וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלניה טראמפ: "אם אתם רוצים מישהו שיילחם עבורכם - הוא האיש"

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לאוהיו

19.7.2016 / 5:35

רעייתו של המועמד הרפובליקני המיועד, שזכה לקריאות בוז, דיברה בשבחו בוועידה הרפובליקנית: "הישגיו מדברים בעד עצמם, הוא ישמור על ביטחון מדינתנו". ראש עיריית ניו יורק לשעבר ג'וליאני: "נמאס מהקמפיין הנבזי נגדו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ועידת המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית נפתחה אמש (שני), שנה וחודש לאחר שהכריז המועמד המיועד מטעמה דונלד טראמפ על כוונתו להתמודד לנשיאות. אחת הנואמות בוועידה היא רעייתו של המועמד, מלניה טראמפ, אותה הציג בעלה. "אנחנו ננצח בגדול", קרא טראמפ עם עלייתו לבמה. "זה כבוד להציג לכם את הגברת הראשונה הבאה של ארצות הברית, אשתי, אם מדהימה, אישה מדהימה".

"זה מאוד מרגש להיות כאן בוועידה ההיסטורית הזו", פתחה מלניה טראמפ את נאומה. "אני כל כך גאה בכם על בחירתכם בבעלי, דונלד ג'יי טראמפ. הפריימריז החלו עם 17 מועמדים, כולם מוכשרים והם זכאים לכבוד והוקרת תודה מכולנו. אבל כשזה מגיע לבעלי אני מוטה. אני איתו 18 שנה. כמוני, הוא אוהב את המדינה הזו מאוד".

"ראיתי אותו נלחם במשך שנים למען פרויקטים, הוא לא מוותר", המשיכה. "אם אתם רוצים שמישהו יילחם בשבילכם ולמען מדינתכם - הוא האיש. הוא לעולם לא יוותר, והכי חשוב - הוא לעולם לא יאכזב אתכם. דונלד תמיד היה מנהיג גדול ועכשיו הוא הולך לעבוד עבורכם. הישגיו מדברים בעד עצמם. התנהלותו בפריימריז הוכיחה שהוא יודע איך לנצח. הוא יודע מה צריך כדי לשמור על ביטחון ארצנו. הוא קשוח כשצריך אבל הוא גם הוגן ואדיב. זו הסיבה שהתאהבתי בו מלכתחילה".

עוד בנושא:
טראמפ הציג את מושל אינדיאנה כסגנו במרוץ: "יאחד את המפלגה"
לקראת הוועידה הרפובליקנית: הוצג המצע "הכי פרו-ישראלי"
סנדרס הביע תמיכה רשמית בקלינטון: "היא חייבת להיות הנשיאה הבאה"

המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ. 18 ביוני 2016. GettyImages
התייצבות בכירי המפלגה בוועידה חשובה למאמציו. טראמפ/GettyImages

"דונלד חושב בגדול", המשיכה מלניה, "זה מתאים כשאתה מתמודד על נשיאות ארצות הברית, אין מקום לחשוב בקטן. דונלד גורם לדברים להיעשות. מדינתנו צריכה מנהיגות חדשה. דונלד רוצה שהעולם יתקדם קדימה בדרך הכי חיובית. כולם רוצים שינוי, דונלד היחיד שיכול לבצע אותו. אנחנו לא יכולים להיות מרוצים מהליכה במקום. בעלי מציע כיוון חדש, שינוי, שגשוג ושיתוף פעולה בין אנשים ואומות".

טראמפ קראה לחברי הוועידה להתייצב יחד: "המרוץ יהיה קשה עד נובמבר, יהיו ימים טובים וימים רעים. זו לא תהיה תחרות עם טראמפ ללא דרמה. אבל הוא יישאר מרוכז רק בדבר אחד - המדינה הנהדרת הזו שהוא אוהב כל כך".

"אם אהיה הגברת הראשונה, אנסה לעזור לאלה הזקוקים לכך מכל. ארצה לעזור לילדים ונשים. כל ילד צריך לחיות ברווחה ובביטחון, עם החינוך הטוב ביותר. החמלה והדאגה זה לזו תשאיר אותנו מאוחדים. זו הגישה שנביא איתנו לבית הלבן. בעלי מוכן להילחם כל יום כדי לתת לילדים עתיד טוב יותר שמגיע להם. דונלד טראמפ מוכן לשרת ולהוביל את המדינה הזו כנשיא הבא של ארצות הברית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מלניה ודונלד טראמפ בוועידה הרפובליקנית בקליבלנד אוהיו ארצות הברית 19 יולי 2016. רויטרס
"בעלי מציע כיוון חדש". דונלד ומלניה טראמפ בוועידה, הערב/רויטרס

ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני נשא גם הוא דברים במהלך הוועידה. "דונלד טראמפ הוא מנהיג. הוא יבטיח שאמריקה תהיה האומה עם הערכים הטובים ביותר שתוביל את העולם", אמר. "מה שאני עשיתי לניו יורק, טראמפ יעשה לאמריקה. אני מכיר אותו כמעט 30 שנה והוא יצר דברים גדולים. הוא איש עם לב גדול. בכל פעם שניו יורק סבלה מטרגדיה, טראמפ היה שם לעזור. הוא לא יאהב את זה שאני אגיד לכם זאת, אבל הוא עשה זאת בעילום שם. אני אשבור את ההבטחה שלי ואספר את זה - הוא אוהב אנשים מעומק לבו".

"אני עייף מההשמצות נגדו על ידי התקשורת והקמפיין של קלינטון", המשיך ג'וליאני. "נמאס מהקמפיין הנבזי נגדו. הוא יהיה נשיא נהדר". ראש עיריית ניו יורק לשעבר התייחס גם למתקפות הטרור שאירעו בחודשים האחרונים ברחבי העולם. "בחודשים האחרונים היו מתקפות עלינו ועל בעלות בריתנו. אנחנו לא צריכים להתבייש להגדיר מי הם האויבים שלנו - זה האסלאם הקיצוני. הבנאדם היחיד שנכשל בלזהות את זה הוא ברק אובמה", אמר, והוסיף: "אני לא הייתי סומך על הילרי קלינטון, אלוהים יברך את הנשיא הבא שלנו - דונלד טראמפ".

במהלך הלילה נאמו פוליטיקאים ובכירים רבים, בהם הסנאטורית ג'וני ארנסט מאיווה, ששמה הוזכר תחילה כאחת המועמדות לתפקיד סגניתו של טראמפ, והסנאטורים טום קוטון וג'ף סשנס.

הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד, אוהיו. 18 ביולי 2016.. AP
"טראמפ יהיה נשיא נהדר". קליבלנד, הלילה/AP

מתנגדיו של טראמפ קראו בתחילת הוועידה קריאות בוז ודרשו לשנות את שיטת ההצבעה, כך שכל ציר יוכל להצביע באופן עצמאי - דבר שיבטל את היתרון שלו זכה טראמפ בפריימריז שנערכו במדינות השונות. הם יצאו מהאולם עם תחילת הנאומים.

המשלחת מקולורדו, שנטשה את האולם, היא המשלחת שבה חברה אקנדל אונרו המובילה את תנועת "לשחרר את הצירים". אונרו מנסה זה כמה חודשים להוביל מהלך שיאפשר לכל ציר בוועידה להצביע "בהתאם למצפונו", ולא בהתאם לאופן שבו הצביעו הבוחרים באזור הבחירה שלו, כמתחייב בהליך.

מטרת המהלך היא לחסום את טראמפ בדקה התשעים מלקבל את המועמדות בוועידה, אולם כבר בסוף השבוע האחרון היוזמה נחלה תבוסה כשהוועדה שניסחה את חוקי הוועידה דחתה את הצעתה של אונרו ברוב של 87-12. אמש ניסו פעילי מטה "לעולם לא טראמפ" לכפות הצבעה נוספת על המהלך, אך היא לא יצאה לפועל ובכך נסתם הגולל על מניעת מועמדותו של איל ההון השנוי במחלוקת.

הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד, אוהיו. 18 ביולי 2016.. AP
ועידת המפלגה באוהיו, הלילה/AP

לוועידה צפויים להגיע כ-50 אלף בני אדם, בהם 15 אלף עיתונאים. כל יום בוועידה יוקדש לנושא אחר, ונושאו של היום הראשון הוא "הופכים את אמריקה לבטוחה שוב". כותרתו של היום השני היא "גורמים לאמריקה לעבוד שוב", ובמסגרתו ינאמו בין היתר יו"ר בית הנבחרים פול ראיין ומנהיג הרוב בסנאט מיץ' מקונל. התייצבותם בוועידה משמעותית מבחינת המאמצים של טראמפ לאחד מאחוריו את הממסד הרפובליקני.

דוברים נוספים שיופיעו בוועידה ביומה השני הם מושל ניו ג'רזי כריס כריסטי ובן קרסון, שניהם התמודדו מול טראמפ בפריימריז הנוכחיים, אולם פרשו בשלבים מוקדים והביעו בו תמיכה. גם בנו של המיליארדר הניו יורקי, דונלד טראמפ ג'וניור, צפוי לשאת דברים.

בימת הוועידה בשתי המפלגות היא המקום היוקרתי והמרכזי ביותר לשאת בו דברים, כאשר עיני כל המדינה נשואות לעבר האירוע הפוליטי בן ארבעת הימים. לא פעם, נואמים בוועידה מי שמסומנים כפוליטיקאים צעירים ומבטיחים. ברק אובמה, לדוגמה, הוזמן בשנת 2004 לדבר בפני וועידת המפלגה בהיותו סנאטור צעיר מאילינוי.

הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד, אוהיו. 18 ביולי 2016.. רויטרס
הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד/רויטרס

ימי רביעי הם באופן מסורתי הימים שבהם מוצג סגן הנשיא, ואכן נואם המפתח בערב זה יהיה מושל אינדיאנה ושותפו של טראמפ למרוץ, מייק פנס. שני יריבים נוספים של טראמפ שיתייצבו על דוכן הנואמים הם הסנאטורים טד קרוז ומרקו רוביו, שגם לדברים שלהם ישנו משקל רב בתוך המפלגה הרפובליקנית. קרוז נמנע עד כה מלהביע תמיכה במועמדותו של טראמפ.

גם יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ומי שהיה ברשימת המועמדים הסופית לנאום בפני הוועידה, ניוט ג'ינגריץ', יישא ביום רביעי בלילה נאום משותף יחד עם אשתו, קאליסטה. נואמים נוספים בלילה זה הם בנו של טראמפ, אריק ומושל וויסקונסין סקוט ווקר, גם הוא התמודד בפריימריז השנה.

הוועידה תינעל ביום חמישי, עם ההכרזה הרשמית על טראמפ כמועמד. יו"ר הוועידה הרפובליקנית, ריינס פרייבוס, יישא דברים, ואת הנאום האחרון לפני שיוזמן לבמה המועמד המיועד, תישא ביתו, איוואנקה.

(עדכון ראשון: 20:38)

הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד, אוהיו. 18 ביולי 2016.. רויטרס
הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד/רויטרס
וועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד. 17 ביולי 2016. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עמרי נחמיאס
הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
וועידת המפלגה הרפובליקנית, קליבלנד. 17 ביולי 2016. עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, עמרי נחמיאס
הוועידה הרפובליקנית בקליבלנד/עמרי נחמיאס , עמרי נחמיאס, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully