וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הציג את מושל אינדיאנה כסגנו במרוץ: "יאחד את המפלגה"

16.7.2016 / 19:18

המועמד הרפובליקני המסתמן מכנס מסיבת עיתונאים ובה הוא מציג את מייק פנס, שירוץ לצדו בבחירות לנשיאות ארה"ב. לדבריו, "הוא היה הבחירה הראשונה שלי". מושל אינדיאנה: "אסור שקלינטון תהיה נשיאה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

המועמד הרפובליקני המסתמן לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, מציג היום (שבת) במסיבת עיתונאים בניו יורק את מושל אינדיאנה מייק פנס, שבו בחר כסגנו. המילארדר הכריז אתמול כי בחר בפנס, מתנגד נחרץ להפלות, וטען כי הוא היה המועמד המועדף עליו מלכתחילה. המושל אמור לסייע לטראמפ לאסוף קולות מהאגף השמרני במפלגה, שביום שני תחל את כינוסה בקליבלנד שם ייבחר המיליארדר באופן רשמי.

"הוא היה הבחירה הראשונה שלי", הצהיר טראמפ בפתח דבריו והודה כי אחת הסיבות להחלטתו לבחור את מושל אינדיאנה הייתה כדי "לאחד את המפלגה". איל הנדל"ן הזכיר את פיגוע הדריסה בניס והבטיח שוב כי יהיה נשיא של "חוק וסדר" ברקע התגברות הטרור ברחבי העולם. "איזה הבדל בין הילרי קלינטון הנוכלת למייק פנס. הוא אדם סולידי", תקף טראמפ את יריבתו המסתמנת הילרי קלינטון.

פנס הודה לטראמפ ואמר כי "הוא מקבל את הזמנתו לרוץ ולשרת כסגן הנשיא של ארצות הברית". גם הוא יצא נגד שרת החוץ לשעבר ואמר כי אסור שהיה תהיה הנשיאה. "היא מייצגת את הממסד הכושל", טען. "אני נוצרי, שמרן ורפובליקני - בסדר הזה", הדגיש מושל אינדיאנה את משנתו. הוא ביקר גם את רפורמת הבריאות של הנשיא ברק אובמה.

דונלד טראמפ מציג את מושל אינדיאנה מייק פנס כסגנו במרוץ לנשיאות ארצות הברית, יולי 2016. רויטרס
השותפים החדשים. טראמפ ופנס, הערב בניו יורק/רויטרס

הלילה העניק פנס ראיון נרחב לרשת "פוקס ניוז" וגיבה את הצעתו של טראמפ למנוע באופן זמני כניסה של מוסלמים ממדינות תומכות טרור לתחומי ארצות הברית. "אני בהחלט תומך בקריאתו של טראמפ להשעות באופן זמני את ההגירה ממדינות שמושפעות מטרור, ואשר מהוות איום לארצות הברית", אמר.

כלי התקשורת עסקו בהרחבה בהצהרתו של פנס משום שהיא עומדת בניגוד לדברים שהוא עצמו צייץ בחשבון הטוויטר שלו בחודש דצמבר האחרון, אז הציע טראמפ לראשונה לנקוט בצעד מרחיק הלכת. "איסור על כניסה של מוסלמים לארצות הברית הוא צעד פוגעני ולא חוקתי", צייץ אז מושל אינדיאנה.

בנוסף, דווח במקביל ברשתות MSNBC ו-CNN כי טראמפ התלבט עד לרגע האחרון האם לבחור בפנס, ואף שאל את יועציו בחצות הלילה שבין חמישי לשישי אם הוא עוד יכול לסגת מהמינוי. דוברו של טראמפ, ג'ייסון מילר, הכחיש את שתי הידיעות שפורסמו בהפרש של 40 דקות וכתב בטוויטר: "זה שקר מוחלט. אפס אמת".

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין, הרפובליקני הנבחר הבכיר ביותר, הביע אתמול תמיכה במינויו של פנס. "אני לא יכול לחשוב על בחירה מוצלחת יותר", טען לאחר שטראמפ פרסם את החלטתו בחשבון הטוויטר שלו.

פנס תמך בעבר ביריבו של טראמפ במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, טד קרוז, אך גם שיבח את המיליארדר מניו יורק והבהיר כי בסופו של דבר יעבוד עם המועמד שיישאר אחרון. המושל שקל בעצמו להתמודד לראשות המפלגה הרפובליקנית, אך החליט להמשיך לכהונה נוספת כמושל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המועמד הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון. 5 ביולי 2016. רויטרס
את מי תבחר לבסוף? קלינטון/רויטרס

גם בצד הדמוקרטי מוקדשים הימים האחרונים לסוגיית סגן הנשיא. ביום חמישי האחרון הופיעה המועמדת המיועדת, הילרי קלינטון, בעיירה אנאנדל שבווירג'יניה יחד עם סנאטור טים קיין, שבעבר היה מושל המדינה וכיום מכהן מטעמה בסנאט. כמה מאות אנשים נדחסו באולם כדורסל במתנ"ס המקומי כדי לצפות במה שנראה מהצד כמו אודישן לתפקיד הסגן המיועד. קיין דיבר גם באנגלית וגם בספרדית, והרבה להתייחס בדבריו לציבור ההיספאני. הוא תקף חזיתית את טראמפ ואמר כי "הבחירה בנובמבר היא בין נשיא שמפטר ובין ששוכר אנשים לעבודה", זכר לתכנית "המתמחה" בה השתתף המועמד הרפובליקני המיועד.

ה"אודישן" של קיין מגיע שלושה שבועות לאחר הופעה משותפת במתכונת דומה שערכה קלינטון יחד עם הסנאטורית ממדינת מסצ'וסטס, אליזבת' וורן, שגם שמה הוזכר כמי שנמצאת ברשימת המועמדים המצומצמת לתפקיד סגן הנשיא והעמית למרוץ של קלינטון. לקראת ההכרעה של קלינטון, שצפוייה לקרות בשבוע הקרוב, ערכה אתמול מזכירת המדינה לשעבר שורה של פגישות עם המועמדים. היא פגשה במעונה בוושינגטון הבירה את וורן, וכן את שר הבינוי והפיתוח העירוני, חוליאן קסטרו. מועמד נוסף איתו נפגשה הוא מושל קולורדו, ג'ון היקנלופר. ההערכות הן כי קלינטון תבחר בסנאטור קיין או בסנאטורית וורן.

(עדכון ראשון: 17:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully