמה!", וכריסטי המשיך: "באיראן, היא הובילה משא ומתן שהביא את העסקה הגרעינית הגרועה בהיסטוריה. העולם פחות בטוח בגלל הדיל שהילרי לקחה חלק בו ועודדה אותו. כעת ישראל תהיה פחות בטוחה בשל כך. האם היא אשמה או לא? בלוב וניגריה, היא אשמה, בסין וברוסיה, באיראן ופה בארצות הברית היא אשמה. אנחנו לא יכולים למנות מישהי כזו למפקדת העליונה של הצבא ומערכת החוק. מישהי ששיקרה לציבור האמריקני וסיכנה מידע סודי. זה לא שאנחנו הכרזנו עליה כבלתי כשריה לשמש בתפקיד. הקריירה שלה הצביעה על כך".

"אנחנו יודעים איך תיראה הכהונה שלה", סיכם כריסטי. "כמו עוד ארבע שנים של אובמה רק עם פחות קסם אישי ויותר שקרים. זה הזמן להתייצב יחד ולהבטיח שדונלד טראמפ יהיה הנשיא הבא. אני גאה להיות חלק מהצוות הזה, בואו ננצח ביחד".

נאום כריס כריסטי בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד אוהיו 20 יולי 2016. רויטרס, רויטרס
כתב אישום נגד הילרי קלינטון. כריסטי, הלילה בוועידה/רויטרס, רויטרס

ביומיים הבאים של הוועידה ינאמו שני ילדיו הנוספים של טראמפ, אריק ואיוונקה. איוונקה תישא את הנאום הלפני אחרון בוועידת המפלגה ביום חמישי בערב (שישי בלילה, שעון ישראל) - המשבצת השנייה הכי נחשבת מבחינת חשיפה תקשורתית. מנהל הקמפיין פול מנפורט הסביר בריאיון לרשת CNN כי ההחלטה לתת לארבעה מילדיו של טראמפ לנאום, נועדה להדגיש כי טראמפ הוא איש משפחה. "אני רוצה שעד סוף השבוע הציבור יידע יותר על דונלד טראמפ האדם", אמר.

שלשום נשאה מלניה טראמפ דברים בפני צירי המפלגה, והתקבלה בחום על ידם. מיד לאחר נאומה היה נדמה שמלניה, שנולדה בסלובניה ואנגלית אינה שפת אמה, צלחה בכבוד את טבילת האש. אלא ששעות לאחר מכן התרבו הדיווחים לפיהם חלקים מנאומה זהים לנאום שנשאה מישל אובמה בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשנת 2008, כשבעלה ברק היה המועמד.

בעוד הדיווחים החלו לתפוס את הכותרות הראשיות של כלי התקשורת בארצות הברית, דחו במטה טראמפ את הטענות. מנפורט אמר בריאיון ל-CNN כי "אבסורד לחשוב שמלניה הייתה עושה דבר כזה מבלי לדעת שהיא תיצלב בכלי התקשורת". דוברת טראמפ אמרה בריאיון ל-The Hill כי "מישל אובמה לא המציאה את השפה האנגלית". גורמים במטה של טראמפ אף האשימו את תומכי יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון בהגברת הבאזז התקשורתי בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully